Fanboys-omröstning. [Grönt vs Rött]

Permalänk
Inaktiv

Fanboys-omröstning. [Grönt vs Rött]

Hej alla fanboys och välkomna till AMD vs Nvidia- fanboysröstningen.

Varje dag så skapas många trådar om vilket grafikkort som passar Mr. X bäst för Y antal kronor och ofta så spårar tråden snabbt ur på grund av att fanboys snabbt hittar dit och börjar predika om hur mycket bättre AMD är än Nvidia eller tvärt om.

Så här har ni er chans. Visa vilken 'sida' ni står på och var ärliga.

Okej. Många kommer förmodligen tycka att denna tråden är helt meningslös men jag gör detta för att jag tycker att det kan vara lite roligt att se statistik på hur många fanboys det röda respektive gröna laget har.

Om nu någon moderator tycker att denna tråd är alltför onödig, lås den då.

Må bäste lag "vinna", hehe.

OBS: Omröstningen är anonym.

Permalänk
Medlem

Har en AMD, så är väl en AMD fanboy. Nvidia suger osv.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Ärligt talat så står jag inte på någons sida, har bara testat Nvidia och det har funkat hittills så har inte funderat på o byta, men blir nog att testa AMD i framtiden, ja

Permalänk
Medlem

För mig är det som är most bang for the buck som gäller. Just nu använder jag GTX 460. Men jag gillar Nvidia mer

Permalänk
Medlem

Har kört båda, aldrig haft problem med något utav dem. Och då körde jag ändå CF på AMD som många ogillar.
Nästintill helt neutral mellan dem med andra ord, kanske drar lite åt AMD-hållet p.g.a att de brukar ha bättre videoutgångar, men det har ju inte direkt med fanboyism att göra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag gillar båda men har endast haft nvidia kort i mitt liv (9800gtx+ och gtx470) men är väldigt sugen på att skaffa ett AMD kort. Får se vilket företag som är mest prisvärt nesta generation

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Var är "Skiter i vilket" alternativet? Visst, man kanske föredrar ett före det andra, men jag skulle inte kalla mig själv en fanboy... Kommer det ett kort i den andra serien som är bättre så är det väl självklart att man tar det istället

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Köper det som är bäst på min budget, men mina senaste tre kort har varit Nvidia...

Permalänk

AMD forevarrrrr!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag röstade Nvidia för att jag har haft bättre erfarenheter av deras drivrutiner än AMDs. Sen läsningen av Swecs micro stuttering test och hur AMDs Radeon Pro "löste" problemet gjorde mig inte direkt mer positiv till AMD. Jag får dock ge credit till amd för att Eyefinity fungerar på tre skärmar som inte har samma upplösning (använde den minsta skärmens upplösning), Nvidia-surround vägrade använda något annat än en 4:3 upplösning.

Edit: skulle dock inte kalla mig för en fanboy då jag faktiskt baserat mina åsikter på erfarenheter och research.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Nvidia (se min mitt fält där nere ) men min lillebror kör AMD och det verkar flyta på bra.
så jag ha inget emot nån av dom! Jag rekommenderar till och med AMD ibland!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som tidigare sa, om prestandan e den samma , bang for the buck, och amd leder....ändå gillar jag gröna laget bättre.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

köper det som ger mest för pengarna, vilket "lag" det kommer ifrån spelar ingen som helst roll

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Känns som om 70% av alla trådar som "mitt spel krashar" osv är folk som hard amd kort.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
99:e percentilen

Inget "Jag är inte fanboy för något av lagen"-alternativ?

Jag har haft AMD i mina två datorer, men jag hade haft Nvidia om jag hade vetat att det var mycket bättre i BF3 (som är det enda jag spelar).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

Inget "Jag är inte fanboy för något av lagen"-alternativ?

Jag har haft AMD i mina två datorer, men jag hade haft Nvidia om jag hade vetat att det var mycket bättre i BF3 (som är det enda jag spelar).

