Är det inte hög tid för ett Andra världskriget FPS igen?

Permalänk
Medlem

Är det inte hög tid för ett Andra världskriget FPS igen?

Hej!

En annan som spelat de första CoD spelen med flera som har gameplay från Andra världskriget tycker att det är hög tid att ta oss tillbaka dit i ett FPS igen. Har spelföretagen helt övergett WW2? Förstår kanske att den yngre publiken kanske inte känner lika men jag saknar att lira de gamla hederliga CoD spelen som jag tyckte var bra mycket roligare än Battlefield och CoD spelen idag. Oj va roligt jag hade i CoD 2 i multiplayer, var nog det roligaste jag haft i ett dataspel

Verkar ju inte vara något på gång heller? Eller?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Har för mig att speltillverkarna tycker att det temat är uttjatat för stunden.
Men vem vet vad som kommer i framtiden?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

WW1 också!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Har för mig att speltillverkarna tycker att det temat är uttjatat för stunden.
Men vem vet vad som kommer i framtiden?

Håller med dom om att det var väldigt uttjatat ett tag men nu var det längesedan det gjordes något bra. Hade inte haft något alls emot att storma Omaha beach med min M1 Garand igen!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Tredje världskrigsspel vore häftigare! Detta spel/krig ska börja med finansiella sanktioner mot Iran.

Permalänk
Medlem

Jo, det är hög tid för ett nytt WWII FPS, lite likt Battlefield. Red Orchestra 2 var väll Ok, men man måste gilla den typen av spel då också, något likt Battlefield hade ju inte varit helt fel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Jo, det är hög tid för ett nytt WWII FPS, lite likt Battlefield. Red Orchestra 2 var väll Ok, men man måste gilla den typen av spel då också, något likt Battlefield hade ju inte varit helt fel.

Sitter ivrigt och väntar på att DICE släpper ett WW2 spel....fast det verkar som om BF4 kommer vara i nutid eller t.om strax in i framtiden D:

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Hade jag fått bestämma så hade ALLA FPS krigsspel haft tema WWII.. Jag tycker inte om elektronisk krigsföring och spekulativa "framtidsvapen", jag vill ha mer realism och förankring med riktig historia.. Jag kan sträcka mig till Korea och Vietnam-eran, 50-70talet. Jag är gärna av med en massa blippande ikoner över vänner och fiender, robotar som kommer från ingenstans, små radarskärmar i ena hörnet av skärmen, "HUD's" be gone!!!
Man drömmer ju om att BF4 ska ha WWII tema. Det gjorde man med BF3 också .. och blev besviken .. :/ Tror tyvärr inte mina drömmar kommer besannas.

Appropå nått helt annat: IL2 lever fortfarande..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Ujujuj, man längtar tillbaka när man tänker på dom första Medal of honor och COD spelen.

Red Orchestra i all ära, men mitt hjärta ligger i striderna på västfronten, särskilt Normandie.

Tycker att det är dags för ett riktigt gammalt hederligt WWII

Permalänk
Medlem

Är 15 och vill ha tillbaka WW2. Älskade bl.a Medal of Honor spelen.
Vore ju inte fel med något eller några nya WW2 spel som har ny grafik, mer realistiska rörelser och ljud.
Men inte något Cod, för då blir det bara run-and-gun, passar inte direkt in där tycker jag iaf

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

WW1 också!

Ligga i en skyttegrav en hel match o sjuta i luften

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

bf2/3/4 + project reality + ww2, now that would have been something fun!
Eller liknande

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Red Orchestra 2 är grymt!

Permalänk
Medlem

Kanske en nytt Wolfenstein spel? men den senaste har ju förstört hela serien så jag vet inte om jag skulle våga mig på att prova mig på ett ännu nyare

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Problemet ligger nog tyvärr i att det är svårt att fixa upplåsningar då det inte fanns lika mycket vapen och saker man kunde sätta på sitt gevär.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Heroes & Generals är ju på gång

http://www.youtube.com/watch?v=TWDG9WCM8yQ

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattifnatten:

Har för mig att speltillverkarna tycker att det temat är uttjatat för stunden.
Men vem vet vad som kommer i framtiden?

Om något är ju modern tid uttjatat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qrush:

Problemet ligger nog tyvärr i att det är svårt att fixa upplåsningar då det inte fanns lika mycket vapen och saker man kunde sätta på sitt gevär.

Skulle inte sitta fel med ett spel som baserades runt skicklighet och kul och inte "måste samla XP så jag kan låsa upp coola vapen 101010!!!1 och få övertag över andra !!111"

Skrivet av stickyone:

Ligga i en skyttegrav en hel match o sjuta i luften

Det gör folk i BF3 hela tiden, titta på någon som ligger på t.ex. en Sten och han siktar upp i luften oavsett vapen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Känns som den eran har varit tillräckligt saturerade inom spelbranchen.

Säg vad man vill om BF/CoD/Arma etc. men WW2 har nog gjort sitt änså länge,tvivlar dock inte alls att det kommer komma ett revival så småningom.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Känns som den eran har varit tillräckligt saturerade inom spelbranchen.

Säg vad man vill om BF/CoD/Arma etc. men WW2 har nog gjort sitt änså länge,tvivlar dock inte alls att det kommer komma ett rivaval så småningom.

Varför kan de inte komma på några nya scenarion inom WW2 och därmed göra nya vapen och fordon baserat på dåtidens existerande vapen. Eller varför inte göra någonting mer futuristiskt men samtidigt använda projektilvapen osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Ligga i en skyttegrav en hel match o sjuta i luften

Glöm inte: Resa sig upp och bli skjuten på under 1 sec

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Glöm inte: Resa sig upp och bli skjuten på under 1 sec

Fucken camper amagawd1010!

Well DUH!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Eller ett riktigt rackligt steampunk-krig.. det vore nytt och oprövat (eller?)

Permalänk
Medlem

håller med dig helt.Saknar enkelheten i ww2 spel.Alla spelade på samma nivå oavsett om man spelade för första gången eller spelade för 500 gången

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Jo det är det, tycker också att Rising Storm modden till RO2 kan släppas snart så jag kan köpa spelet!

Permalänk
Medlem

Det var synd att Dice la ner 1943. Det hade varit riktigt kul att lira. Dom får gärna börja igen fast med den nya motorn

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Entusiast

Tänkte bryta helt här med en "combo breaker"

Hela dåtid/nutids -världkrigs -genren tycker jag verkar uttjatad.
Jag minns tiden då Unreal kom ut, och smiskade Quake rejält på fingrarna. Jag vill ha mer av det: Något nytt i DooM / Quake / Unreal -stuket.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Tänkte bryta helt här med en "combo breaker"

Hela dåtid/nutids -världkrigs -genren tycker jag verkar uttjatad.
Jag minns tiden då Unreal kom ut, och smiskade Quake rejält på fingrarna. Jag vill ha mer av det: Något nytt i DooM / Quake / Unreal -stuket.

Amen brother!

Skulle vara kul med ett tvättäkta MP FPS spel i samma anda som Quake/Unreal! fast smiska Quake på fingrarna var väll att ta i lite //butthurt fanboy

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Billström:

Jo det är det, tycker också att Rising Storm modden till RO2 kan släppas snart så jag kan köpa spelet!

undvik ro2 om du har någon respekt för gaming.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

undvik ro2 om du har någon respekt för gaming.

Varför?