Kan inte döda processer ? Access denied.

Permalänk
Medlem

Kan inte döda processer ? Access denied.

Hej! Kör windows 8 pro x64.
Spotify och Skype brukar bugga ur ibland och frysa. När jag försöker döda processen så kommer det upp "Access Denied". Får endast "Access Denied" när jag försöker döda processen som har fryst. Även försökt med mjukvaran pskill för att få död på dom. Men det hjälpte inte det heller.
Någon som har en idé på hur man ska lösa detta? Sjukt drygt att behöva starta om datorn varje gång spotify hänger sig.

EDIT: Kan även inte döda processer som "hängt" sig med powershell eller taskkill .

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kör du powershell som administratör?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja självklart.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta problem förut.
Löste aldrig problemet utan var enklare att om instalera os.

Men jag tror att det har med att gjöra att det är andra prosesser som är länkade till dessa två som fortfarande stör dom och håller dom aktiva.

Permalänk
Medlem

Men det är ju det som är så konstigt, jag kan ju stänga av system processer som orsakar bluescreen om jag stänger av dom. Men skype och spotify kan jag inte stänga av när de väl hänger sig.
Väldigt udda, men jag tror det är fel på mitt OS därför min scroll ändrar sig från 3 till 1 varje gång jag ansluter en mus.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!