Panasonic visar upp stor surfplatta med 4K-upplösning

Permalänk
Medlem

driva runt me skottskära

Permalänk
Medlem

Äntligen lite framtid!

Detta är ju vad alla använder på film när det utspelar sig i framtiden, typ startreks brygga osv. Stora pekskärmar som ligger plant på bordet. Mer sånt här!

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

har alltid fått för mig att surfplattor ändå är ganska smidiga.. haha
20 tum känns typ som att de borde gå under kategorin "bärbar skärmplatta"

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För att det går in 4st 1080p skärmar på en 4K-skärm. 4K ska inte förväxlas med 4320p som är 8K.

http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2012/08/4K-HD...

Du som verkar lite påläst, varför envisas alla med att skriva med 'p' överallt? P står ju för progressive Scan och har väl inte ett jota med upplösningen att göra?

Mao borde man inte säga 'det går in 4 st 1080 skärmar på 4K'?

För det sägs ju ute direkt 4Kp...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Wacom har ju liknande (Cintiq-serien) men de är "bara" 1920x1080. Tyvärr kostar 22" ~15-20'000. Vore trevligt om det kom in lite fler aktörer här så man får ner priset till acceptabla nivåer.

Jodå, Cintiq har man ju dreglat en del över, denna verkar dock vara lite smidigare format och dator inbyggd?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Bra med höga upplösningar. Däremot är jag otroligt trött på allt tjat om de där surfpads. Det börjar bli lite väl mycket hysteri kring dem.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Du som verkar lite påläst, varför envisas alla med att skriva med 'p' överallt? P står ju för progressive Scan och har väl inte ett jota med upplösningen att göra?

Mao borde man inte säga 'det går in 4 st 1080 skärmar på 4K'?

För det sägs ju ute direkt 4Kp...

Skickades från m.sweclockers.com

Du gör en intressant poäng. Skärmen som kör material i 1080p eller 1080i skulle fortfarande ha 1080 som pixelhöjd. Ifall materialet är progressive eller interlaced spelar ingen roll.

Faktum är att antagandet att det heter 4K för att fyra stycken 1080p-skärmar går in är fel. 4K UHD är upplösningen som har fyrdubbla 1080p-upplösningen.
Som jag nämnde tidigare i tråden: [...] 4K är en benämning på upplösningar där den horisontella upplösningen är i storleksordningen 4000 pixlar."

Intressant är att den här skärmen faktiskt är så pass stor att den rymmer ~4,74 skärmar i 1920x1080.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Snusfri

Mumma, fick nästan lite resning i byxorna

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ja vill ha en vattentät sådan så man kan sätta den på väggen i badrummet å surfa när man duschar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort tramsinlägg, meme-inlägg och off-topic.

Sköt er.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Ja tack. Men det vore trevligt med ett pris oxå. Kan man få den utan medföljande inbyggd dator kanske...? Vi behöver fler högupplösta paneler I 20-30tum.

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Du som verkar lite påläst, varför envisas alla med att skriva med 'p' överallt? P står ju för progressive Scan och har väl inte ett jota med upplösningen att göra?

Mao borde man inte säga 'det går in 4 st 1080 skärmar på 4K'?

För det sägs ju ute direkt 4Kp...

Skickades från m.sweclockers.com

Alla bildskärmar är progressiva, så därför säger man 1080p när man snackar om upplösningar på bildskärmar, går även bra att säga Full HD. Interlaced scan används bara inom etermedia för sändning och framställning, men där har åtminstone EU satt 720p 50hz som standard för HD-sändningar. Vad USA har vet jag inte, men dom kör mycket med interlaced scan på sina sändningar.

Man tycker att man borde kunna säga 2K åt 1080p, men det är inte riktigt samma upplösningar. 2K har en upplösning på 2048x1080, medan 1080p har 1920x1080. Men å andra sidan så är äkta 4K-upplösning 4096x2160, och inte 3840x2160 som TV-apparaterna har. Men men. Vem fan vet vem som sitter och bestämmer alla facktermer?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tycker, på något sätt, det är underligt att man här missar det faktum att denna tablet har Svenska Anoto's osynliga koordinatmönster integrerat och inte använder en vanlig stylus pennar utan en penna från Anoto

För det lilla Svenska företaget Anoto är detta det största som hänt på väldigt länge.

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Ja tack. Se till att man kan använda en Wacom-stylus på den också och att den har minst 1024 tryckkänslighetsnivåer så har dom ett sjukt eftertraktat verktyg för designers.

Jatacksnällatomten!!! 8D¨

Skrivet av Cyne:

Wacom har ju liknande (Cintiq-serien) men de är "bara" 1920x1080. Tyvärr kostar 22" ~15-20'000. Vore trevligt om det kom in lite fler aktörer här så man får ner priset till acceptabla nivåer.

