Konstigt problem. kan inte få mina filer att stanna kvar.

Permalänk

Konstigt problem. kan inte få mina filer att stanna kvar.

Har ett riktigt konstigt problem!

Min flickvän satt under dagen och arbetade med sina word dokument, och gjorde ett par folders med sitt namn och ämnen på skrivbordet. hon stängde sedan av datorn. Nu när datorn sattes igång igen så var är filerna borta och det är tillbaka som det var före den sattes igång. Likadant är det om jag kopierar min WoW folder från C: till H: där jag har min andra fysiska hårddisk. om jag efter denna kopiering startar om min dator så är allting tillbaka på C: och det finns inte nå på H:

Varför blir det på detta viset? Jag har vad jag vet inte stängt av nånting som ska ha med det att göra. endast Hibernate funktionen. men den ska väll ändå inte påverka det?

Tips på detta är att uppskatta, om det är fler som upplever detta fenomen.

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

Har ett riktigt konstigt problem!

Min flickvän satt under dagen och arbetade med sina word dokument, och gjorde ett par folders med sitt namn och ämnen på skrivbordet. hon stängde sedan av datorn. Nu när datorn sattes igång igen så var är filerna borta och det är tillbaka som det var före den sattes igång. Likadant är det om jag kopierar min WoW folder från C: till H: där jag har min andra fysiska hårddisk. om jag efter denna kopiering startar om min dator så är allting tillbaka på C: och det finns inte nå på H:

Varför blir det på detta viset? Jag har vad jag vet inte stängt av nånting som ska ha med det att göra. endast Hibernate funktionen. men den ska väll ändå inte påverka det?

Tips på detta är att uppskatta, om det är fler som upplever detta fenomen.

//Tobias

gäller det bara skrivbordet eller är det samma överallt på datorn?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad är "H:" för disk?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Vad är "H:" för disk?

Det är inte relevant eftersom jag har förklarat vad det är för något.

Skrivet av morxy49:

gäller det bara skrivbordet eller är det samma överallt på datorn?

Japp händer överallt av någon konstig anledning.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk

I alla fall, jag ringde till microsofts support och dom visste inte heller hur dom skulle kunna lösa det hela. Dom hade aldrig heller hört talas om det.

Men jag har konstaterat att man inte ska döpa mappar till namn, testade i mitt eget namn också. även då blev det samma fenomen

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Stäng av uac? testa logga in som admin o gör samma sak? kolla loggen när du skapar en mapp och se vad den säger annars.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

nu stannar ingenting kvar på mitt skrivbord oavsett vad det heter. alltså snälla! jag orkar inte installera om allting!

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

Det är inte relevant eftersom jag har förklarat vad det är för något.

Japp händer överallt av någon konstig anledning.

Vem vet, det kan vara relevant. Vad är det för hårddisk? Samt din C:. Det är de små detaljerna som är de viktiga.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv

Om du inte är beredd att berätta allt, hur ska du då kunna förvänta dig att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt?

Hursomhelst, profilerna har dem tillräckligt med behörighet? Kan profilerna kanske vara skadade på något sätt som gör att filerna inte stannar? Har ni prövat att skapa nya konton och se vad som händer.

Vet inte om det är relevant, men det är allt vad jag kunde komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

nu stannar ingenting kvar på mitt skrivbord oavsett vad det heter. alltså snälla! jag orkar inte installera om allting!

Har du bytt namn på någon katalog under C:\Users eller C:\Användare?
Det är där hela din profil (inställningar, dokument, bilder o.s.v.) sparas.

Om inte Windows kan hitta den katalogen som är associerad med ditt konto, så sparas allting under en temporär profil istället. Denna återställs varje gång du loggar ut eller startar om datorn.

Om detta är fallet så får du om c:\users\Nyanamnet till C:\users\Gamlanamnet.

Annars har jag bara varit med om att profiler som är av typen 'Gäst' återställs vid omstart, har möjligtvis någon ändrat om i säkerhetsgrupperna på datorn på sistone?

Men att hela WoW katalogen ska rulla tillbaka låter VÄLDIGT osannolikt, är du säker att det inte bara var genvägen eller något sådant du försökte flytta?
Försvinner katalogerna ifrån "h:" även?

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite, verkar vara ett indexerings problem eller fel med permissions hos windows och bara ominstallation verkar lösa det fullt ut, filerna verkar inte egentligen ha försvunnit utan de göms bara.
Du kan logga in som admin och kolla dina users, verkar som att det finns virus eller liknande som gör ett extra admin konto, ändrar tillstånd och gör att andra användare inte kan se eller komma åt filerna.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Stäng av uac? testa logga in som admin o gör samma sak? kolla loggen när du skapar en mapp och se vad den säger annars.

