Youtube laddar dåligt

Permalänk
Medlem

Youtube laddar dåligt

Hej!

Jag har alltid haft ett problem med min dator och det är att YouTube alltid laggar. Och nu börjar det bli värre än vanligt.
Ett klipp kan ladda upp ca: 30 sekunder sedan börjar det buffra? Man får sitta och vänta i en evighet. Även på 480p.

Jag har testat i Win 7 & nuvarande system med Win 8. Använder Chrome + testat i Firefox.
Vad kan felet vara? T.ex sidor som Vimeo fungerar utan problem (i t.ex HD).

Jag har testat html5 av Youtube men problemet kvarstår.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
  • Har andra datorer/enheter i nätverket problem med YouTube?

  • Vad har du för operatör? Fråga bekanta som har samma operatör om de upplever YouTube likadant.

Vissa operatörer har mellanlagringsservrar från Google i sina serverhallar och YouTube brukar kännas betydligt rappare hos dessa operatörer.

Permalänk
Medlem

I Chrome testa att skriva chrome://plugins/ i webbläsaren. och inaktivera alla adobe flash player om du har mer än 1. löste problemet för mig i alla fall

Visa signatur

Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3. Grafikkort: MSI GTX 770 2048MB.
Processor: Intel Core i5 2500K (4.5 Ghz). Ram: Corsair 8GB (4x2048MB). Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+.
Chassi: NZXT Source 210 Elite Svart.

Permalänk
Medlem

Som vanligt ska du alltid testa att du har bra internet och om det är sådär på andra videos, precis som första posten sa. Men något som jag har märkt är att det laddar väldigt dåligt för mig också, speciellt på helger och vid vissa tider när det är väldigt hög belastning. Jag har testat att ladda samma vids hos polare vid ungefär samma klockslag och det brukar gå ganska segt.

Men som sagt testa så att det inte är nät eller något annat som ligger och bråkar med dig. Om det hjälper så sitter jag på 100/100 lina också.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

jag har precis samma problem. för mig buffrar det var 5 minut, men ibland hela tiden själv har jag 100/10 och de siffrorna får jag på www.bredbandskollen.se. Jag har inaktiverat flash plugins (läste att det kunde hjälpa), ominstallerat flash har jag också gjort.

För mig började problemet runt tiden då youtube bytte layout. Kanske är något med Youtube? och inte med datorn eller internet?

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181280:
  • Har andra datorer/enheter i nätverket problem med YouTube?

  • Vad har du för operatör? Fråga bekanta som har samma operatör om de upplever YouTube likadant.

Vissa operatörer har mellanlagringsservrar från Google i sina serverhallar och YouTube brukar kännas betydligt rappare hos dessa operatörer.

Har 3 stycken datorer i nätverket. Det verkar fungera på 2 av 3. Kanske laggar lite på en av dessa 2 men inget farligt. Har telia som operatör. Men då borde det ju vara min desktop som krånglar (som jag sitter på nu)?

Bredbandkollen visar: 94.93 ner & 11.22 up. kan det vara något med DNS?

Skrivet av naist:

I Chrome testa att skriva chrome://plugins/ i webbläsaren. och inaktivera alla adobe flash player om du har mer än 1. löste problemet för mig i alla fall

Jag har bara en flashplayer i Chrome.

Testade även att höja mitt virtual memory lite.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Hej!

Jag har alltid haft ett problem med min dator och det är att YouTube alltid laggar. Och nu börjar det bli värre än vanligt.
Ett klipp kan ladda upp ca: 30 sekunder sedan börjar det buffra? Man får sitta och vänta i en evighet. Även på 480p.

Jag har testat i Win 7 & nuvarande system med Win 8. Använder Chrome + testat i Firefox.
Vad kan felet vara? T.ex sidor som Vimeo fungerar utan problem (i t.ex HD).

Jag har testat html5 av Youtube men problemet kvarstår.

Du är inte den enda. Jag sitter på 100/100 fiberlina och YouTube är för jävligt just nu :/