Tog bort mappen, kan varken spela eller avinstallera.

Permalänk

Tog bort mappen, kan varken spela eller avinstallera.

Hai!

Installerade DiRT 3 för några dagar sen, råkade ta bort hela mappen + tömma papperskorgen och när jag försöker installera igen så kan jag bara välja Unintall eller REpair och inget av dom fungerar. Eller aa, den börja avinstallation/reparation men sen mitt i så står det att det inte hittar DiRT 3 & det är något med Windows Package. Kan inte heller spela eller installera spelet igen.

Hur går jag till väga? Provat använt ett Force Uninstall Program men det kom fram till samma sak.

Tack,

Visste fasen inte vart jag skulle posta!

Permalänk
Inaktiv

CCleaner

Nu är jag inte säker men ett program som CCleaner kanske kan vara en lösning. Det kan rensa registret från diverse poster som inte mera finns på hårddisken och kan också avinstallera program. Lönt att prova om ingen annan har en bättre idé

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av EuQ:

Max Uninstaller hittar registry & en Codemasters mapp, båda är borttagna. Kan inte prova ta bort med programmet för man behöver registrera skiten (köpa I belive? Ska kolla)

Permalänk

systemåterställning o sen avinstallera?

Permalänk
Skrivet av gummybearkiller:

systemåterställning o sen avinstallera?

Vill inte dra en systemåterställning för att kuunna spela DiRT 3 ._.

Permalänk

Alla program jag har provat har tagit mig till DiRT 3's Uninstall villket inte hjälper ett piss då det är den som inte kan ta bort DiRT3 HELT.

EDIT: Hittade ännu en fil i registret och tog bort den, såg ljust ut när jag försökte avinstallera men sen kom problemet igen..

"There is a problem with this Windows Installer Package. A program required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ADM1STRYY:

Alla program jag har provat har tagit mig till DiRT 3's Uninstall villket inte hjälper ett piss då det är den som inte kan ta bort DiRT3 HELT.

Då rekommenderar jag en registerrensning som jag tidigare nämnde.

Permalänk
Skrivet av anon181280:

Då rekommenderar jag en registerrensning som jag tidigare nämnde.

Aa, prova nyss med CCleaner, hände samma sak :<

EDIT: Gick in i Systemåterställningssaken i CCleaner och den säger att mitt andra program, Revo Uinstaller Pro restorade DiRT3 och sen tog CCleaner bort det så jag kan inte använda det iallafall, inte med CCleaner.

Permalänk
Medlem

Du kan väl ställa tillbaka systemet en vecka eller liknande? Funkade för mig när mitt Windows kraschade efter 5 min

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av Zer0x:

Du kan väl ställa tillbaka systemet en vecka eller liknande? Funkade för mig när mitt Windows kraschade efter 5 min

Klart jag skulle kunna, fast har en hel del program + spel som jag har installerat igår/idag >.<

Permalänk
Medlem

Finns program (har inget i huvudet atm, men har använt flera!) som kan återställa raderad data även om det är borttaget från papperskorgen. Använd google!

Om det kan vara till någon nytta.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Skrivet av Brexour:

Finns program (har inget i huvudet atm, men har använt flera!) som kan återställa raderad data även om det är borttaget från papperskorgen. Använd google!

Om det kan vara till någon nytta.

Får gärna berätta om du kommer på något, suger på att googla.

Permalänk

Det ligger självklart filer kvar i registeret som har genvägar till dirt3 installen före du tog bort mappen.. DU måste få bort rätt registerfil sen kan du installera över den... Fick samma sak på några program när min sekundär hdd gick sönder kunde ej ta bort eller installera om eftersom den sökte efter filerna på andra disken..

Google how to remove all dirt3 register files och ta bort dem manuellt..

http://howto-uninstall.windowsuninstaller.org/dirt-3-wont-uninstall-how-to-uninstall-dirt-3-completely-dirt-3-game-problems-troubleshooting/

längre ner på sidan finns hur man gör detta manuellt..