Mmm, det är just den låga upplösningen på Wacoms Cintiq pen displays som jag har stört mig mest på (+ den horribla anti glaren på dom nyare modellerna (22HD/24HD?/24HD Touch?)). Personligen så skulle jag nog kunna paya 30k för en pen display i 20-24" storlek med 4K upplösning, bra färgåtergivning, penna med intuos5/cintiq prestanda, utan anti glare.

Om du är känslig för grynig AG, så skulle jag inte rekommendera Cintiq 22HD, inte ens begagnad. Jag skicka tillbaka den jag köpte till Wacom direkt, å behöll min 21UX 2010. Kan du leva med grynig AG så får du en mycket bättre färgåtergivning i 22HD än i 21UX.

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Äntligen lite framtid!

Detta är ju vad alla använder på film när det utspelar sig i framtiden, typ startreks brygga osv. Stora pekskärmar som ligger plant på bordet. Mer sånt här!

Vill du ha mer av detta behöver du inte gå längre än till Svenska Flatfrog http://flatfrog.se/

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk

Den här är säkert lite-varianten. Den riktiga kommer på 30" så ätt det blir lättare att läsa.

Båda modellerna passar perfekt i bakfickan (om man har gangstarap.brallor).

http://www.thisis50.com/profiles/blogs/baggy-trousers-leads-t...

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ralleballe:

Bara att köpa den och använda som datorskärm. Bra komplement till det stora utbud av 4k-skärmar som finns på marknaden.

(Note: borde inte 4K heta 4k då 'k' är prefix för kilo, vilket skrivs med litet 'k'.)

Ska du vara petig får du göra det ordentligt och sätta ett mellanrum mellan talet och prefixet. Anledningen är att det inte är ett prefix utan namnet eller betäckningen bara är inspirerad av prefixet kilo.

Skrivet av kanto64:

Och varför i helvete kalla det för '4k' när det inte ens är 4*1000 pixlar på bredden eller höjden.

Hehe, fyfan Surfa...

För att 4K i alla tider har varit en klass med upplösningar och inte en enda specifik upplösning. Det finns väl fyra eller fem vanliga varianter som alla kallas 4K och sedan en hög till mindre vanliga som faller in under samma namn. Beteckningen användes från början av branschfolk och är inte riktigt designad för vanligt folk och marknadsföring som tydligt syns i den här tråden. På alla TV-apparater kommer det i framtiden stå UHD, Ultra High Definition för det är lite mer lättsmält än massa siffror.

Angående p för progressive scan så är det fortfarande relevant då jag ibland arbetar med en kamera som filmar i 1080i. Det är också högst relevant när media ska distribueras och jag antar att det är därifrån det har fastnat. Sen heter faktiskt standarden 1080p för att inte blanda ihop den med ett gäng andra standarder som alla faller under HDTV. Vi har 720p som är 1280x720, 1080i som antingen är 1920x1080 eller 1440x1080 och slutligen 1080p som alltså är 1920x1080. Egentligen borde man definiera framerate också men då börjar det bli överkurs och folks huvuden skulle explodera för att de inte klarar av att hantera mer än fyra siffror utan en liten rast.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt trevlig ut.

Dock är det inte en stylus från Wacom.
Den stylusen som används till plattan är baserad på Anoto:s teknologi.

http://www.engadget.com/2013/01/08/panasonic-mobile-devices-t...

Permalänk

Prrrrftfttftft..... GE MIG!

Edit: *...Tack!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jodå, Cintiq har man ju dreglat en del över, denna verkar dock vara lite smidigare format och dator inbyggd?

Jo, smidigt med "allt i ett", frågan är bara hur prestandan blir...
Testade Cintic på fotomässan före jul, och då hade de kopplat in dem till någon MacBook. Det blev liksom inget flyt i någonting, det hackade när man skulle zooma och vrida på bilden eller använde lite roligare penslar. 24"-varianten (som kostar över 30'000) körde dom i 1440x900 istället för 2560x1600 och ändå så blev MacBook'en överhettad och bootade om stup i ett. Ganska värdelös demo alltså, men habegäret finns där ändå

Vet inte vad det var för prestanda i dom datorerna men det var uppenbarligen för lite, och det blir ju laptop-grejer i en sån här "surfplatta" också.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

4K på 20" eh? Lite litet men dunka in det på en 24+" skärm så snackar vi

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Jo, smidigt med "allt i ett", frågan är bara hur prestandan blir...
Testade Cintic på fotomässan före jul, och då hade de kopplat in dem till någon MacBook. Det blev liksom inget flyt i någonting, det hackade när man skulle zooma och vrida på bilden eller använde lite roligare penslar. 24"-varianten (som kostar över 30'000) körde dom i 1440x900 istället för 2560x1600 och ändå så blev MacBook'en överhettad och bootade om stup i ett. Ganska värdelös demo alltså, men habegäret finns där ändå

Vet inte vad det var för prestanda i dom datorerna men det var uppenbarligen för lite, och det blir ju laptop-grejer i en sån här "surfplatta" också.

