CMD / kommandotolk problem för t.ex Bukkit host för minecraft? Funkar ej

Permalänk
Avstängd

CMD / kommandotolk problem för t.ex Bukkit host för minecraft? Funkar ej

När jag använder CMD / Kommandotolken står det bara så här så fort jag ens skriver något i den : 'ipconfig ( Ett exempel)' is not recognized as an intenral of external command, operable program or batch file.

Någon som kan hjälpa mig? Kan inte ens använda CMD på datorn, eller göra något med hjälp av kommandotolken.
Har ändrat Windows till engelska för att nu förstå guiden jag följer, men det står så här : In the Edit windows, modify PATH by adding the location of the class to the value for PATH. If you do not have the item PATH, you may select to add a new variable and add PATH as the name and the location of the class as the value.

Jag ska alltså gå in i Dators egenskaper och sen vidare till det som står där, sen när jag är där inne och ska lägga till PATH så måste jag även lägga till "value" Men hur ska jag veta vad min value är?
Dålig guide om jag får säga det själv, men om ni kan hjälpa mig så är jag väldig tacksam för det!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Jag vet att man brukar referera PATH till ditt java folder om man ska kompilera klasser eller köra minecraft servrar. Vanligtvis brukar java lägga in sökvägen automatiskt i PATH när man installerar det.

Själv har jag.
PATH C:\Program Files\Java\jre7\bin
ComSpec C:\Windows\system32\cmd.exe

mvh

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chipp!:

Jag vet att man brukar referera PATH till ditt java folder om man ska kompilera klasser eller köra minecraft servrar. Vanligtvis brukar java lägga in sökvägen automatiskt i PATH när man installerar det.

Själv har jag.
PATH C:\Program Files\Java\jre7\bin
ComSpec C:\Windows\system32\cmd.exe

mvh

Står fortfarande så konstigt när jag skriver något i CMD osv eller försöker starta servern i Bukkit.
Hur vet jag vad min Value är? Har också min i jre7/bin i cprogramfiles

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Det låter som att datorn har glömt av att den alltid ska titta efter programmen i system32. Vette fan var man lägger till det igen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

kör du som admin när du gör tex ipconfig?

när du ska göra bukkit servern, kör du från serverns root?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.