Permalänk
Medlem

antivirus.

Hej! Vilket är det bästa gratis antivirus programmet? Är det cärt att köpa Norton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danfoss:

Hej! Vilket är det bästa gratis antivirus programmet? Är det cärt att köpa Norton?

Jag hoppas inte att du var seriös.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem

Avast verkar det som skyddar bäst av de som är gratis (enligt tester gjorde i höstas; http://www.av-comparatives.org/images/docs/avc_prot_2012b_en.... & http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/sepoct-20...).

Annars finns det Linux där det inte finns något behov av antivirus (än)

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Köp inte norton Ladda ner avast free, det bästa antivirusprogrammet jag nånsin använt

Permalänk
Medlem

Nejnejnejnejnej!

Räcker bra att köra gratis AVG, Avast, eller Microsoft Security Essentials till exempel. Har själv AVG, (betald version men körde tidigare free) har aldrig varit med om något virus som inte AVG har tagit bort.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag kör med Avast och har gjort det bra länge nu! det funkar klockrent har aldrig haft några problem med det.
Finns att ladda ner som " Avast Free "

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Comodo Internet Security Premium (Är gratis) Det kräver lite konfigurering för att fungera som man vill men om man vet vad man gör så kan man få ett väldigt bra skydd.

Permalänk
Medlem

Okey! tack så mycket! Har tidigare kört AVG free, men har nyss köpt ny dator så tänkte kanske det var värt att kasta på norton som han i affären rekommenderade.. men jag ska testa Avast Free då!

Permalänk
Medlem

Norton är fan ett virus i sig.
Håll dig till AVG/Avast free, duger gott och väl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danfoss:

Okey! tack så mycket! Har tidigare kört AVG free, men har nyss köpt ny dator så tänkte kanske det var värt att kasta på norton som han i affären rekommenderade.. men jag ska testa Avast Free då!

AVG funkar utmärkt har kört med flertal både betal-och gratis varianter, och AVG har helt klart funkat bäst i mitt tycke ett riktigt bra program.
Gratis gör de goda GODARE!

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk

Bara att dra in Malwarebytes Anti-Malware när det skiter sig!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Comodo Internet Security - gratis versionen (http://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-se...) om du inte har något emot att vara aktiv/kan datorer något väl eftersom det kräver lite mer av dig, men så länge du vet vad du gör så är det mycket bra.

Den "känner" av när något program vill installeras/ändras på datorn - och då har man möjlighet att aggera.
Ett vanligt antivirusprogram stoppar virus, detta program stoppar allt tills du godkänner det - men det beror på hur du ställt in det så klart - t.ex. så godkänner den installation av Windows uppdateringar vid normal användning osv.

Den har antivirus/spyware/rootkit osv + brandvägg + systemskydd.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danfoss:

Hej! Vilket är det bästa gratis antivirus programmet? Är det cärt att köpa Norton?

Tycker att du borde testa Malwarebytes pro, kommer med en 30 dagars trial och imo tycker jag att det är det bästa. Har aldrig varit ett fan av Avast.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Det är inte värt att köpa Avast Pro då för 60 dollar för 2 år? känns rätt bra och är ju inte mycket pengar..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danfoss:

Det är inte värt att köpa Avast Pro då för 60 dollar för 2 år? känns rätt bra och är ju inte mycket pengar..?

Skillnaden mellan Pro och Free är följande:

Brandvägg, antispam, fullständig sandbox utöver auto sandbox och SafeZone är det man betalar för.
Hade Avast erbjudit brandvägg i free versionen hade det varit rena guldgruvan. Allt annat som man betalar för tycker jag är onödigt. Dagens mail klienter har spam skydd. SafeZone förstår jag inte vad man använder det till när det mesta som är säkert kör med avancerade certifikat och höggradig kryptering.

Jag kör enbart med Windows brandvägg eftersom det fungerar ihop med Firefox Aurora:s uppdateringar + Avast free

Du får själv avgöra hur du vill.

Permalänk
Medlem

Okey, svårt att välja...
jag vill vara på den säkra sidan!?
stod ju att Safezone var bra om man handlade mycket och gjorde bank grejor så är kanske värt ändå?eller vad var det du menade med "avancerade certifikat och höggradig kryptering." ?

vilket är bäst utav betatversionen av AVG / Avast?

Permalänk
Medlem

Du får ursäkta om jag tänker/skriver fel. Det är lite sent.

Jag menar att vad är egentligen vitsen med SafeZone när bankerna använder avancerade säkerhetssystem.

Orkar inte leta.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Public_key_infrastructure
http://sv.wikipedia.org/wiki/Digitalt_certifikat
http://sv.wikipedia.org/wiki/SSL-certifikat

http://sv.wikipedia.org/wiki/Advanced_Encryption_Standard

Permalänk
Medlem

MSE och sunt förnuft funkar bra för mig och flera andra vänner.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle använt mig utav Avast och Anti Malware

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danfoss:

Hej! Vilket är det bästa gratis antivirus programmet? Är det cärt att köpa Norton?

Ladda ner Microsoft Security Essentials där är ett bra Antivirus program.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Ladda ner Microsoft Security Essentials där är ett bra Antivirus program.

Gratis är inte alltid så bra.
Betalversionerna är snabbare med uppdateringar & fixarna. Du löper större risk att råka ut för något med gratisversionerna.
Vem jobbar gratis ???

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Avast free och Avast pro innehåller samma grundfunktioner och det är lika dant med övriga fria versioner från till exempel AVG, Panda och Avira.

Ändå har till exempel Avast bara några hundra miljoner användare som betalar eftersom att användarna vill ha dess avancerade funktioner. Samtidigt tror jag även att det tjänar en del pengar på ryktet. Eftersom att de flesta idag vet att Avast är bra så jag tror inte folket hos till exempel Avast går fattiga.

Avast free använder en moln funktion vilket medför till att användaren får ny uppdatering så fort det finns en ny.Vilket brukar vara minst 2-3 om dagen beroende på vilka sårbarheter som upptäcks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag skulle använt mig utav Avast och Anti Malware

betalversionen eller gratisversionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Avast free och Avast pro innehåller samma grundfunktioner och det är lika dant med övriga fria versioner från till exempel AVG, Panda och Avira.

Ändå har till exempel Avast bara några hundra miljoner användare som betalar eftersom att användarna vill ha dess avancerade funktioner. Samtidigt tror jag även att det tjänar en del pengar på ryktet. Eftersom att de flesta idag vet att Avast är bra så jag tror inte folket hos till exempel Avast går fattiga.

Avast free använder en moln funktion vilket medför till att användaren får ny uppdatering så fort det finns en ny.Vilket brukar vara minst 2-3 om dagen beroende på vilka sårbarheter som upptäcks.

okey så om jag kör på betalversionen så blir det iallafall ingen dålig affär.? 500 för 2 år typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Gratis är inte alltid så bra.
Betalversionerna är snabbare med uppdateringar & fixarna. Du löper större risk att råka ut för något med gratisversionerna.
Vem jobbar gratis ???

Skickades från m.sweclockers.com

Jovisst men annars så fungerar det bra faktiskt just de programmet. Men sen är detta virus program också bra http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/internet-security jag hade det ett tag och de varnade mig om något kom upp nån ruta, men de sköter faktiskt bra, men där får man betala en viss summa vilket man väljer då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

okeey får se hur jag gör lite sugen på avast betalversion