Njae. Jag övervägde att inte ha det för då hade den plockat på sig alltför många fanboys röster. Om man nu verkligen tycker att man inte är en fanboy så behöver man inte rösta alls då.

Permalänk
Avstängd

Ingetdera.
Köper det som finns till rimligt pris. I detta fallet blev det dock lite över då man pungade ut 4.8k.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Inte lite onödigt med en sån här tråd? Det kommer bara leda till sandlådekrig och set spelar väll ingen roll om vad man tycker så länge man trivs med sitt alternativ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Var är "lag lila"-valet?
Sällar mig också till skaran som köper mest "bang for the buck".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Inte lite onödigt med en sån här tråd? Det kommer bara leda till sandlådekrig och set spelar väll ingen roll om vad man tycker så länge man trivs med sitt alternativ?

Absolut fel.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 1 gammalt AMD kort som förstördes av överhettning och sen både ett 7600gs och 8400gs som jag lyckades bränna upp också. Så när det kommer till vilken tillverkare jag föredrar så är det hugget som stucket. Hade jag haft budget hade jag nog köpt ett 680 men nu vart det ett 7950 för ville ha bästa prestandan jag kunde få för c:a 2500kr. Det här med att vara fanboy känns lite som sandlådenivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Var är "Skiter i vilket" alternativet? Visst, man kanske föredrar ett före det andra, men jag skulle inte kalla mig själv en fanboy... Kommer det ett kort i den andra serien som är bättre så är det väl självklart att man tar det istället

Ja, och om man har båda då?
Man måste inte vara fanboy bara för man äger en produkt från ett specifikt företag

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Inte lite onödigt med en sån här tråd? Det kommer bara leda till sandlådekrig och set spelar väll ingen roll om vad man tycker så länge man trivs med sitt alternativ?

Sandlådekrigarna kan ju ta denna tråd så kan de andra få vara i fred?

OnT: Röstade på Nvidia, väljer dem om prestanda och pris är likvärdigt. Sen om det gör mig till en fanboy kan man diskutera

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Står inte på nån sida, köper det som är "bäst" när man väl ska köpa nytt

men får väl va "amd boy" för jag har det nu

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Har inte särskilt mycket att komma med. Första bärbara datorn jag hade använde sig av ATI/AMD, fungerade väldigt dåligt för mig. Kraschade konstant, konstiga problem med drivrutiner etc. Sedan skaffade jag en begagnad dator med ett GTX 260 som fungerade felfritt till det var dags att skrota kortet, en dag slutade den fungera helt. Just nu har jag inget grafikkort, men jag är nästan säker på att jag kommer köpa ett 660/ti/ett Nvidia-kort snart. Min bror har dock ett AMD som har funkat skitbra för honom. Är egentligen ingen "fanboy" utav ett särskilt märke, men jag brukar dra mig åt gröna hållet.

Permalänk
Entusiast

När man läser vissa trådar så kan man ju tro att majoriteten på SweC jobbar för AMD/Nvidia, bara för att man köper det ena betyder inte att dem är perfekta och att man måste pracka på alla andra sitt val. Varför inte låta företagen sköta pajkastandet?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

När man läser vissa trådar så kan man ju tro att majoriteten på SweC jobbar för AMD/Nvidia, bara för att man köper det ena betyder inte att dem är perfekta och att man måste pracka på alla andra sitt val. Varför inte låta företagen sköta pajkastandet?

För att de inte kastar sina pajer, utan äter upp dem själva istället!
Sedan kan iaf AMD behöva lite reklam för sig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Gillar gröna mer men röda har bättre prestanda per krona. Kanske för att jag gillar physx eller kontrollpanelen mer men känns på något sätt säkrare med de gröna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det är ganska roligt att man i en sån här tråd kan hålla sams men inte i trådar där någon behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Mitt första kort som jag nu använder är ett AMD 6970 men har funder ingar på ett Gtx 680 ja

Visa signatur

Born to raise hell