Fixa Amerikanskt PSN konto? Hur gör man?

Permalänk
Medlem

Fixa Amerikanskt PSN konto? Hur gör man?

Hejsan!

Jag köpte god of war saga på webhallen, och för att få ner de 2 expansions som medföljde behövdes ett amerikanskt PSN konto. Har googlat runt en del, men hittar ingen riktig aktuell info och är orolig för att sony ska ha satt stopp för de sätt som nämns i de gamla trådarna.

Hursomhelst, så som jag förstår det så ska det räcka med att köpa ett PSNkort, (http://www.hdmoviesource.com/Playstation-Network-Card-20-p/16...) få det mailat till sig, och sen regga? Kan någon bekräfta detta? (och gärna beskriva hur man installerar om ni orkar)

Eller så kanske nån vänlig själ har lust å låna ut sitt amerikanska PSNkonto till mig? hehe kan eventuellt bjuda på god of war ghost of sparta och chains of olympus ifall de går att spela utan skiva, det står nämligen att det är tillåtet att ladda ner till 2 st ps3 enheter.

Tack på förhand!!

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem

Har du tänkt köpa saker på Store är det lite krångligare men annars är det väl bara att skapa ett nytt konto och välja land? Så gjorde jag i alla fall..
Har för mig att man var tvungen att fylla i nån postkod osv, men jag googlade bara upp nån siffra typ postkoden till New york och skrev in det, så funkade det.

Att använda playstation Store och köpa saker är en annan historia... Man behövde ett amerikanskt kreditkort då, typ.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Bara att skapa ett konto, samt du måste använda PSN Cards för att köpa, t.ex en butik du kan skaffa dom är Play-Asia

Behövs ingen specefik guide så, bara skap a ett PSN konto och sätta adressen till landet i fråga så är du klar.

Samt värt att nämna är spelet ett PAL spel funkar bara DLC's från Europa området.

Är spelet från USA funkar enbart DLC från USA området, har ingen aning om vilken version ditt spel är i men är det ett import spel så är det värt att veta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Bara att skapa ett konto, samt du måste använda PSN Cards för att köpa, t.ex en butik du kan skaffa dom är Play-Asia

Behövs ingen specefik guide så, bara skap a ett PSN konto och sätta adressen till landet i fråga så är du klar.

Samt värt att nämna är spelet ett PAL spel funkar bara DLC's från Europa området.

Är spelet från USA funkar enbart DLC från USA området, har ingen aning om vilken version ditt spel är i men är det ett import spel så är det värt att veta.

Tack så mycket till er båda för svaren.
Så då är alltså det stora problemet inte att skapa ett USA-PSN konto utan bara att få in pengar på det, då ska jag hem å mecka lite ikväll och se om jag får liv i det.

Kan du förklara det du skrev om PAL och DLC lite bättre, typ dagisnivå? hehe

spelet i fråga är
http://www.webhallen.se/se-sv/spel/playstation_3/159766-god_o...

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysReq:

Tack så mycket till er båda för svaren.
Så då är alltså det stora problemet inte att skapa ett USA-PSN konto utan bara att få in pengar på det, då ska jag hem å mecka lite ikväll och se om jag får liv i det.

Kan du förklara det du skrev om PAL och DLC lite bättre, typ dagisnivå? hehe

spelet i fråga är
http://www.webhallen.se/se-sv/spel/playstation_3/159766-god_o...

Playstation 3 och spelen har regionskoder, men du kan spela spel från japan, USA osv utan problem...

Men - Playstation Store är inte regionsfri. Har du ett importerat spel måste du handla DLC från den region spelet kommer ifrån.

Det finns en kod nånstans på spelomslaget som börjar med nåt på BCES eller BLES
Står det BCUS eller BLUS istället är spelen från USA
BCJS eller BLJS är från Japan

Enklast är att kolla på den tredje bokstaven. (E=Europa, U=Usa, J=Japan)

Så köper du ett DLC från Svenska playstation store till ett spel som har en kod som är importerat från USA eller Japan så kommer det inte gå att aktivera det i spelet, till exempel.

Sitter på jobbet nu men har för mig att koden står längst ner på "ryggen" av spelfodralet.

edit: Kan även tillägga att man kan aktivera / köpa DLC från USA Playstation Store, och sedan logga ur och tillbaka till sitt vanliga konto och spela med sitt svenska, om man är en sån där Trophy-jägare och inte vill ha sina trophys utspridda på olika konton.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt PSN Cards från denna sidan.
http://www.pcgamesupply.com/buygames/sony-playstation-network...
Fungerar bra och man får koden snabbt.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Det fixade sig.

Jag bara reggade en USA användare.

Namn : mitt romney
Adress: hittade en nånstans i texas

laddade ner det på usa kontot, gick över till mitt vanliga konto och spelade där. Inga problem! Trodde det skulle vara mycket krångligare.

Tack alla för eran hjälp och era tips!

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället