windows 8 stängs av samma tid varje dag

Permalänk
Avstängd

windows 8 stängs av samma tid varje dag

Hej! Som titeln leder så stängs min laptop av varje natt, just kl 03:06.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, förutom att det är en HP 2540P, och att jag har w8 64bit.
Tidigare när jag hade w7 så var det inga som helst som problem med den.
Nedladdningar, viktiga arbeten och diverse avslutas och sparas ej, vilket är ett problem,
Min fråga är nu, vad kan vara problemet?
Det har varit så ända sen jag installerade w8. Och ja, jag formaterade disken!

Snabba svar tack!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RambOFreAc:

Hej! Som titeln leder så stängs min laptop av varje natt, just kl 03:06.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, förutom att det är en HP 2540P, och att jag har w8 64bit.
Tidigare när jag hade w7 så var det inga som helst som problem med den.
Nedladdningar, viktiga arbeten och diverse avslutas och sparas ej, vilket är ett problem,
Min fråga är nu, vad kan vara problemet?
Det har varit så ända sen jag installerade w8. Och ja, jag formaterade disken!

Snabba svar tack!

Låter som att det kan ha något med Windows Update att göra eftersom att det körs kl 03:00 varje natt. Du kan testa att stänga av automatisk installation av windows updates. Vad står det i loggboken (tryck win+x)?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Låter som att det kan ha något med Windows Update att göra eftersom att det körs kl 03:00 varje natt. Du kan testa att stänga av automatisk installation av windows updates. Vad står det i loggboken (tryck win+x)?

Stängde av windows update, så får se vad som händer inatt.
och i loggboken har jag fått en helv*tes massa "warning, error och critical"
Critical förekommer 03:06 varje natt. source: Kernel power.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Kan ha med Automatic maintenence att göra, testa att bocka av att den får vakna för att genomföra maint
http://www.howtogeek.com/127078/how-to-change-and-manually-st...

Jäkla smart när man bockat av det där dock.
Då går den igång när du inte använder datorn och letar i Windows Update, kör defrag m.m

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonyboj:

Kan ha med Automatic maintenence att göra, testa att bocka av att den får vakna för att genomföra maint
http://www.howtogeek.com/127078/how-to-change-and-manually-st...

Jäkla smart när man bockat av det där dock.
Då går den igång när du inte använder datorn och letar i Windows Update, kör defrag m.m

Tack så hemskt mycket! Får se så det är borta nu då!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Om det var 2:06 varje dag hade jag blivit rädd. De som har spelat Silent hill:homecoming fattar nog. Sorry för off topic. XD

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blupparen:

Om det var 2:06 varje dag hade jag blivit rädd. De som har spelat Silent hill:homecoming fattar nog. Sorry för off topic. XD

Haha jadu, då hade det varit kaos

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB