Windows 7 starter usb

Permalänk
Medlem

Windows 7 starter usb

tja, jag behöver tillgång till cmd och jag kan inte logga in i datorn pga glömt lösenordet.
Jag vet att det finns enklare sätt men jag vill prova denhär.
Jag vill göra en windows 7 starter usb och boota från den och sedan trycka på reparera datorn och cmd.
Så min fråga är: kan ni någon bra länk till windows 7 starter iso (ej torrent).
Jag vill inte göra något olagligt med det, jag vill bara ha tillgång till cmd med det

Permalänk
Medlem

windows 7 iso finns att ladda ner helt lagligt på deras hemsida

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

windows 7 iso finns att ladda ner helt lagligt på deras hemsida

Jag behöver windows 7 starter iso, kan du länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Jag behöver windows 7 starter iso, kan du länka?

Google?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

har provat, hittar inget

Permalänk
Medlem

Har också letat efter windows 7 starter till usb... då är vi två. så hjälp till solding

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Har också letat efter windows 7 starter till usb... då är vi två. så hjälp till solding

Bör funka fint att bara googla fram en windows 7 ISO,(vanlig OS installations ISO) och dra igång den, så ska du kunna välja "reparera" på den

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Bör funka fint att bara googla fram en windows 7 ISO,(vanlig OS installations ISO) och dra igång den, så ska du kunna välja "reparera" på den

har testat. fungerade inte.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

har testat. fungerade inte.

Kunde du inte köra en reperation av ditt OS när du boota med ISOn på ett usb minne?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

det finns inte starter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Kunde du inte köra en reperation av ditt OS när du boota med ISOn på ett usb minne?

Jag behöver få fram reparationsmenyn och använda cmd och usbn måste vara starter

Permalänk
Medlem

Om du laddar hem en vanlig iso från t.ex sidan jag länkade nyss och sen tar du bort ei.cfg från usb minnet så bör det fungera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Jag vet hur man formaterar om datorn, jag vill inte göra det. jag vill hitta en windows 7 starter iso och lägga in den på ett usb och gå till reparation och sedan till cmd

Permalänk
Medlem

tack ska prova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

tack ska prova!

Du har länkar till Windows 7 Pro Svenska i denna Sweclockers guide http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Men jag tror inte det spelar någon roll om du har en Windows 7 Pro eller Windows 7 Starter installations filer på USB minnet, reparera med CMD borde fungera lika bra oavsett vilken version som ligger på USB minnet.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Jag vet hur man formaterar om datorn, jag vill inte göra det. jag vill hitta en windows 7 starter iso och lägga in den på ett usb och gå till reparation och sedan till cmd

Men tittar du på filmen så ser du att där är ett alternativ som heter "reparera" då reparerar du installationen. INTE formaterar om datorn

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Du har länkar till Windows 7 Pro Svenska i denna Sweclockers guide http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Men jag tror inte det spelar någon roll om du har en Windows 7 Pro eller Windows 7 Starter installations filer på USB minnet, reparera med CMD borde fungera lika bra oavsett vilken version som ligger på USB minnet.

okej men ska jag ta bort ei.cfg eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

okej men ska jag ta bort ei.cfg eller inte?

Eftersom du har Windows 7 Starter så kan du ta bort ei.cfg filen och då har du även möjlighet att göra en helt ny installation om inte CMD fungerar.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Eftersom du har Windows 7 Starter så kan du ta bort ei.cfg filen och då har du även möjlighet att göra en helt ny installation om inte CMD fungerar.

Tack! ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Men tittar du på filmen så ser du att där är ett alternativ som heter "reparera" då reparerar du installationen. INTE formaterar om datorn

okej tack

Permalänk
Medlem

har ni några tips på bootable file maniger? Helst mindre än 100 mb

Permalänk
Medlem

fick bli lubuntu 12.10 för mig istället

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av astrob0y:

fick bli lubuntu 12.10 för mig istället

Jaha? Intresseklubben antecknar.

Hur ööser det TS fråga? Som f.ö blivit besvarad korrekt "många" ggr (ei.cfg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jaha? Intresseklubben antecknar.

Hur ööser det TS fråga? Som f.ö blivit besvarad korrekt "många" ggr (ei.cfg)

ei.cfg metoden fungerade inte, den sa att jag hade fel verison

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jaha? Intresseklubben antecknar.

Hur ööser det TS fråga? Som f.ö blivit besvarad korrekt "många" ggr (ei.cfg)

Skrivet av dencoolasnubben:

ei.cfg metoden fungerade inte, den sa att jag hade fel verison

Och där har vi problemet. Jag försökte få igång det genom att följa informationen i tråden. Ingen lycka.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

ei.cfg metoden fungerade inte, den sa att jag hade fel verison

Vilken version av Windows 7 Pro använde du? x86 eller 64Bit.

Jag förmodar att datorn har Windows 7 Starter x86.

Edit: Och det är också intressant att veta när du får meddelandet om fel version, är det vid skapandet av boot bara USB minnet eller vid installationen på datorn.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Vilken version av Windows 7 Pro använde du? x86 eller 64Bit.

Jag förmodar att datorn har Windows 7 Starter x86.

Edit: Och det är också intressant att veta när du får meddelandet om fel version, är det vid skapandet av boot bara USB minnet eller vid installationen på datorn.

Det var när jag skulle köra en reparation