Huawei visar Ascend Mate – "världens största mobiltelefon"

Permalänk
Melding Plague

Huawei visar Ascend Mate – "världens största mobiltelefon"

Kinesiska Huawei tar storlekskriget i mobilbranschen till nya höjder och lanserar under CES 2013 Ascend Mate på hela 6,1 tum. SweClockers tar tillfället i akt att titta närmare på jätten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

6 tum känns som ett gränsområde som är för stort och för litet på samma gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv

Hur...varför? Vad är poängen med en "mobiltelefon" på 6 tum? :S

Permalänk
Medlem

"Requires baggy pants with x-tra large pockets"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haha jävlar vad fet. Man kanske ska börja sälja jeans med anpassade fickor. Kanske blir en affärsidé om 2 år? Kan överväga om batteritiden blir bättre, gärna större och klumpig bara jag får min fakking batteritid!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Phablets är endast patetiskt.
4.7 tum är perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Hur...varför? Vad är poängen med en "mobiltelefon" på 6 tum? :S

Den är dubbelt så stor som en iPhone, det är hela poängen.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Hur...varför? Vad är poängen med en "mobiltelefon" på 6 tum? :S

Vad är poängen med en Ferrari? Det finns många som vill ha en telefon med stor display, fast du kanske tror att alla tycker som du som tycker att 3,5-4" är perfekt då Iphone har det?

Permalänk
Medlem

Den är alldeles för stor för, helvete heller att jag skaffar en mobil så stor.
Jag har provat 4"-mobiler och personligen vill jag inte ha en mobil större än så (eller ja, det är ju skärmstorlek o mobilerna i sig är väl större).
Just nu har jag 2,8" Sony Xperia-nånting o den är för liten för mig tycker jag. Men 6,1"... nej tack.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Bärbart, stationärt, mobilt. allt kommer bli en enhet till slut när teknologin finns. Mobiler och Ipads börjar redan smälta ihop.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Inaktiv

Om det fortsätter så här lär vi PC folk snart köpa in telefoner och koppla in de som skärmar till våra datorer. Storlekar kommer träffa 24-30" området snart och de verkar få vettiga upplösningar med.

Kan inte någon göra en mindre telefon (4" max) med ett jävla tangentbord och vettig batteritid. Jag skiter fullständigt i tjockleken, har inte ego problem så några mm tjockare telefon är inga problem.

Permalänk

För några år sen skullle mobilerna vara så små som möjligt... Men det här är på gränsen till läsplatta:p

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag gränsen går vid 4.5".

Permalänk
Medlem

Jag själv drar gränsen vid 5" nu och givetvis 1080 upplösning på det. Ny standard 2013 för topptelefoner, iaf Android.

Permalänk
Avstängd

Helt idiotiskt, om dem vill bidra med något exceptionellt så är det inte att göra den större fast sämre utan någorlunda mindre fast bättre. Hoppas inte jag kommer se folk gå runt med denna tegelsten i fickorna iallfall.

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att den telefonen är för stor, vill kunna få ner den i fickan i alla fall

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kan inte någon göra en mindre telefon (4" max) med ett jävla tangentbord och vettig batteritid. Jag skiter fullständigt i tjockleken, har inte ego problem så några mm tjockare telefon är inga problem.

Skulle tippa på att du är en begränsad målgrupp för tillverkarna. En tjock tangentbordsmobil är bara avtändande och kommer säkert gå sönder eller glappa.

Permalänk

Det är en surfplatta. Mobiler ska man kunna få ner i fickan.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Jag har hört att storleken inte har någon betydelse, men när den inte får plats i byxorna är den väl ändå orimligt stor!? (Självklart snackar jag mobiler, vad trodde ni?)

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Haha jävlar vad fet. Man kanske ska börja sälja jeans med anpassade fickor. Kanske blir en affärsidé om 2 år? Kan överväga om batteritiden blir bättre, gärna större och klumpig bara jag får min fakking batteritid!

Stridspiloter har redan kartfickor på låren anpassade för denna. Kanske den målgrupp de siktar på ?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen på den där. Perfekt med bluetooth lurar

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av SwordSoldier:

Det är en surfplatta. Mobiler ska man kunna få ner i fickan.

Vilken ficka? Jeansficka? Kostymficka? Kavajficka? Lodisbrallor-ficka?
Ipad Mini som är på 7,85 tum går ju alldeles förträffligt ner både i kavajfickan (utan skal) och i jackan med skal, och det är ju en tablet.
Alla går inte runt med hipster-brallor.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Vad är poängen med en Ferrari? Det finns många som vill ha en telefon med stor display, fast du kanske tror att alla tycker som du som tycker att 3,5-4" är perfekt då Iphone har det?

Och där kom den värdelösa bil-jämförelsen igen...vad jämför du med? En Hummer? En liten Ka? Jag anser inte att en smartphone är något nödvändigt överhuvudtaget, så ta dina påhopp och kör upp där solen inte skiner är du snäll.

Permalänk
Medlem

Ett nytt segel för Emil.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Entusiast

1280x720... Allt jag har att säga om det är; meh

Permalänk

snart får jag ju in mitt 560ti i mobilen ju... asbra (Y)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Gigabyte

Var köper jag!

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Är den verkligen bekväm att hålla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Stridspiloter har redan kartfickor på låren anpassade för denna. Kanske den målgrupp de siktar på ?

//Lasse

Precis!
De borde sälja dom i paket med cargopants!! Köp en 7"-are och få ett par brallor på köpet!*

* med reservation för slutförsäljning, storlek 46-54,

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|