Windows 8 evalution copy 8400 tog slut!

Permalänk
Avstängd

Windows 8 evalution copy 8400 tog slut!

Hej! Som jag nämner så tog mitt windows 8 evalution copy 8400 slut idag, datorn kommer nu starta om sig efter 2 timmar och fortsätta så tills jag köper det. Min fråga är om jag på något sätt kan komma runt detta på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hej! Som jag nämner så tog mitt windows 8 evalution copy 8400 slut idag, datorn kommer nu starta om sig efter 2 timmar och fortsätta så tills jag köper det. Min fråga är om jag på något sätt kan komma runt detta på något sätt?

Du besvarar din fråga. Köp det.

Permalänk

Nej... Eftersom det är en Utvärderingsversion så har du den ju bara i 90-dagar innan den går ut. Inte så mycket att göra åt det förutom att köpa det om du nu verkligen vill ha det. Men om du redan har Windows 7 så ska man uppgradera till 8 för runt 260 kr.

Permalänk
Medlem

Om du syftar på att cracka eller göra det på något annat olagligt sätt så är detta ej tillåtet att prata om på Sweclockers.
Varför inte bara betala? Windows 8 kostar just nu 279kr, ingen förmögenhet vare sig fattig eller rik tycker jag.

Edit* http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/home

Edit2* Tidigt på morgonen, men detta gäller ju såklart endast om man har ett annat operativ installerat tror jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Om du syftar på att cracka eller göra det på något annat olagligt sätt så är detta ej tillåtet att prata om på Sweclockers.
Varför inte bara betala? Windows 8 kostar just nu 279kr, ingen förmögenhet vare sig fattig eller rik tycker jag.

Edit* http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/home

Edit2* Tidigt på morgonen, men detta gäller ju såklart endast om man har ett annat operativ installerat tror jag.

Jag köpte det där och hade inte windows på den datorn innan så.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiiga:

Om du syftar på att cracka eller göra det på något annat olagligt sätt så är detta ej tillåtet att prata om på Sweclockers.
Varför inte bara betala? Windows 8 kostar just nu 279kr, ingen förmögenhet vare sig fattig eller rik tycker jag.

Edit* http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/home

Edit2* Tidigt på morgonen, men detta gäller ju såklart endast om man har ett annat operativ installerat tror jag.

Jag är medveten om dessa regler, tänkte mest på om man kunde ställa om någonting så datorn slutar stänga av sig. Varför jag inte köper det är för att på denna dator har jag bara kört windows 8 evalution copy från början och kan därför inte köpa Windows 8 för 279kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av copyguy:

Jag köpte det där och hade inte windows på den datorn innan så.

Såg det nu också att det gick, blir nog så att jag köper det isåfall!

Permalänk
Medlem

Funkar att köpa en oem licens också 845kr på inet t.ex Värt priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Jag köpte det där och hade inte windows på den datorn innan så.

Jag tror dig gärna men hur kom du förbi detta?
För att installera Windows 8 Pro-uppgraderingen måste din dator köra Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview eller Windows 8 Release Preview. Om datorn kör Windows 7, Windows 8 Consumer Preview eller Windows 8 Release Preview går det lätt att överföra dina filer, appar och inställningar till Windows 8 Pro.

Jag har en Win7 och Vista licens och vill isåfall uppgradera min Vista licens eftersom jag inte använder den. Frågan är hur jag gör?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Jag är medveten om dessa regler, tänkte mest på om man kunde ställa om någonting så datorn slutar stänga av sig. Varför jag inte köper det är för att på denna dator har jag bara kört windows 8 evalution copy från början och kan därför inte köpa Windows 8 för 279kr

du kan ju köpa det via en annan dator som har win 7 å sen blåsa disken på datorn du vill ha de på lägga in win 7 (som du inte behöver aktivera först) å sen lägga in win 8 från de bot bara usb som du gorde med filen du hämtade när du köpte det. det var iaf så jag gode efter som jag inte hade fåt alla delat till min nya dator när jag köpte det. kan till lägga med att jag har sj 4 win 7 licenser i mitt egna namn

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Jag är medveten om dessa regler, tänkte mest på om man kunde ställa om någonting så datorn slutar stänga av sig. Varför jag inte köper det är för att på denna dator har jag bara kört windows 8 evalution copy från början och kan därför inte köpa Windows 8 för 279kr

Från den sista betan gick det då bra att uppgradera för 279kr. Har jag hört

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FaniSkogen:

Från den sista betan gick det då bra att uppgradera för 279kr. Har jag hört

Ja men det gäller inte evalueringsversionen som TS pratar om.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem

Evalueringsversionen går väl inte att uppdatera överhuvudtaget, den går bara att radera och sedan får man göra en ren installation. Klippt från MS inforuta:

Things to Know Before You Start
The evaluation edition will expire and cannot be upgraded.
To upgrade, the evaluation must be uninstalled and a non-evaluation version of Windows must be re-installed from your original installation media.
Once the evaluation is installed, you cannot upgrade. To revert to a previous version of Windows, you must do a clean install from your original installation media.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Köp operativsystemet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?