Rage: extreme textures!

Permalänk

Rage: extreme textures!

Läste flyktigt någonstans att det fanns ett texturemodpaket på 100GB som gjorde spelet än mer vackert!

Sökte härsamt på google,men hittar bara prat OM det, inte var man kan ladda ner, instruktioner osv..

help.

Permalänk
Hedersmedlem

Oh låter spännande. Jag vill också veta! Underbart spel.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ett hundra gigabyte?! Snälla! Säg att du skämtar med oss!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ett hundra gigabyte?! Snälla! Säg att du skämtar med oss!

jag drar dig inte i bena!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

jag drar dig inte i bena!

Om det där texturpaketet väger 100 GB, så har de verkligen gått för långt! Ett vanligt texturpaket till exempelvis Skyrim, väger kanske 100 MB, om inte 1 GB. Jag hoppas verkligen att du har läst fel eller något sånt, för 100 GB för något så litet är INTE rätt på alla sätt och vis!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om det där texturpaketet väger 100 GB, så har de verkligen gått för långt! Ett vanligt texturpaket till exempelvis Skyrim, väger kanske 100 MB, om inte 1 GB. Jag hoppas verkligen att du har läst fel eller något sånt, för 100 GB för något så litet är INTE rätt på alla sätt och vis!

Vet inte om det är så stort men det är isf för att det är helt okomprimerade texturer troligen

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Betvivlar att det här existerar alls, har iaf aldrig hört talas om att det skulle släppts.

Det där är inget texture pack, bara några installningar som gör att det ser bättre ut. Betvivlar att de ens behövs idag dock med uppdaterade drivrutiner och patchar som släppts till Rage.

Skrivet av Airikr:

Om det där texturpaketet väger 100 GB, så har de verkligen gått för långt! Ett vanligt texturpaket till exempelvis Skyrim, väger kanske 100 MB, om inte 1 GB. Jag hoppas verkligen att du har läst fel eller något sånt, för 100 GB för något så litet är INTE rätt på alla sätt och vis!

100 GB är inga problem alls till just Rage, det som är nackdelen med "Virtual Texturing", fördelen är en väldigt stor variation med ingen upprepning av samma textur över en yta och att det samtidigt är väldigt prestanda-effektivt att göra på det här sättet. 100 GB texturer i Skyrim hade troligen inte gått att starta spelet med ens. Därför spelet såg aningen lågupplöst ut för att de skulle få plats med all content på 1 Blu-ray/3 DVD.

Personligen hade jag gärna laddat ner 100 GB för att spela Rage, hade sett helt otroligt ut även fast jag var imponerad av miljöerna som de var i sitt grundutförande. Som torrent hade det inte varit några problem att ladda ner iaf.

Permalänk
Medlem

Verakr som att det inte kommer komma något 100gb texture pack enligt herr Carmack, artkel om det finns här, då är det väl bara det som finns på geforce hemsidan eller om det finns andra texture packs likt som det gör till skyrim.

Visa signatur

Tofu bud