"Bad version, server rejected connection"

Permalänk
Medlem

"Bad version, server rejected connection"

Hej,

Vilken server jag än försöker komma in på så får jag "Bad version, server rejected connection" köpte Arma II: CO på steam idag.

De flesta serverar som jag hittar är "Version 1.62.95312" och min är tydligen "1.62.95248". Är det det som menas med bad version? I så fall, hur uppdaterar man med steam?

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Hej,

Vilken server jag än försöker komma in på så får jag "Bad version, server rejected connection" köpte Arma II: CO på steam idag.

De flesta serverar som jag hittar är "Version 1.62.95312" och min är tydligen "1.62.95248". Är det det som menas med bad version? I så fall, hur uppdaterar man med steam?

Tack i förhand.

Ladda hem Six Launcher http://www.dayzmod.com/?SixUpdater den uppdaterar automatiskt DayZ till aktuell version.

Permalänk
Medlem

EDIT: iRonNuke var före

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Ladda hem Six Launcher http://www.dayzmod.com/?SixUpdater den uppdaterar automatiskt DayZ till aktuell version.

Jag har six launcher och den uppdaterar DayZ men inte Arma II? För vad jag vet så har jag senaste DayZ versionen 1.7.2.3

Edit:

Skrivet av Navve:

EDIT: iRonNuke var före

Den länken du gav innan redigeringen funkade, om någon har samma problem och vill veta länken så är det http://www.arma2.com/beta-patch.php/

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navve:

EDIT: iRonNuke var före

Det du skrev innan redigeringen funkerade, kan starta genom Six launchern nu, men den säger fortfarande 95248. Varför är frågan? Det går iallafall att joina 95310 servrar nu. Verkar vara något med Six Launcher som inte uppdaterar till 95310 och senare, då alla jag sätt på DayZ forumet med problemet har Six Launcher medan det fungerade alldeles utmärkt för mig som har en manuell installation.

Edit: Skojade bara, fungerade inte alls. Var SE 47 som står i namnet 95310 med egentligen Required 95054, hur ska man lösa det, är manuell installation den ända lösningen?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det du skrev innan redigeringen funkerade, kan starta genom Six launchern nu, men den säger fortfarande 95248. Varför är frågan? Det går iallafall att joina 95310 servrar nu. Verkar vara något med Six Launcher som inte uppdaterar till 95310 och senare, då alla jag sätt på DayZ forumet med problemet har Six Launcher medan det fungerade alldeles utmärkt för mig som har en manuell installation.

Edit: Skojade bara, fungerade inte alls. Var SE 47 som står i namnet 95310 med egentligen Required 95054, hur ska man lösa det, är manuell installation den ända lösningen?

Sixlauncher "uppdaterar" spelet till 95248 och det är inte senaste, Det enda den har som fördel är att den uppdaterar dayZ....
Om du ska kunna gå med i de serverna som använder senaste patchen så måste det göras genom att;
Ladda hem: http://www.arma2.com/beta-patch.php/
Den gröna rutan.
filen är 10 mb stor, Klicka på filen och låt den installera!
SIMPELLT
Bokmärk sidan med !

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Sixlauncher "uppdaterar" spelet till 95248 och det är inte senaste, Det enda den har som fördel är att den uppdaterar dayZ....
Om du ska kunna gå med i de serverna som använder senaste patchen så måste det göras genom att;
Ladda hem: http://www.arma2.com/beta-patch.php/
Den gröna rutan.
filen är 10 mb stor, Klicka på filen och låt den installera!
SIMPELLT
Bokmärk sidan med !

Detta är precis vad vi har provat, men när jag startar med Six Launchern så startar den ändå upp i 95248. Några förslag?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag Har exkat samma problem just nu ? någon som har en lösning ?

Permalänk
Medlem

Bump Snälla hjälp har försökt få det här att funka hela jävla dagen Och VARJE Server jag loggar in på står det bara "Bad version server rejected bla bla bla"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Bump Snälla hjälp har försökt få det här att funka hela jävla dagen Och VARJE Server jag loggar in på står det bara "Bad version server rejected bla bla bla"

Är det NÅGON som vet varför detta bara händer när jag använder "Dayz Commander" inte playwithsix

( vill helst använda DayzCommander)

Det fungerar nämligen med playwithsix Men inte med Dayzcommander:(