Konstig PCI-port på Lenovo

Permalänk

Konstig PCI-port på Lenovo

Hello,

Vad tusan, jag skulle byta grafikkort idag till min gamla Lenovo.
Kommer hem med kortet - ett helt vanligt PCI-kort, men när jag öppnar datorlådan så finns det inte ingångar till hela kortet på moderkortet!

Porten ser ut som att man ska sätta in en kam eller någonting, istället för den vanliga 2-delade PCI-porten.

Vad göra? Måste man köpa speciella Lenovo-grafikkort eller?
(verkar troligt... Förbannade Lenovo! )

Permalänk
Medlem

Kan du ta en bild på moderkortet? eller skriva vad det heter. Vad är det för grafikkort du köpt?

Permalänk
99:e percentilen

Har du köpt ett grafikkort med PCI? Inte PCIe? Länka gärna moderkortet och det grafikkort du har köpt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kan den vara så gammal att det är en AGP port?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av skarpheden:

Vad tusan, jag skulle byta grafikkort idag till min gamla Lenovo.

Vilket typ av grafikkort satt där från början?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är datorn? Den kanske bara har AGP?

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Länka grafikkortet, och tala om vad datorn heter modellnamn+ eventuellt nummer så kan vi komma nån vart..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tag ett kort kanske?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte ens möjligt att det är pci grafik i en lenovo, de datorerna hette ibm innan på den tiden det fanns pci grafik, dvs för 15år sedan, agp kom 1997 och ersatte pci grafik.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.