Vilken internetleverantör skulle ni rekommendera?

Permalänk

Vilken internetleverantör skulle ni rekommendera?

Det är dags att skaffa sig en ny internetleverantör och då undrar jag vilken ni tycker är den bästa för ADSL?

(EDIT) Jag bor i nordvästra skåne.

Permalänk

Tror det är väldigt beroende på var i landet du bor. Här där jag bor så har telia ett gott rykte, eller i alla fall bättre än tele2. Då tele2 har haft stora problem med ADSL här, med disconnects, högt ping och alla tänkbara problem. Medans jag hört från vänner i andra städer att i deras område är det tvärsom, så det är väldigt plats specifikt.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Inte Teleservice iallafall.. Nu vet jag inte huruvida de är närvarande där du bor men inte ens ett alternativ enligt mig oavsett.
Själv har jag inget val då dessa är de enda som har byggt ut dsl i telestationen här.

Har inte annat än haft problem då de har problem att leverera 8/08 Mbit till oss kunder här ute i bushen.
Bor i mellersta skåne.

Överlag vad jag annars har erfarenheter av är bredbandsbolaget och tele2 mestadels.
Bäst kundsupport både för slutkunden och för teknikern för felsökning med mera är Tele2 de jag haft bäst erfarenheter med.
Detta är självklart väldigt beroende på vem du får prata med men änsålänge är detta min uppfattning så bredbandsbolagets support är sämre utbildade i min mening.

Hör med hushållen runt om dig vad de har och tycker.