Mmm.
Kan hålla med om att min gamla 2009 års Macbook Pro (2.8GHz Core Duo, 4GB ram), inte _riktigt_ hänger med när man ska måla något i tex A3 storlek @ 300dpi (~5000 x 3500 pixels) på min Cintiq 21UX (1600 x 1200). Man får bl.a. tweaka spacing på penslarna så att dom flyter bättre. Å vissa penslar äre lika bra att låta bli helt å hållet... för med dom äre som att simma i sirap. Men det går med rätt penslar å tweak.
Kan tänka mig att det kan va svårt att veta vad dom hade för årsmodell och utförande på sin MBP, iom att många av dom ser _väldigt_ lika ut. Sen så hade dom säkert inte tweakat systemet ordentligt heller.

Men en lätt å smidig allt-i-ett med hög ppi, som man kan dra med "ut på fält" å ha som "skissblock" i värsta fall (dvs, jobba i lägre upplösningar, å sen "upp ressa" dom skisser som ska göras till målningar i högre dpi på stationär arbetsstation) skulle va najs. Risken med all-i-ett blir att man ev måste jobba i någon light version av den programvara man kör på en riktig laptop/stationär.

Skulle mycket väl kunna tänka mig en ren pen display som är höguppllöst, tunn, lätt å lagom stor att rymmas i laptop väskan. Med en lämplig nyare (kraftfullare) laptop, så skulle man kunna jobba i högre upplösningar, i full version av sitt favoritprogram. Föredrar nog denna lösning, ifall allt-i-ett ger avskalad funktionalitet.

*...många av DOM ser _väldigt_...
Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dealerovski:

Går rätt mot trenden. Jag vill ha ett touch-bord hemma som ersätter "TV-bordet" framför soffan. Tänk er att ha olika sällskapsspel fast digitala som man kan spela direkt på bordet utan att strula med papperskort, tärningar och brädor.

Man kommer dock förlora mycket blod genom tårkanalerna när någon tappar en gryta eller liknande på bordet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Alla bildskärmar är progressiva, så därför säger man 1080p när man snackar om upplösningar på bildskärmar, går även bra att säga Full HD. Interlaced scan används bara inom etermedia för sändning och framställning, men där har åtminstone EU satt 720p 50hz som standard för HD-sändningar. Vad USA har vet jag inte, men dom kör mycket med interlaced scan på sina sändningar.

Man tycker att man borde kunna säga 2K åt 1080p, men det är inte riktigt samma upplösningar. 2K har en upplösning på 2048x1080, medan 1080p har 1920x1080. Men å andra sidan så är äkta 4K-upplösning 4096x2160, och inte 3840x2160 som TV-apparaterna har. Men men. Vem fan vet vem som sitter och bestämmer alla facktermer?

1. Om nu "alla" bildskärmar "är" progressiva så är ju "p":t ännu mer onödigt. Grejen är ju att jag vet att i början var det många tv-apparater som inte klarade av 1080p, utan endast "orkade" (?) / "klarade" driva 720p och 1080i.

2. Vad jag menar är att om man bara är ute efter att påpeka att upplösningen är 1920x1080, så förstår jag inte varför man kort och gott inte bara säger "1080". Det finns ju inget gällande _UPPLÖSNINGEN_ som klargörs mer genom att lägga på p:et, utan det blir extra infomation angående "Progressive scan" men det har inget med upplösning att göra? Då kan man ju lika väl passa på att slänga på saker så som uppdateringsfrekvens och bitdjup? 1080p60hz8bit.

Vad jag helt enkelt försöker komma fram till är att jag anser 1080p "felaktigt" används i upplösningsdiskussioner.
Sen är det ju antagligen intressant att veta om bilden ritas upp som interlaced eller progressive, men om jag nu inte helt har missförstått det hela så är "p":t av noll intresse om man enbart snackar upplösning.

Kollar man här:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Citat:

The term usually assumes a widescreen aspect ratio of 16:9, implying a resolution of 1920×1080 (2.1 megapixel) often marketed as Full HD.

