Skype applikationen i windows 8

Permalänk
Medlem

Skype applikationen i windows 8

Hej

Sitter idag på en laptop med windows 8, och jag håller på att få fullständig panik på skype applikationen då den håller på att driva mig till vanvette då ja använder det dagligen.

Är det så att det finns nån typ av program eller liknande som kan få skype å se ut som vanligt likt i windows 7 för jag klarar inte en sekund till med denna fullständigt vädelösa applikationen!

// Tobias

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbsen5:

Hej

Sitter idag på en laptop med windows 8, och jag håller på att få fullständig panik på skype applikationen då den håller på att driva mig till vanvette då ja använder det dagligen.

Är det så att det finns nån typ av program eller liknande som kan få skype å se ut som vanligt likt i windows 7 för jag klarar inte en sekund till med denna fullständigt vädelösa applikationen!

// Tobias

Du kan väl bara ladda ned installationsprogrammet från skype.com och installera som vanligt...?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Precis, ladda ner det och starta det som vanligt utan nån app

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tobbsen5:

Hej

Sitter idag på en laptop med windows 8, och jag håller på att få fullständig panik på skype applikationen då den håller på att driva mig till vanvette då ja använder det dagligen.

Är det så att det finns nån typ av program eller liknande som kan få skype å se ut som vanligt likt i windows 7 för jag klarar inte en sekund till med denna fullständigt vädelösa applikationen!

// Tobias

Vad är det du stör dig på?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Ok, sist jag testade blev jag länkad till win8 store för å ta hem appen men nu gick det att få ner det som vanligt Stör mig på hela appen svårt att hitta går inte lägga till folk i samtalet nån ringer helt plötsligt å det går inte svara osv

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tobbsen5:

Ok, sist jag testade blev jag länkad till win8 store för å ta hem appen men nu gick det att få ner det som vanligt Stör mig på hela appen svårt att hitta går inte lägga till folk i samtalet nån ringer helt plötsligt å det går inte svara osv

Går det inte att svara? Det låter inget bra. Jag klickar på ikonen som dyker upp när någon ringer och det fungerar bra för mig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Appen för skype är helt värdelös, första gången du loggar in kommer den dessutom spamma sönder dig med gamla meddelanden som du har skrivit.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Appen för skype är helt värdelös, första gången du loggar in kommer den dessutom spamma sönder dig med gamla meddelanden som du har skrivit.

Det händer inte bara på windows 8 versionen av skype, det händer på alla skype applikationer (iPhone, Google Nexus 7,andra datorer inloggade på samma konton t ex). Det är inget unikt med windows 8 appen, det är så skype funkar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille1116:

Det händer inte bara på windows 8 versionen av skype, det händer på alla skype applikationer (iPhone, Google Nexus 7,andra datorer inloggade på samma konton t ex). Det är inget unikt med windows 8 appen, det är så skype funkar.

Jag får bara upp typ 5 meddelanden på mobilen, på datorn stog den i 10 minuter och spammade meddelande jag hade fått av folk för flera veckor sen...

Permalänk
Medlem

håller med att den appen inte är något vidare, svårt att navigera och det finns ingen hjälp i menyerna ect.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbsen5:

Hej

Sitter idag på en laptop med windows 8, och jag håller på att få fullständig panik på skype applikationen då den håller på att driva mig till vanvette då ja använder det dagligen.

Är det så att det finns nån typ av program eller liknande som kan få skype å se ut som vanligt likt i windows 7 för jag klarar inte en sekund till med denna fullständigt vädelösa applikationen!

// Tobias

Om det är helskärmsläget du stör dig på så om du installerar programmet som win 7 kompatibel (högerklicka på filen, välj egenskaper och så vidare) så kommer det se ut som i win 7 när du sedan startar det.

Till er andra, det spelar ingen roll hur du tar hem filen den installeras som en "app" och det är sjukt häftigt att köra skype som i mitt fall 27" 2560*1440 helskärm och ingen möjlighet till annat. Win 8 när det är som bäst

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag föredrar faktiskt app-versionen då den inte alls känns lika "bloated" som den vanliga. Avskalat och snyggt och man kan göra det man behöver till vardags.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunatech:

Jag föredrar faktiskt app-versionen då den inte alls känns lika "bloated" som den vanliga. Avskalat och snyggt och man kan göra det man behöver till vardags.

Jag håller med. Perfekt att vara inloggad på Skype och alltid vara nåbar samtidigt som man vet att appen är pausad och inte drar några resurser.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Appen för skype är helt värdelös, första gången du loggar in kommer den dessutom spamma sönder dig med gamla meddelanden som du har skrivit.

Just detta stör jag mig oerhört på. Oavsett om det är skype på mobilen eller datorn, så får man gamla meddelanden som nya. Fruktansvärt störande.

Sedan saknar jag någon form av notifikationscenter i Windows.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hela problematiken är/kom direkt efter att Microsoft köpte skype och vips så skulle allt loggas till förbannelse. Då blev det lite förmycket tryck som det verkar och servrarna förstår inte om/vad klienterna fått och inte.

Har läst någon artikel om detta och det filas för fullt på en lösning, som förmodligen aldrig kommer att komma

Permalänk
Medlem

Det var så innan också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |