Söker fps spel med FET grafik

Permalänk
Medlem

Söker fps spel med FET grafik

Tjena, jag söker som sagt fps spel med ruggigt bra grafik. Det är nått i mig som säger att grafiken måste vara sjukt bra, annars gillar jag inte spelen. Finns inte många spel som lyckats imponera på mig hittills.

Crysis 1,
Metro 2033
Battlefield 3

Har inte hittat något annat som ser bra ut enligt mig Tänkte om det finns något jag missat?
Har kollat runt lite men det är svårt! Ös på med trailers nu Känner att det är dags o prova nått!

Permalänk

Far Cry 3 har en mysig atmosfär!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ja det var ju tråkigt att du missar väldigt många bra spel på så vis.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 är rätt imponerande när man kör med DX11 .

Måste säga att Metro 2033 inte alls imponerade på mig, speciellt karaktärer och fiender som såg otroligt stela ut.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Ja det var ju tråkigt att du missar väldigt många bra spel på så vis.

Mina kompisar brukar säga det med Det är väl lite av en defekt kanske?

Ont: Farcry 3 säger ni, har kikat lite på det för ett tag sen men jag får känslan av "tecknat" om man jämför det med Crysis, det är väl samma grafikmotor antar jag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlorrpaN:

Far Cry 3 är rätt imponerande när man kör med DX11 .

Måste säga att Metro 2033 inte alls imponerade på mig, speciellt karaktärer och fiender som såg otroligt stela ut.

Far Cry 3 är nog bland de fulaste spelen denna generation. Ingen variation någonstans i grafiken och det ser hemskt ut i de flesta fallen.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1134122...

Finns väl förövrigt inga FPS spel med grym grafik bortsett från moddat Crysis 2, Omoddat/moddat Crysis 1/warhead och Metro 2033.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

Mina kompisar brukar säga det med Det är väl lite av en defekt kanske?

Ont: Farcry 3 säger ni, har kikat lite på det för ett tag sen men jag får känslan av "tecknat" om man jämför det med Crysis, det är väl samma grafikmotor antar jag?

Olika motorer.
Dunia = Far Cry 3. Patetisk motor.
CryEngine = Crysis.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Tjena, jag söker som sagt fps spel med ruggigt bra grafik. Det är nått i mig som säger att grafiken måste vara sjukt bra, annars gillar jag inte spelen. Finns inte många spel som lyckats imponera på mig hittills.

Crysis 1,
Metro 2033
Battlefield 3

Har inte hittat något annat som ser bra ut enligt mig Tänkte om det finns något jag missat?
Har kollat runt lite men det är svårt! Ös på med trailers nu Känner att det är dags o prova nått!

Vad exakt anser du är snyggt? för du listar ju spel som många anser är bland de som ser bäst ut och anser dig besviken, vad är det med dem du anser är fel på dem? Vad stämmer inte med vad du anser är snyggt?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Olika motorer.
Dunia = Far Cry 3. Patetisk motor.
CryEngine = Crysis.

Jo det äre, men spelet ser otroligt ut iallafall!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Av större spelen (openworld) så tycker jag att Just Cause 2 ser fint ut. Men det är såklart upp till dig vad du tycker om och vad är intresserad av. Jag tycker att Moddat Minecraft är vackert (high res textures och shaders samt dynamic shadows etc),

Eller exempelvis EVE-Onine, otroligt vackert spel enligt mig, men inget FPS spel dock.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Bioshock 2. Inte så grafikkrävande men riktigt snyggt och bra spel

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Testpilot

Crysis 1, warhead och crysis 2.
Metro 2033
BF3
Far Cry 3
Rage (med 16k texture pack mod).
tom clancy's ghost recon future soldier

andra vackra/estetiskt tilltalande spel:
EVE Online
The Journey (PS3 only)
The Witcher 2
Bioshock 2
Halo 4 (360 only)
Skyrim
WarHammer 40k Space Marines (ett utav dem bästa hack N slash spelen jag någonsin lirat!)

Sedan har du ju säkert 10000 awesome RetroSpel-titlar så som Zelda: Ocarina of Time/Majoras Mask, Super Mario 1, 2 och 3, Metroid Prime osv. till Nintendo konsoller!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Crysis 1, warhead och crysis 2.
Skyrim

Som du säger så kan Skyrim bli otroligt snyggt med moddning.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Tycker att FEAR 2 fortfarande ser ganska schysst ut.
Kommer typ inte på några som inte redan har tagits upp:P

Trine är ju annars lite artistiskt:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad exakt anser du är snyggt?

Så verkligt som möjligt? Han är för bortskämd helt enkelt. Beroende av att allt ska se snyggt ut, annars får han väl ångest eller nått.

Jag kan också rekommendera Just Cause 2 (som för övrigt är ett tredje person-spel) och EVE Online. Jag går dock efter hur spelet är och inte hur bra grafiken är, så jag fattar inte hur du tänker, cAWPer

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Bioshock 2. Inte så grafikkrävande men riktigt snyggt och bra spel


kom ihåg att jag började spela det men min hdd krashade så jag la undan skivan någonstans
ska allt installera det igen då jag inte ens kommit 40% in i spelet (kom till banan under vattnet minns jag där man får gå på havets botten.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Söker fps spel med FET grafik

Leta efter spelet där man jagar FATZILLA, där har du FET grafik;)

Nä men skämt åsido, var inte så kräsen, men om du måste, testa Witcher 2 med allt på max=lycka till. (dock ej FPS)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Tjena, jag söker som sagt fps spel med ruggigt bra grafik. Det är nått i mig som säger att grafiken måste vara sjukt bra, annars gillar jag inte spelen. Finns inte många spel som lyckats imponera på mig hittills.