Som sagt, även "usuallt assumes", det finns ingenting vad jag vet som dikterar att 1080p måste vara 16:9 ratio, vilket gör att folk som slänger sig med 1080p gör ännu fler konstiga antaganden.

Helt enkelt så är det nog viktigare att säga 1920x1080 för att 100% fastställa den exakta upplösningen, än att säga 1080p som ger dig en dimension av upplösning + progressive scan, men samtidigt gör ett _antagande_ om den horisontella upplösningen...

Ett annat liknande fall jag stör mig på är SMS. SMS står för short message service. Ändå säger folk "skicka SMS". Det man egenligen gör, är att skicka ett SM, ett short message, över tjänsten SMS. Jfr USA där dom helt sonika mer korrekt kallar det för "texting".
Detta blir ju ännu mer fel nu när t ex Apple byggt in sin iMessage tjänst där meddelandena nu går över internet istället för SMS om möjligt.
Dvs, man skickar ett "text" med internet eller SMS som carrier.

Jämför detta med att man hade sagt "jag skickar ett posten till dig", nej, du skickar ett "brev" via "posten".

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

1. Om nu "alla" bildskärmar "är" progressiva så är ju "p":t ännu mer onödigt. Grejen är ju att jag vet att i början var det många tv-apparater som inte klarade av 1080p, utan endast "orkade" (?) / "klarade" driva 720p och 1080i.

2. Vad jag menar är att om man bara är ute efter att påpeka att upplösningen är 1920x1080, så förstår jag inte varför man kort och gott inte bara säger "1080". Det finns ju inget gällande _UPPLÖSNINGEN_ som klargörs mer genom att lägga på p:et, utan det blir extra infomation angående "Progressive scan" men det har inget med upplösning att göra? Då kan man ju lika väl passa på att slänga på saker så som uppdateringsfrekvens och bitdjup? 1080p60hz8bit.

Vad jag helt enkelt försöker komma fram till är att jag anser 1080p "felaktigt" används i upplösningsdiskussioner.
Sen är det ju antagligen intressant att veta om bilden ritas upp som interlaced eller progressive, men om jag nu inte helt har missförstått det hela så är "p":t av noll intresse om man enbart snackar upplösning.

Kollar man här:
http://en.wikipedia.org/wiki/1080p

Som sagt, även "usuallt assumes", det finns ingenting vad jag vet som dikterar att 1080p måste vara 16:9 ratio, vilket gör att folk som slänger sig med 1080p gör ännu fler konstiga antaganden.

Helt enkelt så är det nog viktigare att säga 1920x1080 för att 100% fastställa den exakta upplösningen, än att säga 1080p som ger dig en dimension av upplösning + progressive scan, men samtidigt gör ett _antagande_ om den horisontella upplösningen...

Ett annat liknande fall jag stör mig på är SMS. SMS står för short message service. Ändå säger folk "skicka SMS". Det man egenligen gör, är att skicka ett SM, ett short message, över tjänsten SMS. Jfr USA där dom helt sonika mer korrekt kallar det för "texting".
Detta blir ju ännu mer fel nu när t ex Apple byggt in sin iMessage tjänst där meddelandena nu går över internet istället för SMS om möjligt.
Dvs, man skickar ett "text" med internet eller SMS som carrier.

Jämför detta med att man hade sagt "jag skickar ett posten till dig", nej, du skickar ett "brev" via "posten".

Ska man hårdra det hela så ja, då är det inte korrekt att säga 1080p när man menar 1920x1080 då bredden på 1080p kan variera. Men säger man 1080p så förstår 99.9% vad man menar, så därför så har det väl blivit så, precis som att vi svenskar säger SMS. Sen att skärm- och TV-industrin hjälpt till genom att marknadsföra sina displayer som 1080p eller 720p gör ju inte saken bättre heller.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Jo, smidigt med "allt i ett", frågan är bara hur prestandan blir...
Testade Cintic på fotomässan före jul, och då hade de kopplat in dem till någon MacBook. Det blev liksom inget flyt i någonting, det hackade när man skulle zooma och vrida på bilden eller använde lite roligare penslar. 24"-varianten (som kostar över 30'000) körde dom i 1440x900 istället för 2560x1600 och ändå så blev MacBook'en överhettad och bootade om stup i ett. Ganska värdelös demo alltså, men habegäret finns där ändå

Vet inte vad det var för prestanda i dom datorerna men det var uppenbarligen för lite, och det blir ju laptop-grejer i en sån här "surfplatta" också.

Tänkte inte så mycket på prestandan, faktiskt. Borde det inte gå att tunnla till arbetsstationen och använda den som en trådlös skärm i soffan? Nice att sitta med den i knät och skissa/CAD:a som med ett block och en schysst Copic C0

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3