Permalänk
Medlem

Swedbank - E-kort

Hej jag är 17½ och skaffade nyss ett Maestro kort som jag kan handla i affärer med osv. När vi var på banken så frågade han ifall jag ville ha e-kort också och sa givetvis ja till det, men nu till den förvirrande biten. Jag har försökt att "skapa mitt e-kort" eller vad man ska säga och det står att jag måste logga in med min säkerhetsdosa vilket jag inte har.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det enda som krävs för att skaffa e-kort är att du är ansluten till internetbanken privat, har en säkerhetsdosa och ett bankkort utgivet av Swedbank eller sparbankerna.

[Källa]

Bankkort Maestro innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkrare köp på Internet och snabbsaldo i mobiltelefonen.

[Källa]

Så är lite kluven hur ska jag skaffa "E-kort"? då jag inte kan få en säkerhetsdosa förns jag är 18 och man måste ha en dosa för att kunna ansluta sitt maestro till e-kort.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Då får du nog vänta tills du blir 18

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Då får du nog vänta tills du blir 18

Jo, men de måste ju gå på något sätt då de säger att det går att ansluta Maestro card.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Har du prövat att gå ner till banken och fråga om dom kan aktivera tjänsten åt dig?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Vad är frågan? Jag tycker det är glasklart, man kan ansluta maestro till e-kort om man har en säkerthetsdosa, och man kan få en säkerthetsdosa när man är 18.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

När du väl har tjänsten e-kort och ska skapa ett sådant behövs ingen dosa utan det räcker med personlig kod.

Källa: Mig själv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

När du väl har tjänsten e-kort och ska skapa ett sådant behövs ingen dosa utan det räcker med personlig kod.

Källa: Mig själv.

Jo, har en personlig kod men när jag ska ansluta den så står det "Den här tjänsten kräver en annan ID-metod. Klicka på Fortsätt för att logga in med ny ID-metod."

och jag trycker fortsätt så "Det har uppstått ett internt tekniskt fel.
Var god försök senare.
Referensnummer: ..."

och då har jag loggat in med personlig kod

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd

Jag loggade precis in med personlig kod och startade e-kort. Är du säker på att det är aktiverat.

Förtydligande:

Loggar in med personlig kod på hemsidan. Går in på Ekonomisk översikt -> Kortöversikt. Klickar på e-kort i listan. Ett separat fönster öppnas där jag igen skriver in uppgifterna och kan skapa ett e-kort.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W