Crysis 1,
Metro 2033
Battlefield 3

Har inte hittat något annat som ser bra ut enligt mig Tänkte om det finns något jag missat?
Har kollat runt lite men det är svårt! Ös på med trailers nu Känner att det är dags o prova nått!

vad har du för skärm ?
fixa en med högre upplösning än 1080p ifall du har det nu T ex så ska du allt få lite bättre kvalite på allt. ifall du nu har endast 1 skärm på 1080p

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1375916 ifall du nu vill ha bättre grafik än vad det är möjligt på 1080p blir samtidigt mer krävande utav hårdvaran också...
du kommer behöva ha displayport också btw på grafikkortet.

gta iv med mods blir då ganska snyggt ^^
http://www.youtube.com/watch?v=OBw0R1AUU64
gtx 480 o I7 i videon.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Olika motorer.
Dunia = Far Cry 3. Patetisk motor.
CryEngine = Crysis.

Dunia = Moddad CryEngine.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Som du säger så kan Skyrim bli otroligt snyggt med moddning.

Håller med. Och när nya Fallout kommer, när det nu väl kommer.. Så blir det saftigt med grafiken det kommer få ifall det blir lika bra som Skyrim med vissa mods!

Permalänk
Medlem

Just Cause 2 tycker jag nog är rätt snyggt.
Skyrim med mods ska väl vara rätt snyggt också (dock inte spelat själv).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Crysis 3 kommer ju snart.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Håller med. Och när nya Fallout kommer, när det nu väl kommer.. Så blir det saftigt med grafiken det kommer få ifall det blir lika bra som Skyrim med vissa mods!

Synd bara att Bethesda insisterar att använda en så otroligt dålig motor som presterar rätt kasst och är otroligt buggig.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Synd bara att Bethesda insisterar att använda en så otroligt dålig motor som presterar rätt kasst och är otroligt buggig.

Yes, buggigt är bara förnamnet. Men vilka spel är inte det nuförtiden?
Mina upplevelser i Skyrim förstördes totalt av alla buggar.

Skrivet av Dwightschrute:

Far Cry 3 är nog bland de fulaste spelen denna generation. Ingen variation någonstans i grafiken och det ser hemskt ut i de flesta fallen.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1134122...

Finns väl förövrigt inga FPS spel med grym grafik bortsett från moddat Crysis 2, Omoddat/moddat Crysis 1/warhead och Metro 2033.

Du kunde väl skrivit spoiler alert eller något? Nu kommer jag i hela skiten tänka på hur jag redan vet var slutscenen kommer utspela sig.
Du spoilade iaf inte storyn som "polaren" bredvid gjorde i klassrummer under matten.
Tog fram ett järnrör och slog in käften på han. Skämt åsido, men man ska fan inte behöva dra upp volymen på högsta för att slippa höra polarn brdvid spoila spelstoryn i ett spel man inte kan spela klart för att Komplett vägrar reklamera mitt graffe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Yes, buggigt är bara förnamnet. Men vilka spel är inte det nuförtiden?
Mina upplevelser i Skyrim förstördes totalt av alla buggar.

Du kunde väl skrivit spoiler alert eller något? Nu kommer jag i hela skiten tänka på hur jag redan vet var slutscenen kommer utspela sig.
Du spoilade iaf inte storyn som "polaren" bredvid gjorde i klassrummer under matten.
Tog fram ett järnrör och slog in käften på han. Skämt åsido, men man ska fan inte behöva dra upp volymen på högsta för att slippa höra polarn brdvid spoila spelstoryn i ett spel man inte kan spela klart för att Komplett vägrar reklamera mitt graffe.

Ehrm, det där området har ingenting att göra med slutscenen..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Testpilot

Förstår inte vad folk tycker är fult med Far Cry 3?

Det ser ju bättre ut än BF3 iaf, som ska vara ett sådant "Dunder" spel grafiskt (ta mig inte fel, älskar BF3 och tycker det ser snyggt ut!).
Men det är kanske bara jag och min åsikt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"Fet Grafik" säger du?

Ja det finns ju lite av den varan i Borderlands 2.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Synd att Killzone 2/3 inte finns till PC. Det ser löjligt snyggt ut på PS3an och rullar på riktigt bra där också Hade lätt kunnat bli ett benchmarkspel till PC.

Tyvärr så gör sig spelet mycket sämre på bild än när man spelar det.

Snyggt FPS då, jadu. Kommande Bioshock Infinite ser löjligt bra ut, dock så har det lite samma problem som med FarCry 3 att det ser lite cartoonigt ut bitvis.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 är ju det snyggaste nu. I februari kommer dock Crysis 3 som kommer bli något i hästväg. Kommer tydligen hålla sig som världens snyggaste spel i minst två år.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Det där med grafik är högst personligt.
Jag tycker själv att The Legend Of Zelda: Wind Waker till gamecube är ett av de snyggaste spelen som nånsin skapats.
För att hålla mig till ämnet, något du kan prova är spel med source motorn (HL2, portal 1/2 etc etc.) då de än idag trots en åldrad motor står sig bra.
Hitman absolution kanske kan vara något? Tycker själv att det är ett grafiskt tilltalande spel.
Sen har vi ju cod serien också, även om jag tycker att de ser otroligt tråkiga ut är det många som tycker att det är bra grafik i spelen.
Lite bilder också!

Wind Waker:

portal 2:

Hitman Absolution:

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1