UAC är avstängt sedan dess att jag installerade w8.

Vart kan jag se den loggen exakt?

Skrivet av Tozzi:

Vem vet, det kan vara relevant. Vad är det för hårddisk? Samt din C:. Det är de små detaljerna som är de viktiga.

Min C: är en ssd på 64gb, märke Kingston. Min H: är en seagate barracuda green 2tb.

[QUOTE="anon183825;13120025"]Om du inte är beredd att berätta allt, hur ska du då kunna förvänta dig att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt?

Hursomhelst, profilerna har dem tillräckligt med behörighet? Kan profilerna kanske vara skadade på något sätt som gör att filerna inte stannar? Har ni prövat att skapa nya konton och se vad som händer.

[/QUOTE]
Vad vet jag, kanske är det min ssd som börjar dö?

Har bara en profil för att logga in och mitt lokala konto.

Vet inte om det är relevant, men det är allt vad jag kunde komma på.

[QUOTE="henkiii;13120056"]Har du bytt namn på någon katalog under C:\Users eller C:\Användare?
Det är där hela din profil (inställningar, dokument, bilder o.s.v.) sparas.

Om inte Windows kan hitta den katalogen som är associerad med ditt konto, så sparas allting under en temporär profil istället. Denna återställs varje gång du loggar ut eller startar om datorn.

Jag har inte ändrat nått där. förutom att jag bytte från att logga på globalt, så testade jag att logga på med mina lokala konton. men det var före detta fenomen hände.

Om detta är fallet så får du om c:\users\Nyanamnet till C:\users\Gamlanamnet.

Annars har jag bara varit med om att profiler som är av typen 'Gäst' återställs vid omstart, har möjligtvis någon ändrat om i säkerhetsgrupperna på datorn på sistone?

Men att hela WoW katalogen ska rulla tillbaka låter VÄLDIGT osannolikt, är du säker att det inte bara var genvägen eller något sådant du försökte flytta?
Försvinner katalogerna ifrån "h:" även?[/QUOTE]

Jag har inte ändrat om nånting förutom att jag gett mitt konto administratörs rättigheter. tydligen så får man inte det från början på windows 8.

Det var faktiskt jag som var blind. MEN jag vet att jag klippte ut filerna och placerade dom på H:. så dom kom tillbaka på C: och fanns fortfarande kvar på H:.

Det vill säga, Jag klippte ut mappen för att få mera utrymme på C: efter omstart så var utrymmet krympt igen och WoW fanns där fortfarande.

Skrivet av Ferrat:

Kollat runt lite, verkar vara ett indexerings problem eller fel med permissions hos windows och bara ominstallation verkar lösa det fullt ut, filerna verkar inte egentligen ha försvunnit utan de göms bara.
Du kan logga in som admin och kolla dina users, verkar som att det finns virus eller liknande som gör ett extra admin konto, ändrar tillstånd och gör att andra användare inte kan se eller komma åt filerna.

Jag är inloggade som den enda administratören som finns, med tanke på att jag har gett mitt konto dessa rättigheter. men det har ALDRIG varit några problem tidigare. jag har skapat mappar förut. Jag har även tittat mina rättigheter och dem är som dom var förut.

Förövrigt så uppskattar jag självklart tipsen, och tycker själv det är RIKTIGT konstigt om detta av någon anledning skulle vara någon slags bugg.

Jag testade iaf att skapa 3 mappar på skrivbordet med mitt namn min sambos namn och ett random namn. Startade om datorn och fick samma fenomen.

I word som min sambo satt och jobba i, finns det inget rapporterat "recent documents". dom uppgifter min sambo sparade är helt borta. finns inte när man söker på dom.

Jag får se om jag kan återställa windows 8, det ska jag gå att återställa det helt också som det var.

Läre dra mig i alla fall, får hoppas på att jag hittar en lösning på detta.

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

UAC är avstängt sedan dess att jag installerade w8.

Vart kan jag se den loggen exakt?

Min C: är en ssd på 64gb, märke Kingston. Min H: är en seagate barracuda green 2tb.

[B]
Vad vet jag, kanske är det min ssd som börjar dö?

Har bara en profil för att logga in och mitt lokala konto.

Vet inte om det är relevant, men det är allt vad jag kunde komma på.

