Win8 problem att flytta eller ta bort filer och mappar?!

Permalänk
Medlem

Win8 problem att flytta eller ta bort filer och mappar?!

Hej har efter en tids användande av Win8 märkt att nästan alltid när jag ska flytta en folder eller fil så kommer det upp att filen/folder används av ett annat program och så går det inte att flytta/ta bort foldern/filen. Någon som har stött på detta fenomen eller har en lösning?

Permalänk
Medlem

Troligtvis ett program som körs i bakgrunden och använder filer/mappar på nåt sätt. Öppna aktivitetshanteraren och avsluta alla onödiga processer/aktiviteter. Prova sen att ta bort filen/mappen på nytt.

Permalänk
Avstängd

Vad kör du för antivirusprogram?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag kör AVG free antivirus. Tror inte att det är på grund av något program som kör som man kan stänga av i TM. Stänger jag av filhanteraren och öppnar den igen så brukar det fungera att ta bort filerna. Ibland försöker jag 1-3 gånger efter varandra och så plötsligt så tas filen/mappen bort. Vore det ett program som körs så skulle det inte gå ta bort filen innan programmet stängts av. När jag ska flytta en mapp med en film i och diverse nfo och srv filer så brukar alla filer gå att flytta utan en dold fil som win8 verkar lägga in. Efter jag valt skip på den filen så går det sedan att ta bort den då tomma mappen. Väldigt konstigt. Drygt när man ska flytta runt filer eller ändra namn på mappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimonZes:

Jag kör AVG free antivirus. Tror inte att det är på grund av något program som kör som man kan stänga av i TM. Stänger jag av filhanteraren och öppnar den igen så brukar det fungera att ta bort filerna. Ibland försöker jag 1-3 gånger efter varandra och så plötsligt så tas filen/mappen bort. Vore det ett program som körs så skulle det inte gå ta bort filen innan programmet stängts av. När jag ska flytta en mapp med en film i och diverse nfo och srv filer så brukar alla filer gå att flytta utan en dold fil som win8 verkar lägga in. Efter jag valt skip på den filen så går det sedan att ta bort den då tomma mappen. Väldigt konstigt. Drygt när man ska flytta runt filer eller ändra namn på mappar.

Ett tips är då att testa att avinstallera AVG free antivirus och se om det löser problemet. Windows 8 har redan ett antivirusprogram inbyggt, utifall att du inte kände till det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ett tips är då att testa att avinstallera AVG free antivirus och se om det löser problemet. Windows 8 har redan ett antivirusprogram inbyggt, utifall att du inte kände till det.

Jo jag vet men har svårt att tro att det är antivirus programmet. Har aldrig hört om tidigare att AVG har bettet sig så. Konstigt med den där dolda filen som den inte vill ta bort som skapas i varje mapp. Tänker att det mer har med något med Win8 att göra. Jag delar ju ut filmerna till min mediabox funderar om det har något med det att göra, men det känns inte så.