Jag har just köpt en begagnad Airport Extreme (1:a generationen) som jag inte får kontakt med. Den blinkar med gult sken hela tiden, och AirPort-verktyg vers 5.6.1 får inte kontakt med AirPorten.
Mitt system i övrigt är
PC Win 7 (64), 16 Gb Ram, Apple TV, Netgear MBR1310, Lenovo Z61p, Yamaha RX-V673, Synology DS411j 4*500 GB.
Tomas
Har du kopplat upp till routern med kabel eller trådlöst? Har du provat att återställa den till fabriksinställningarna med reset-knappen eller liknande?
Antar i detta fall att Airporten går via Netgearen? Kan bli knas ifall du sätter en router på en router. Antingen bryggar du Netgearen eller så bryggar du Airporten. Man kan säga att du stänger av routerfunktionen i antingen netgearen eller airporten.
Hoppas det löser problemet!
Oftast så funkar det att airporten tar 192. ip ifrån netgearen som wan-ip och sedan delar up 10. adresser, men har varit med om att det har strulat tidigare. Annars så är det reset som är aktuellt, som legenda skrev, kan hända att den har mysko inställningar sen tidigare.
Airport-skräpet har väl inte ens ett webbaserat GUI utan man måste ha någon form av program på datorn för att konfigurera dom? Om WhiplashInfo vill ha en router och en separat access-point kanske man kunde göra tvärtom, och använda Airporten-som "huvudrouter" och Netgear-routern som en AP.
Det brukar funka bra med vanliga konsumentroutrar att koppla in dem till nätverket på en LAN-port (istället för den skilda WAN-porten), inaktivera DHCP-servern, separat kanal och samma SSID (nätverksnamn) och säkerhetsinställningar som huvudroutern för att bygga ut sitt trådlösa nätverk.