Permalänk
Medlem

NetOnNet seg?

Är det bara för mig netonnet.se är seg som tusan, kommer inte åt den.

Den står bara och tuggar... Alla andra sidor funkar.

Funkade i Firefox men inte i Chrome.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Hur vet var igår vet jag inte, men nu fungerar sidan fint för mig (Chrome).

Edit: Skoja bara. Laddar startsidan fort men händer inte så mycket när jag navigerar i menyn till vänster..

Permalänk

Har samma problem på min mac men inte på windows. Då använder jag chrome.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Det fungerar riktigt kasst för mig också. Sidan går ibland inte att ladda alls, istället poppar det upp ett fönster där man kan spara en fil som jag inte minns namnet på. Ibland lyckas man ladda allt utan produktbilden.

Sammanfattningsvis värdelöst och extremt frustrerande.

Permalänk
Medlem

netonnet funkar väldigt rappt på min sgs2 v4.1.2 med opera iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Flight:

Är det bara för mig netonnet.se är seg som tusan, kommer inte åt den.

Den står bara och tuggar... Alla andra sidor funkar.

Funkade i Firefox men inte i Chrome.

Samma här...kör i Chrome och när jag försöker välja någon underavdelning
vill den ladda ner den som en fil.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Funkar bra för mig på adsl, i taiwan, på en surfplatta med svag länk.

Ps: Använder Chrome.

Permalänk
Medlem

Sidan flyger fram för mig, Telia 24/1, Chrome.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Fullt ös på företagets 8Gbit.

Inga problem igår med ComBort 200/10 (eller 65/12)

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Sidan är otroligt seg för mig och har haft problem med sidan under ca 2 veckor till och från, använder Chrome.

EDIT: Har haft samma problem med filneddladdning från sidan när man klickar sig fram till avdelningar.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med netonnet i Chrome så bytte tillbaka till Firefox

Visa signatur

Intel 2500k--Nvidia GTX 570--MSI P67A-C45 B3--Samsung 830 128gb--Fractal Design Define R4 Black Pearl--1tb seagate--Antec 650w--Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har också problem med NetOnNets hemsida i Google Chrome. Fungerar perfekt i Internet Explorer. Jag hittade även en tråd där det stod att Avast! kunde vara problemet (att dens webbskydd "hänger sig" när den scannar någon extern sida som NetOnNet använder sig av). Men eftersom det fungerar i Internet Explorer så är det nog inte helt och hållets Avast!s fel.

Ni som kör chrome: fungerar det för er, och använder ni Avast! ? Skulle ju vara bra om man kunde komma till botten med problemet och rapportera buggen till antingen Google Chrome eller Avast! beroende på riktigt var problemet ligger.

Permalänk
Medlem

Segt här också, framsidan laddar någorlunda snabbt, men när man ska titta på produkter är det bedrövligt, likaså när man klickar på Sweclockers banners till NetOnNet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Kör Chrome och laddar snabbt som tusan

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Skrivet av dv09ssm:

Jag har också problem med NetOnNets hemsida i Google Chrome. Fungerar perfekt i Internet Explorer. Jag hittade även en tråd där det stod att Avast! kunde vara problemet (att dens webbskydd "hänger sig" när den scannar någon extern sida som NetOnNet använder sig av). Men eftersom det fungerar i Internet Explorer så är det nog inte helt och hållets Avast!s fel.

Ni som kör chrome: fungerar det för er, och använder ni Avast! ? Skulle ju vara bra om man kunde komma till botten med problemet och rapportera buggen till antingen Google Chrome eller Avast! beroende på riktigt var problemet ligger.

Jag kör kombon Chrome+Avast. Frågan om det är just den kombon som gör att det inte funkar. Jag har inte gått till botten med det men kanske någon annan ?. Är ingen hejare på web inställningar.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Jag kör kombon Chrome+Avast. Frågan om det är just den kombon som gör att det inte funkar. Jag har inte gått till botten med det men kanske någon annan ?. Är ingen hejare på web inställningar.

Jag använder också Avast. Med Opera funkar sidan perfekt, med Chrome är det tvärstopp.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om tråden fortfarande är aktuell. Men bara för att stilla min nyfikenhet så var jag in på Netonet med Chrome ( 24.0 ), och den rullade på så fint så. Och även med Internet Explorer 9 rullade sidan på hur fint som helst.

Inga som helst problem.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Inga problem här med mitt 100/10.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

Feedback är välkommet!

Madeleine Pedersen heter jag och jobbar som kundombudsman på NetOnNet. Det är jättetråkigt att alla inte kommar åt vår hemsida och vår IT-avdelning håller på att undersöka detta och försöker hitta en lösning!

Den informationen vi har idag är att vår hemsida för vissa inte fungerar i webbläsarna Google Chrome och Safari. Eftersom alla med dessa webbläsare inte får problemet så borde detta även bero på någon ytterligare faktor hos användarens dator och vi vill därför jättegärna få in feedback till oss av de som upplever problem. Det vi skulle behöva veta är följande:

Operativsystem - Vilket operativsystem som används och vilken version samt om det är 32- eller 64-bitars.
Webbläsare - Vilken webbläsare som används samt vilken version som körs.
Antivirusprogram/Brandvägg - Vilka/vilket antivirusprogram och brandvägg som används och version.
Internetleverantör - Vilken leverantör av bredbandsuppkoppling som ni använder.

Har ni möjlighet så maila gärna denna information till min mailadress som är madeleine.pedersen@netonnet.com

Tack på förhand!

Visa signatur

Madeleine Pedersen
Kundombudsman
NetOnNet

Permalänk

Problemet löst!

Hej igen!

Problemet skall nu vara löst, de som har upplevt problem tidigare får gärna gå in på www.netonnet.se och testa så allt fungerar.
Skulle ni uppleva några ytterligare problem så tar vi tacksamt emot feedback!

Tack till alla som har mailat in till oss!

Visa signatur

Madeleine Pedersen
Kundombudsman
NetOnNet