Corsair Vengeance 2000 Sprucket

Permalänk

Corsair Vengeance 2000 Sprucket

Hej, köpte ett corsair vengeance 2000 hos webhallen på dreamhack i vintras, nu är det så att på det har spruckit på sidan som på bilden nedan. Fast biten där sprickan satt har också lossnat så luren hänger bara löst i en kabel just nu. Även på den andra sidan är det en liten spricka just där. Jag köpte lurarna kontant och kan tyvär inte hitta kvittot heller, har endast kvar kartongen med manual och garanti informationen.
Hur går jag till väga?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du köpte kontant och inte har något kvitto finns det troligen inget du kan göra. Webhallen kommer inte ta emot dem utan kvitto, och tillverkaren brukar också vilja ha kvitto om man vill åberopa garantin. Jag har svårt att tänka mig att du hade fått dem utbytta ändå, med tanke på att fysiska skador som den på bilden oftast beror på oaktsamhet. Jag säger inte att du är oärlig, men du förstår nog hur jag menar.

Det skadar ju så klart inte att prata med Webhallen dock!

Permalänk
Medlem

Har du inget kvitto så har du generellt ingen garanti, du kan dock fortfarande reklamera, så länge du kan visa att du verkligen köpt dom från företaget på nåt annat sätt. Inte det lättaste alltid.
Annrs kan du kontakta Corsair direkt, en del tillverkare bryr sig inte om kvitto så länge man har ett giltigt serienummer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Fyllde precis i en RMA på corsair support sida. Kommer att ringa webhallen på måndag, får väll hoppas på det bästa!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av killawife:

Har du inget kvitto så har du generellt ingen garanti, du kan dock fortfarande reklamera, så länge du kan visa att du verkligen köpt dom från företaget på nåt annat sätt. Inte det lättaste alltid.
Annrs kan du kontakta Corsair direkt, en del tillverkare bryr sig inte om kvitto så länge man har ett giltigt serienummer.

Bra att du nämnde det, jag tänkte inte på att vissa nöjer sig med serienummer!

Fast reklamationsrätten gäller ju bara ursprungsfel på varan.

Permalänk
Skrivet av widL:

Bra att du nämnde det, jag tänkte inte på att vissa nöjer sig med serienummer!

Fast reklamationsrätten gäller ju bara ursprungsfel på varan.

Jo visst så är det. Har varit bra försiktig med lurarna, så jag förstår inte riktigt hur dessa sprickor har kunnat uppstå.

Permalänk
Hedersmedlem

beowulf: Om du kollar runt på nätet och hittar fler som har samma problem så kan det användas som "bevis" på att det är ett ursprungsfel då de normalt inte ska gå sönder så här snabbt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Corsair brukar generellt vara schyssta med denna typen av fel så länge lurarna i övrigt är i bra skick. Dock så kommer antagligen in webhallen kunna se att de är köpta hos dem enbart på grund av serienummer.

Men såg att du redan vänt dig till corsair direkt, så det ska nog lösa sig!

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk

I den första "blanketten" jag fyllde i hos corsair skrev jag endast mitt för och efternamn, produktnamnet och en beskrivning på mitt problem. Nu mailade de mig en länk där jag ska fylla i en RMA ansökan med närmare information. När jag ska fylla i vilken produkt det är jag har problem med så värkar det redan inställt på att det är RAM minnen det gäller, står att jag ska välja antal moduler och om det är CM2x/CM3x/HX3 osv de vill även att jag ska fylla i LOT Code och Serie nummer på stickorna. Nu är jag ganska vilse, tror ni att corsair har klantat sig lite eller är det jag som är trött?

Tänkte att jag lika väl kan fråga här istället för att behöva vänta på ett svar från Corsair på mail.

Kan nämna att länken mailen ledde till har 3 flikar, A: Platform, H: RMA Details och Messages

På Platforms fliken kan jag välja vad det är för typ av produkt men endast Moderkort, server, laptop och desktop finns med i den listan. Men i Messages kan jag se vad min första ansökan och deras svar.

