Permalänk

Ny Laptop

Ja, jag ska altså köpa en ny laptop. Den kommer användas till lite programmering, surf samt lättare gaming. Så prestandakravet kan simpelt sägas vara att den ska kunna klara civ 5 på sin skärms upplösning. Även lol och wc3 ska den klara, men iom att båda de titlarna är mycket mindre krävande så känns det inte som ett problem. Inga superhöga inställningar i civ, och kanske inte med 12 spelare i lategame, utan klara det för några spelare med lägsta/decent inställningar. Om den dessutom gör det med marginal är självklart ett plus. "Multitaskar" även en del, typ har fyrtieelva tabs i chrome uppe samtidigt som jag gamear. Budget kan ses som obegränsad, det handlar snarare om att den ska vara så prisvärd för mig som möjligt. Dvs en laptop som kostar 3 gånger så mycket som en annan, men faktiskt ger 4 gånger så bra score i 3dmark, är inte relevant om laptopen för en tredjedel av priset fortfarande fyller mina krav

Den jag har kollat på tidigare:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1373117

Där har ni en hint om vad jag är ute efter. Är dock skeptisk till hps budgetlaptops, men räknar med att livslängden inte är så lång. Skulle även vilja påstå att jag föredrar något mindre skärm, typ 13-14”, men det är knappast krav huggna i sten. Möjlighet till många skärmar är även ett stort plus, men inget krav. Vet inte om grafikkorten inbyggda i amds senaste fusion generation klarar eyefinity, om någon vet så får personen gärna upplysa mig. Usb3 är även najs, dock finns det på typ alla laptops idag, så det är väll inte så svårt att hitta.

Som ni förstår är jag väldigt flexibel, så ni kan föreslå lite utav det mesta. Argumentera gärna för vad som är bra med erat förslag jämte andra förslag, och även om jag inte har nån formell budget så tror jag att datorn jag i slutändan köper kommer kosta typ 4-5 tusen, även om jag självklart kan gå upp högre om ni kan motivera varför jag skulle göra det.