Jag har inte ändrat om nånting förutom att jag gett mitt konto administratörs rättigheter. tydligen så får man inte det från början på windows 8.

Det var faktiskt jag som var blind. MEN jag vet att jag klippte ut filerna och placerade dom på H:. så dom kom tillbaka på C: och fanns fortfarande kvar på H:.

Det vill säga, Jag klippte ut mappen för att få mera utrymme på C: efter omstart så var utrymmet krympt igen och WoW fanns där fortfarande.

Jag är inloggade som den enda administratören som finns, med tanke på att jag har gett mitt konto dessa rättigheter. men det har ALDRIG varit några problem tidigare. jag har skapat mappar förut. Jag har även tittat mina rättigheter och dem är som dom var förut.

Förövrigt så uppskattar jag självklart tipsen, och tycker själv det är RIKTIGT konstigt om detta av någon anledning skulle vara någon slags bugg.

Jag testade iaf att skapa 3 mappar på skrivbordet med mitt namn min sambos namn och ett random namn. Startade om datorn och fick samma fenomen.

I word som min sambo satt och jobba i, finns det inget rapporterat "recent documents". dom uppgifter min sambo sparade är helt borta. finns inte när man söker på dom.

Jag får se om jag kan återställa windows 8, det ska jag gå att återställa det helt också som det var.

Läre dra mig i alla fall, får hoppas på att jag hittar en lösning på detta.

Dold text

//Tobias

Prova skapa ett till konto och se om fenomenet även uppstår där.

Permalänk

Jag tror det är din c-disk som håller på att dö... Jag hade ett liknande problem för några år sedan grejjen var att windows inte kunde läsa in data om ditt konto men visste att det fanns ett konto kolla i mappen c:/users och se om det finns många olika mappar där kan vara typ samma namn med 000 efter isf kan det vara samma problem jag upplevde.

edit.
Har haft detta problem med både win xp och 7 så det kan vara så i win 8 också

edit 2
dock skumt att filer återvänder efter kopiering till annan disk...

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

Kingston SSD Now eller deras HyperX ?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Kingston SSD Now eller deras HyperX ?

den äldsta. har för mig att det är ssd now.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk

Verkar ju som om registret inte "registrerar" nya filskrivningar. Jag hade också detta problemet när Win7 vart helt färskt. Av någon anledning fungerade dock skrivningar till och från bärbara enheter så som USB-minnet och en portabel hårddisk. Likaså från nätverksenheter. Testa om det blir likadant på ett USB. Mitt problem löstes i alla fall bara av en ominstallation av OS

/Mvh

Edit: Om det hade varit permissions så hade du inte fått flytta/skriva över huvud taget.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk

Testade att göra ett nytt konto och då kommer jag till menyn för felsökning. antar att det är nånting som är knas. stänger jag av datorn så står det att den inte kan läsa in windowsfilerna rätt. Om jag fortsätter framåt där för att boota windows så går det. hur konstigt som helst. men har sagt åt kvinnan att ladda upp allt hon gör till skydrive eller skicka och spara grejerna till mailen först innan hon gör nått mera.

Verkar som att antingen min hdd håller på och brakar(inte bra) eller så är det nått med windows.

//Tobias

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

den äldsta. har för mig att det är ssd now.

Jag misstänker att din SSD är förbrukad och därför inte kan ta emot nya skrivningar Dock kan du läsa ur den, men ny information som ska lagras, lagras aldrig. Hur gammal är disken i din ägo?

Ladda ner HD tune, kör lite olika tester och visa skärmbilder här hur det ser ut. Hur ser det ut på fliken "health"?

http://www.hdtune.com/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Tror inte detta fel går att lösa på annat sätt än att du ominstallerar hela systemet. Jag hade ett fel i xp där alla filer en användare hade skapat på sin dator raderades varje gång användaren startade om datorn. Detta utan några som helst loggar om varför eller att det hade gjorts.

Permalänk

kommit fram till att det ser ut så här när jag scannar min hdd med hdtune

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

kommit fram till att det ser ut så här när jag scannar min hdd med hdtune

http://img826.imageshack.us/img826/1815/17januari20132053.png

Du har skada på disken iaf. Hur ser det ut under Health?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

står "Health: Good" så disken verkar hel. antagligen räcker det med en formattering. ska se om jag kan ordna det

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk

När jag raderade saker så blev det bättre. kan det vara så att pga att jag haft den i princip full, att den börjat kurkat ur pga det?

Får hoppas på nått sånt, för nu fungerar det som det ska göra.

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Kan va så, man bör ju inte gå under 10-15% ledigt utrymme.