(TS Has advised the client to request an RMA Additional comments were provided to the client: Let's go ahead and get this replaced. Please be on the lookout for an email from noreply_tsx@corsairmemory.com with the subject: "Tech Support Express Case [1234567] - RMA Advised". It will contain further instructions.)

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem med mina lurar nu!
Har dock inte lika stor spricka, ännu.
Kollat runt i lite i corsairs forum och det verkar som att vissa fått nya. Skickade också iväg en RMA och hoppas på det bästa.
Jag har verkligen varit sjukt pedant med mina och de är i fläckfritt skick för övrigt.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Det där hände mig idag. Båda sidorna har spruckit på samma ställe.

La ner headsetet på mitt bord och kom tillbaka 30min senare så hade plasten spruckit på båda sidorna
http://imgur.com/drJX7gp
http://imgur.com/drJX7gp,GDJT9ax#1

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem

Samma problem..

Haha exakt samma för mig, fast bara på 1 sida... jag skriver till komplett.se där jag köpte dom och dom vill ha serienummer, men VART FAN STÅR DET ?!

tacksam för svar !

MVH Jimmy

Permalänk
Medlem

Aningens offtopic, men låter som precis samma problem som med dom helt gudomligt sköna Philips HPC890 som tyvärr ej längre produceras. Mitt tredje par, som fortfarande håller, är ordentligt tejpade för att undvika precis denna problematik..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Sprickningen ser ut att bero på materialutmattning och inte oaktsamhet. När man tar av dem genom att hålla i lurdelen blir det spänningar i detta området, men det borde de förstås tåla. Vill man vara försiktig, så är det nog bättre att ta av dem genom att hålla högre upp, ovanför där de riskerar spricka.

Jag har också ett par gamla Philips 890, de höll i många år (använde dem inte så mycket) tills min brorsa använde dem förra året, när han tog av dem så sprack de på ungefär samma ställe som corsair-lurarna. De är nu limmade och silvertejpade. Jag gillar dem mer än mina nya beyer dt990 pro, skönare och med bättre bas.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mina 890 dom sprack sönder och jag tejpade men det höll inte speciellt länge (med minst ett par timmars användning dagligen och av,på 10-20 gånger om dagen).
Provade med eltejp,silvertejp båda gav upp efter ett tag provade sen med vulktejp (vilket egentligen inte är en tejp för det finns inget klister) som efter att man har "tejpat" med en lagom spänning (man behöver spänna lite när man tejpar det för bäsat resultat) lagom antal varv smälter samman till en homogen massa som inte åldras alls på samma sätt som eltejp,silvertejpen gör.

Nu har dom hållt i över 3 år med denna lagningen innan var det ett par månader har även lagat annat skit på samma sätt.
Så alla ni hemapulare ha vulktejp i åtanke istället för eltejp,silvertejp då det i många fall kan ersätta dessa med ett bättre resultat (och det är ungefär samma pris som eltejp för ungefär lika mycket).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem som det står om här! Hur gick det för er som reklamerade? Fick ni nya lurar?

Permalänk

Ni måste väl ändå misshandla era headset för att det ska kunna spricka sådär. har ägt många lurar och inget har gått sönder på liknande sätt under normalt användande.

Trodde jag tills jag kollade mitt ex,

Blir rma då det är tydligen ett vanligt fel.

Dold text
Permalänk
Medlem

Riktigt bra lurar är inte byggda i plast utan i Kolfiber, Rutenium eller möjligtvis glasfiberförstärktplast... Man får vad man betala för och detta gäller i väldigt hög grad för just hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Riktigt bra lurar är inte byggda i plast utan i Kolfiber, Rutenium eller möjligtvis glasfiberförstärktplast... Man får vad man betala för och detta gäller i väldigt hög grad för just hörlurar.

Fast dessa lurar är ju inte direkt billiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Fast dessa lurar är ju inte direkt billiga...

Och med det sagt, det finns inga billiga bra lurar...