Jag har Java 6 update 22, är det säkert?

Permalänk
Avstängd

Jag har Java 6 update 22, är det säkert?

Hej.
Jag har Java 6 update 22 installerat på min dator. Jag använder ett program som heter Oracle VM vilket jag antar behöver Java.
Jag har läst att det är osäkert nämligen (Länk till artikel).

Kan jag avinstallera "Java 6 update 22" från min dator (med Oracle VM) eller ska jag uppdatera det?

P.s. Java reklamen: "3 Billion devices runs Java" låter inte så bra längre.

Edit: Jag har installerat Java 7 Update 10. Nu har jag raderat "Java 6 update 22"i "Add or remove programs".

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Hej.
Jag har Java 6 update 22 installerat på min dator. Jag använder ett program som heter Oracle VM vilket jag antar behöver Java.
Jag har läst att det är osäkert nämligen (Länk till artikel).

Kan jag avinstallera "Java 6 update 22" från min dator (med Oracle VM) eller ska jag uppdatera det?

P.s. Java reklamen: "3 Billion devices runs Java" låter inte så bra längre.

Edit: Jag har installerat Java 7 Update 10. Nu har jag två Java (6 och 7) i "Add or remove programs". Kan jag ta bort Java 6?

Såvitt jag hört har det inte släppts någon fix för det där ännu så det spelar nog mindre roll vilken version du har.

Dock skulle jag rekommendera att du stänger av javapluginen i din webläsare. Antar att du ändå inte använder den normalt sett?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Såvitt jag hört har det inte släppts någon fix för det där ännu så det spelar nog mindre roll vilken version du har.

Dock skulle jag rekommendera att du stänger av javapluginen i din webläsare. Antar att du ändå inte använder den normalt sett?

Jag försökte först stänga av Java i webbläsaren när jag körde version 6 update 22. Fast då fanns inte möjligheten till detta. Efter att jag uppdaterat så fanns möjligheten att stänga av Java i webbläsaren, vilket jag nu har gjort.
Ganska tråkigt för Runescape-spelare att Java har säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

Hålet finns bara i Java 7, så hade du stannat kvar på Java 6 hade du varit "säker".
Det är dock sagt att det ska komma en fix för hålet på tisdag den 15 januari.