Nvidia Shield – Snabbtitt på CES 2013

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fel på händerna vet jag inte om han behöver ha. Jag har inga "problem" med XboX kontrollers, men jag har alltid föredragit Playstations. De ligger bättre i mina händer.

har du testat sluta spela på 3 månader sen testa spela på ps3 i 7 timmar i streck?
fattar du hur ont det gör i handen när du inte är van längre?

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag gillar inte formfaktorn, jag vill inte ha en clamshell design, med touchscreen. Hål i huvudet. När gångjärnet börjar bli lite mjukt flyttar sig skärmen när man överentusiastiskt försöker "pek/klicka" på något. Nä tack.

Hela konceptet verkar vara en kopia på Open Pandora - tangentbord. Väljer de att göra en icke clamshell design ska jag se till så att de får lite pengar från mig, annars håller jag mig till PSP'n.
B!

om dem gör en slide model då? då får ju skärmen repor och sådant om du inte har ett lock för den. Clam shell designen är mer ergonomisk, tänk dig för innan du säger något

Permalänk
Medlem
Skrivet av zer0xsoul:

har du testat sluta spela på 3 månader sen testa spela på ps3 i 7 timmar i streck?
fattar du hur ont det gör i handen när du inte är van längre?

Jag spelar möjligen 4'agånger i månaden. Ett par timmar i stöten. Föredrar fortfarande PS handkontroll.

Skrivet av zer0xsoul:

om dem gör en slide model då? då får ju skärmen repor och sådant om du inte har ett lock för den. Clam shell designen är mer ergonomisk, tänk dig för innan du säger något

Eh. Va? Jag förstår inte ens ditt argument, så jag tänker inte försöka bemöta det. Men för att klarifiera så vill jag alltså ha en "tablet" liknande design, utan rörliga delar som kan få skärmen att sluta fungera. Jag har fotfarande en PSP-2004 utan nämnvärt repig skärm, och med tanke på utvecklingen vi haft med reptåliga glas till telefoner och tablets set jag helt enkelt inte skärmens placering som ett problem. Om du har lust får du gärna vidareutveckla ditt argument om ergonomin så jag förstår vad du menar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zer0xsoul:

har du testat sluta spela på 3 månader sen testa spela på ps3 i 7 timmar i streck?
fattar du hur ont det gör i handen när du inte är van längre?

Jag har både PS3 och 360, använder PS3 mer än 360 då min 360 är till för backup när frugan använder PS3:an, jag föredrar 360 kontrollen framförallt på grund av placeringen av vänster analoga styrspak.
Jag har köpt mängder med 360 liknande kontroller för PS3 och senast fick jag en MW3 kontroll av frugan i julklapp då den har 360 layouten. Dock så är styespakarna idiotkänsliga och konstiga på alla 3dje parts handkontroller jag testat så faller tillbaka till PS3 kontrollen hela tiden.

Den här gången skall jag ta och löda bort de analoga spakarna från en PS3 kontroll och löda dit dem på MW3 kontrollen och se om det funkar.

Men till ämnet så ser du att jag föredrar 360 kontroll över PS3 kontroll, men håller inte med att man får ont i händerna, låg magsjuk tre dagar den här veckan och var hemma från jobbet och fick för mig att köra BF3 på PS3 då jag nästan bara spelat på PC:n en längre tid och jag var för trött i kroppen för att lämna soffan.

När jag logga in såg jag att det var 152 dagar sedan jag spelade sist och jag spelade nu under 3 dagar all min vakna tid vilket var runt 30-40 timmar under 3 dagar och jag fick inte ont i händerna alls och BF3 är rätt krävande för händerna.
Så jag tror det är väldigt individuelt.

Så jag föredrar 360 kontroll men spelar på PS3 och får inte ont i händerna efter 152 dagars paus från PS3.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Minst 3500kr...nix!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Att kunna streama sina spel och ta med sig dem verkar intressant, problemet är att man måste ha bra uppkoppling var man än går, och vad jag förstod hade den ingen 3g/4g?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

till dig och alla andra..
DET HETER HANDKONTROLL OCH INTE DOSA FFS!!!!!

Och för det andra - Xboxhandkontrollen är den mest ergonomiska vi har idag så jag antar att dina händer inte har alla ben dom ska?..

Ja xboxhandkontrollen är ergonomiskt utformad för feta amerikaner och efterblivna 12åringar ps-handkontrollen är bra mycket skönare och mer genomtänkt ,för att man får inte ont i händerna och knapparna sitter så man kommer åt dom.
Sen så får du rätta till ditt inlägg. Du hade caps på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Verkar vara ett vanligt funktionshinder som har drabbat 76 miljoner människor världen över.

Ja ungarna nu för tiden ser ut som jenkarna. Feta och efterblivna .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Är nog snarare du som har fel på händerna eftersom den har fått många priser för att den är så skön att hålla i samt ergonomisk.

Priserna har väll feta jenkare delat ut..Med tanke på att feta personer brukar ha fel på sina händer så kanske den är bra för dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Våga vägra spelkonsol. Ja för tusan.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av zer0xsoul:

med tanke på att den är en konsol som kommer att tvinga sony och microsoft tillverka konsoler lika bra som dagens spel datorer så låter det rätt billigt för att den kör på android jelly bean 4.2.1 om den blir populär. För än så länge är denna handhållna konsolen likvärdig till 2 år gammal spel dator medan xbox 360 ps3 är 8 år gammal spel dator.
1. tvinga microsoft och sony en ny generation konsoler som utklassar denna / nintendo med men (who cares?)
2. billigt i jämförelse med spel dator och denna konsol + många gratis spel.
3. microsoft & sony fans blir nöjda för att microsoft & sony kommer att behöver utklassa nividia ;D
4. konsolen är inte klar än heller så den kan bli ännu bättre än nuvarande prototyp och möjligtvis bli billigare.
5. TREMBLE IN FEAR Microsoft & Sony Because here comes nvidia, TREMBLE IN FEAR!

Ps3:an är bättre än så...spel som God Of War, Crysis 3 m.m var inte möjliga att köra på en speldator 2006 då Oblivion var det snyggaste som fanns.

EDIT : Oj, det var en gammal tråd som jag svarade på, men faktum kvarstår.

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa. Du kan endast streama ifrån en PC med Nvidia GPU?

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

Nej nej du bara använder Nvidia drivrutiner till ditt ATI-kort så funkar det