Permalänk
Medlem

Systemåterställning?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av MindRipper:

Det ligger självklart filer kvar i registeret som har genvägar till dirt3 installen före du tog bort mappen.. DU måste få bort rätt registerfil sen kan du installera över den... Fick samma sak på några program när min sekundär hdd gick sönder kunde ej ta bort eller installera om eftersom den sökte efter filerna på andra disken..

Google how to remove all dirt3 register files och ta bort dem manuellt..

http://howto-uninstall.windowsuninstaller.org/dirt-3-wont-uninstall-how-to-uninstall-dirt-3-completely-dirt-3-game-problems-troubleshooting/

längre ner på sidan finns hur man gör detta manuellt..

Det är det som är snett eftersom att jag redan har tagit bort allt ur registry + använt program.

EDIT: Har inte ens en Codemaster mapp kvar i Registry.

Permalänk
Skrivet av ADM1STRYY:

Det är det som är snett eftersom att jag redan har tagit bort allt ur registry + använt program.

Jag kan garantera att det ligger kvar saker i registry som pekar på vart dirt3 har varit installerad..
Fick ta bort ca 30olika strängar innan jag kunde ominstallera pcanywhere ect.

Och nej de funkar inte med bara sakerna som ligger i H_Current user och Local machine.. de kan finns över allt.

Du får skriva dirt och söka igenom hela registret ta bort allt skit och försöka igen.. och nej CC cleaner tar inte bort allt.. Finns inget sånt program som gör..

Bara manuellt kan du fixa detta problemet utan att göra systemåterställning eller ominstallera ditt os..

Permalänk
Skrivet av MindRipper:

Jag kan garantera att det ligger kvar saker i registry som pekar på vart dirt3 har varit installerad..
Fick ta bort ca 30olika strängar innan jag kunde ominstallera pcanywhere ect.

Du får skriva dirt och söka igenom hela registret ta bort allt skit och försöka igen.. och nej CC cleaner tar inte bort allt.. Finns inget sånt program som gör..

Bara manuellt kan du fixa detta problemet utan att göra systemåterställning eller ominstallera ditt os..

Finns inga saker kvar. Har sökt på allt som kan relatera med DiRT och det enda som finns är torrenten.

Permalänk
Inaktiv

Torrenten?

Sluta pirata så ordnar sig resten!

Permalänk
Medlem

Kan du inte göra en ny mapp? Fejka dirt-strukturen så uninst hittar det den vill o kan köra sin snurra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Skrivet av ADM1STRYY:

Finns inga saker kvar. Har sökt på allt som kan relatera med DiRT och det enda som finns är torrenten.

Och jag försöker säga till dig att din dator skulle inte beter sig som den gör om det inte ligger kvar nån string, nån key i ditt register som säger att det fortfarande är installerat på din hdd..

Tro mig eller ej men så är de.. och du kommer inte kunna göra något åt detta problemet föränn du hittat den.. eller dem för det kan vara ganska många..

Permalänk
Skrivet av meandra:

Kan du inte göra en ny mapp? Fejka dirt-strukturen så uninst hittar det den vill o kan köra sin snurra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ska jag göra?

Ang Regedit: Hittade ju några fler strings för ett tag sen och tog bort dom, då betedde sig installen helt annorlunda. Nu när jag avinstallerar så står det exakt såhär: "There is a problem with this Windows Installer Package. a program required for this install to complete tcould not be run. Contact your support personnel or package vendor.

Kan omöjligt vara regedit då allting är borta, för att jag har tagit bort allting.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ADM1STRYY:

Finns inga saker kvar. Har sökt på allt som kan relatera med DiRT och det enda som finns är torrenten.


*tråd låst*

Diskussioner kring piratkopierat material är inte tillåtet på SweClockers forum.

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

Meow