återställa Windows lösenord från cmd eller ett annat program

Permalänk
Medlem

återställa Windows lösenord från cmd eller ett annat program

Tja, jag har en netbook (ingen dvd drive). Jag har glömt bort admin lösen till den.Jag behöver få igång cmd för att återställa lösenordet. Jag kan inte använda safe mode eftersom den också behöver lösen. Hur får jag igång cmd? Eller går det att göra en bootable cmd usb så att man kan boota från usb och få fram cmd?Eller finns det några andra bra verktyg som fungerar? Jag vet att hirens boot cds inbyggda program fungerar men finns det bättre alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När de hände mig så hämtade jag ned..minns inte vad den hette..men de var nån slags officiell mini-Windows från Microsoft som i sin tur lät mig ändra 5-klick shift genvägen så cmd ploppar upp istället för tröga tangenter fönstret.

Liknande metoder är enda möjligheten du har

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

När de hände mig så hämtade jag ned..minns inte vad den hette..men de var nån slags officiell mini-Windows från Microsoft som i sin tur lät mig ändra 5-klick shift genvägen så cmd ploppar upp istället för tröga tangenter fönstret.

Liknande metoder är enda möjligheten du har

Ja men hur ska man fixa det när man inte kan logga in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Via det operativsystemet man du laddar ned från Microsoft... Nån sorts server maintenance Windows eller nåt sånt har jag för mig, du bootar direkt från skivan i alla fall

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Via det operativsystemet man du laddar ned från Microsoft... Nån sorts server maintenance Windows eller nåt sånt har jag för mig, du bootar direkt från skivan i alla fall

Okej tack, kan du försöka ta reda på vad den heter? Jag har bara en dag på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du tillgång till cmd utan att logga in? Vill minnas att det inte går, så du behöver antingen en Windows skiva/usb eller http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ på skiva/usb/diskett

Permalänk

vilken windows version har du ? det finns program tex: Hirens BootCD där du kan ta bort lösenord

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Har du tillgång till cmd utan att logga in? Vill minnas att det inte går, så du behöver antingen en Windows skiva/usb eller http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ på skiva/usb/diskett

Nej, det är det jag vill få

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den provar ju från en ordlista, inte säkert att den hittar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

vilken windows version har du ? det finns program tex: Hirens BootCD där du kan ta bort lösenord

Ja men jag söker efter ett bättre alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min fråga är: hur får jag tillgång till cmd utan att logga in?
Eller finns det en boot cd med inbyggd cmd som kan kan ändra lösen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Ja men jag söker efter ett bättre alternativ

Skickades från m.sweclockers.com

bättre alternativ ? slänga från balkongen ? antingen program eller kör ner windows på usbminne ändra i cmd... vilka andra finns ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Min fråga är: hur får jag tillgång till cmd utan att logga in?
Eller finns det en boot cd med inbyggd cmd som kan kan ändra lösen?

Skickades från m.sweclockers.com

du kan ju köra windows från usb men varför krångla till det med cmd ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vadå köra Windows från usb? Live? Om jag gör det, kan jag köra net user och ändra lösen på befintliga operativsystemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag kör live från tex linux, kan jag göra detta?
(byta ut tröga tangenter med cmd)

https://www.youtube.com/watch?v=qJ7bUiZMZOI&feature=youtube_gdata_player

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Vadå köra Windows från usb? Live? Om jag gör det, kan jag köra net user och ändra lösen på befintliga operativsystemet?

Skickades från m.sweclockers.com

windows kan läggas på usb-minne sen kan man beroende på hur det ser ut gå in i cmd men varför göra det svårt för...?
använder du program som skrivits i tråden så tar du bort allt sen kommer du in & kan ändra tillbaks som vanligt..eller testa med Con-bootCD finns ju på hirens så går du rakt förbi lösen och kan göra backupp på det som behövs sen köra ominstallation rakt av om det är enklare

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kommer att testa det men jag vill ha ett annat alternativ om den inte fungerar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan jag med hjälp av linux live usb gå in i system 32 och ersätta cmd med tröga tangenter?
Kommer det att fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack men är den inte offline nt.....?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Kan jag med hjälp av linux live usb gå in i system 32 och ersätta cmd med tröga tangenter?
Kommer det att fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer fungera bra

Skrivet av dencoolasnubben:

Tack men är den inte offline nt.....?

Skickades från m.sweclockers.com

Med offline nt password recovery ersätter du ditt gamla lösenord med ett nytt

Skrivet av dencoolasnubben:

Det borde fungera, det viktigaste är att flytta/byta namn på filen.

Permalänk

ska du ha hängslen fallskärm & luftdyna när du hoppar... varför samla på dig massor av teorier OM det funkar.. sen ännu mera program sen lite cmd ändra lösen därigenom för säkerhets skull... jisses om 1:a inte funkar så har du nu minst 10 nya att testa, du har ju inget att förlora.. 1:a inte men 2: funkar... klart!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tack for snabba svar!

Skickades från m.sweclockers.com