Intel demonstrerar perceptuella inmatningsmetoder

Permalänk
Melding Plague

Intel demonstrerar perceptuella inmatningsmetoder

Pekskärmar i all ära, för framtiden vill Intel att vi ska använda alla tänkbara inmatningsmetoder. Under CES 2013 visar företaget upp lösningar för bland annat handrörelser och röst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

In before whine.
Kom ihåg, det är en av flera olika inmatningsmetoder, det ena utesluter inte det andra.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är framtiden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på delayen och att det laggade fruktansvärt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbe Nukem:

In before whine.
Kom ihåg, det är en av flera olika inmatningsmetoder, det ena utesluter inte det andra.

Exakt. Får jag välja mellan två datorer som har dessa funktioner:

1. Tangentbord, mus, trackpad, trackpoint, pekskärm, röst, rörelse, ansiktsigenkänning, fingeravtrycksigenkänning m.m.

2. Tangentbord, mus.

Är det inget svårt val för mig. Jag kan fortfarande välja dator 1 och bara använda tangentbord och mus om jag vill.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Bara jag som reagerade på delayen och att det laggade fruktansvärt?

Det enda som laggade fruktansvärt var väl när man såg Emil i laptopen?
När han "spelade portal" så var det ju inte speciell lång fördröjning.

Permalänk
Medlem

yay Kinect till dator?

Permalänk
Medlem

Segt om man faceplantar och sedan inte kan logga in på sin dator för att den inte känner igen en. Samma sak om man råkar skära sig i fingret så att den inte känner igen fingeravtrycket (inget om det här, men en analog situation).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Segt om man faceplantar och sedan inte kan logga in på sin dator för att den inte känner igen en. Samma sak om man råkar skära sig i fingret så att den inte känner igen fingeravtrycket (inget om det här, men en analog situation).

det brukar finnas ett backup system för sånt som kräver något typ av lösenord eller någon fråga i stil med "var föddes din mamma" typ

i övrigt verkar det rätt dåligt än. den där med pengar verkade sjukt kass, så uppenbart att tanken är att man ska bli helt "OMG LOOK IM HOLDONG STUFF IN MY HANDOMGOMGBBQOMG men nej. såg ruskigt B ut.

portal spelet var väll mer intressant men fortfarande inte "bra". ingen skulle välja att spela portal 2 så istället för normalt. man måste hitta på helt nya spel om det ska funka med dem kontrollerna.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qwal:

Bara jag som reagerade på delayen och att det laggade fruktansvärt?

Det är ett demo....

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Segt om man faceplantar och sedan inte kan logga in på sin dator för att den inte känner igen en. Samma sak om man råkar skära sig i fingret så att den inte känner igen fingeravtrycket (inget om det här, men en analog situation).

Då skriver man bara in sitt lösenord istället?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Det är ett demo....

Just därför det ska se bra ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

yay Kinect till dator?

Finns sen i våras... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1233652

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill använda tekniken för KALI MAA, KALI MAAAAAA (?)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

kul reportage, men är det ingen nyhetssida alls som lyckats hitta leap motions bås?
Eller de kanske gömmer sig bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Bara jag som vill använda tekniken för KALI MAA, KALI MAAAAAA (?)

Tittat för mycket på De fördömdas tempel?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------