Windows 7 till USB boot. HJÄLP

Permalänk
Medlem

Windows 7 till USB boot. HJÄLP

Jag kanske är dum och så, men nu har jag laddat ner Windows 7. Ska det inte va i ISO fil? Visas som rar fil, ska man packa upp den?

Ja jag har läst guiden här på SWEC men har inte kommit fram till nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kng8te:

Jag kanske är dum och så, men nu har jag laddat ner Windows 7. Ska det inte va i ISO fil? Visas som rar fil, ska man packa upp den?

Ja jag har läst guiden här på SWEC men har inte kommit fram till nått.

Vad exakt har du laddat ned? Vad innebär det att den "visas som rar fil"? (Vad heter filen?)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad exakt har du laddat ned? Vad innebär det att den "visas som rar fil"? (Vad heter filen?)

Laddade ner Windows 7 ifrån deras Hemsida.

Permalänk
Medlem

Inte så att du du inte valt att visa filens extension dvs efter punkten, så du inte ser om filen slutar på rar eller ISO, samtidigt om du kör med tex winrar så kommer filen ha rar ikonen även om det är en ISO fil då winrar kan hantera ISO också.

Vilken är den där deras sida?

Filerna du hittar i denna guide är samtliga ISO http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Inte så att du du inte valt att visa filens extension dvs efter punkten, så du inte ser om filen slutar på rar eller ISO, samtidigt om du kör med tex winrar så kommer filen ha rar ikonen även om det är en ISO fil då winrar kan hantera ISO också.

Vilken är den där deras sida?

Filerna du hittar i denna guide är samtliga ISO http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Laddad ner denna filen ifrån deras hemsida :http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24395.iso

En hel fil, men den visas som rar, då jag ska använda Windows 7 USB/DVD Download tool så hittar jag inte den ''ISO'' filen för den visas som RAR

Permalänk
Medlem

OM du har laddat hem via Digitalriver länken i Sweclockers guiden så är dom ISO filer och du skall inte packa upp dom om du vill bränna den till en DVD skiva eller lägga över den till ett USB minne med hjälp av Microsoft Windows 7 USB/DVD Download Tool.

Anledningen till att ISOn det ser ut som en RAR är troligen att WinRar automatiskt associerar alla ISO som RAR, om du har WinRar så kan du stänga av ISO associeringen i WinRar #12542905

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kng8te:

Laddad ner denna filen ifrån deras hemsida :http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24395.iso

En hel fil, men den visas som rar, då jag ska använda Windows 7 USB/DVD Download tool så hittar jag inte den ''ISO'' filen för den visas som RAR

Om den heter nerladdat X17-24395.rar istället för X17-24395.iso är det jämra skumt, men är väl bara att döpa om den till X17-24395.iso skulle jag tro

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Klarade det nu, bara jag som gjorde lite pinsamma tabbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Inte så att du du inte valt att visa filens extension dvs efter punkten, så du inte ser om filen slutar på rar eller ISO, samtidigt om du kör med tex winrar så kommer filen ha rar ikonen även om det är en ISO fil då winrar kan hantera ISO också.

Misstänker också att detta kan vara vad det handlar om... Fick ju dock aldrig något svar på vad "Visas som rar fil" innebär eller vad filen heter, så det är svårt att avgöra säkert.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304