Hittar inte "Hemgupp" i nätverket

Permalänk

Hittar inte "Hemgupp" i nätverket

Hej

Jag har problem med att ansluta min bärbara dator till hemguppen som jag har skapat på min stationära dator (samma sak händer om stationära ska ansluta till en hemgrupp bärbara har skapat).
Det står att den inte kan hitta någon hemgrupp i nätverket. Jag har aktiverat alla delningsinställningar som jag känner till.

Det tycker jag är mycket besynligt eftersom om jag skapar 2 separata hemgrupper så hittar de varandras delade mediaenheter.
*Som ni kan se på bilden nedan

Så hur gör man för att hemgruppen ska synas i nätverket?
Är det någon/några inställing(ar) på routern som ska ändras eller har jag missat något i Windows?

*Win 8 finns på både stationära och bärbara
*Bärbar: Samsung 900X3D
*Router: Netgear WNDR 3700

Mvh Christoffer

Permalänk
Avstängd

Ser att du har lösenordsdelning aktiverat.leta upp lösenordet nånstans i nätverksinställningar o skriv in det i den andra datorn så bör det funka.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Problemet är att hemguppen inte hittas av nätverket, och om jag fattar instruktionerna rätt ska man skriva in det efter man valt vilken hemgrupp man vill ingå i.

Jag provade även att stänga av lösenords-kraven, men problemet kvarstår.

Mvh Christoffer

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande problem själv med Windows 7 och en ZyXEL router en gång, och det visade sig till slut att det var säkerhetsinställningar i routern som stoppade trafik mellan det trådade och det trådlösa nätverket.

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Jag hade något liknande problem själv med Windows 7 och en ZyXEL router en gång, och det visade sig till slut att det var säkerhetsinställningar i routern som stoppade trafik mellan det trådade och det trådlösa nätverket.

Okej, vet du vilka inställningar du ändrade?
Jag har tittat runt där men har inte jättebra koll på vad allt är.

mvh Christoffer

Permalänk
Medlem

På min ZyXEL så heter dem Security, Firewall, Packet direrction: WAN to LAN och LAN to WAN ifall jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

På min ZyXEL så heter dem Security, Firewall, Packet direrction: WAN to LAN och LAN to WAN ifall jag minns rätt.

Jag kan inte hitta något som liknar din inställning, fast det kan säkert vara något jag missar.
Tyvärr har jag fördålig koll på routers ifall det skulle vara just där det kärvar.

Jag har försökt googla fram andra lösningar, men inget har hjälpt hittils.

Mvh Christoffer