Kan ej ändra W7 login screen!?

Permalänk
Medlem

Kan ej ändra W7 login screen!?

Jag har försökta många gånger, både på skol och hemdatorn. Men det vill inte fungera.
Jag gör såhär:
Går in i regedit, går till OEMBackground, ställer värdet till 1 och hexadecimal. Går till Windows/system32/oobe och skapar mappen info och sedan inuti den background mapp. Problemet är att det redan finns en sådan mapp som heter info, men det ska det ju inte göra. I alla fall så tar jag bort den, skapar en ny info mapp, lägger in en JPEG fil unde 256 kbit och namnger den backgroundDefault.jpg. Men det vill inte ändras!!! Jag vill inte använda några program då vi ska göra en manual om valfri sak som handlar om W7 på datortekniken, det är konstigt då jag har gjort detta förutom och har fungerat då.

Vad ska jag göra, resetta datorn?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag vill inte använda några program då vi ska göra en manual om valfri sak som handlar om W7 på datortekniken, det är konstigt då jag har gjort detta förutom och har fungerat då.

Vad ska jag göra, resetta datorn?

Inte program tack

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att jag återställde datorn men det hjälpte inte det. Några förslag på vad jag kan göra?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Alltså, varför inte bara använda ett tredjeparts program? Typ logonstudio

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Alltså, varför inte bara använda ett tredjeparts program? Typ logonstudio

Läste du min första post borde du förstå varför, vi ska göra en instruktions film om valfri W7 sak och vi valde det här.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Kan ju vara att skolan har något som gör att man inte kan ändra det inlaggt i datorn? (om det är en skoldator det handlar om). Minns att de gjorde så med bakgrundsbilderna på våra gamla skoldatorer.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Har själv gjort det på min skoldator!
Antar att du pointerat att filen max får vara 250kb stor och döpas till defaultBackground.jpg!

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk

http://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-windows-7-logon-sc... .Där beskrivs manuell metod för registret och vart bakgrundsbilderna är lagrade på disken ;).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Se om ngn av dessa klippen kan hjälpa dig:http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+change+win...

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Kan ju vara att skolan har något som gör att man inte kan ändra det inlaggt i datorn? (om det är en skoldator det handlar om). Minns att de gjorde så med bakgrundsbilderna på våra gamla skoldatorer.

Ok, det fungerar inte heller på min vanliga dator, ASUS G73SW.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasskastrom:

Har själv gjort det på min skoldator!
Antar att du pointerat att filen max får vara 250kb stor och döpas till defaultBackground.jpg!

Skrivet av demon_speed:

http://www.makeuseof.com/tag/how-to-change-windows-7-logon-sc... .Där beskrivs manuell metod för registret och vart bakgrundsbilderna är lagrade på disken ;).

Har redan gjort detta, men info filen finns redan men testade att göra en backgrounds och döpa om filen, men fungerade inte det heller.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Alla som jag har kollat på säger samma sak så vet inte vad jag ska göra :S

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Nu är jag rentav förbannad, det visades vara så att det där ".jpg" som de flesta guider säger inte ska vara där, nu fungerar det utmärkt....... suck

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)