Microsoft sålde en miljon Surface RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Njä....Håller inte med där!

Surfplattor har olika unika egenskaper....vilken gör den ena bättre den andra osv...

Ipad har lite mer barnapps än konkurrenterna...och Ipads verkar rikta sig in på 5-6års gruppen....Och hipster's..Samt skolungdomar som vill vara ''Hipp''

Nexus och dom andra Droid plattorna verkar rikta in sig till den mer äldre gruppen som behöver friheten och valmöjligheterna på sin platta..

Njää... Sett till konkurrenten Android så har iOS tillgång till fler (och bättre) appar för professionellt bruk och får dessutom tillgång till bättre spel. Om Nexus och Droid plattorna skulle rikta sig mot "äldre" så visar det sig inte åtminstone på detta forum. Fördelen att inte behöva vänta 14 månader på uppgraderingar kan också sägas väga över till stor del för iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Njää... Sett till konkurrenten Android så har iOS tillgång till fler (och bättre) appar för professionellt bruk och får dessutom tillgång till bättre spel. Om Nexus och Droid plattorna skulle rikta sig mot "äldre" så visar det sig inte åtminstone på detta forum. Fördelen att inte behöva vänta 14 månader på uppgraderingar kan också sägas väga över till stor del för iOS.

Å andra sidan händer det lite mer när droid plattorna uppdateras i jämförelse med iOS

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Har du stött på ordet "underförstått" någon gång? Självklart menar dem att du måste betala för den.

Frågan skulle annars vara meningslös om man utgår från din ordagranna "tolkning".

Meningslös tycker jag inte alls att den är, det går bara att tolka på ett sätt. Vill du ha? Ja jag vill

Nä, jag tror du har helt fel! Isåfall hade dom skrivit "hade du kunnat tänka dig att köpa en..." Så som dom alltid gjort innan! Jag kan ha fel, eller så har Swec tänkt/skrivit fel. Men vilket fall som helst så är det en stor skillnad! Och rätt ska vara rätt

Vill du ha en Ferrari? Vem svarar nej på den frågan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vill du ha en Ferrari? Vem svarar nej på den frågan

Bara om jag får sälja den direkt..... Kan få flera billigare bilar, insats till lägenhet och en ganska fett dator istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser problem med ARM-versionen oavsett, då den enda fördelen jag kan se med en Windows 8-platta är att "det är Windows", med ARM-versionen kan man ju inte köra vanliga Windowsprogram längre, och då kan man, i mitt tycke, lika gärna köpa iOS/Android-plattor då utbudet på program samt "mognaden" i operativsystemen som sådanna ligger ljusår före Windows RT. Hela konceptet med fyrkanter känns bara allmänt omotiverat och krystat, tycker jag.

Min personlig åsikt är att iOS inte är anpassat för stora skärmar (ser inte bra ut) och är inte attraktivt på så sätt att det känns föråldrat och förändringar är inte Apples bästa sida.
Android, javisst har själv Xoom 2 med ICS fungerar för det mesta fint, men det är bara att kolla på vilken Windows 8 platta som helst så ser man att responsen, smidigheten är bättre helt enkelt och Metro gör sig bra på tablets. Samtidigt känner jag att Android erbjuder mer personalisering vilket gör det hela lite roligare i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Å andra sidan händer det lite mer när droid plattorna uppdateras i jämförelse med iOS

Så jävla mycket uppdateringar sker inte på droid plattorna... 20 tillverkare som släpper i princip samma produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Bara om jag får sälja den direkt..... Kan få flera billigare bilar, insats till lägenhet och en ganska fett dator istället

Pricksäkert svar!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Fråga: Vad ska man ha för Windows 8 tablet om man ska köpa en i sverige idag? Just nu har jag ingen tablet men är sugen på att skaffa.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fråga: Vad ska man ha för Windows 8 tablet om man ska köpa en i sverige idag? Just nu har jag ingen tablet men är sugen på att skaffa.

Det är väl en bra fråga... Verkar ju som lanseringen av Surface Pro drar ut på tiden. Den enda jag hittade som verkade vara intressant är Samsung ATIV XE700T1C men där satte priset stopp. ASUS VIVOTAB verkar ganska intressant, men 1366 x 768 på 11,6" är lite väl snålt.

Permalänk
Medlem

Om Microsoft kunde lansera sin jävla Surface Pro så hade jag säkert köpt skiten. RT versionen har väl fan inte ens lanserats i Sverige ännu? Patetiskt. Hade de lanserat Surface RT&Pro i både NA&EU i samband med Windows 8 släppet hade de sålt några miljoner extra

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Fråga: Vad ska man ha för Windows 8 tablet om man ska köpa en i sverige idag? Just nu har jag ingen tablet men är sugen på att skaffa.

Som m0rk redan varit inne på, är inte problemet med Win8-plattorn just nu att det man helst vill ha är en Atom-baserad (låg vikt, lång batteritid) platta med högupplöst skärm? Någon sådan verkar inte komma innan Bay Trail lanseras 2H detta år.

Surface Pro har dels inte superhög upplösning likt Nexus 10/retina-iPad, den kommer vara dyr, relativt tung och inte ha jättebra batteritid. Surface Pro är mer för de som vill ha en platta som verkligen kan agera laptop-replacement och accepterar kompromisserna, prestanda på den kommer ju vara 5-10 gånger högre än Atom/ARM plattor.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Proffsmoddare

Gav upp väntan och köpte mig en Sony Vaio T11 med i7 istället.
Sjukt nöjd!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Meningslös tycker jag inte alls att den är, det går bara att tolka på ett sätt. Vill du ha? Ja jag vill

Nä, jag tror du har helt fel! Isåfall hade dom skrivit "hade du kunnat tänka dig att köpa en..." Så som dom alltid gjort innan! Jag kan ha fel, eller så har Swec tänkt/skrivit fel. Men vilket fall som helst så är det en stor skillnad! Och rätt ska vara rätt

Vill du ha en Ferrari? Vem svarar nej på den frågan

Nej det vill jag inte..har en Jeep srt8 med 700hk som piskar vilken Ferrari som helst

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Nej det vill jag inte..har en Jeep srt8 med 700hk som piskar vilken Ferrari som helst

Spelar väl ingen roll vad du har fjamsetramsa!! !! Du har helt missat poängen!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Köpte min surface rt på grund av batteriet. X86 kan aldrig bli lika bra som ARM på den fronten. Använder plattan till anteckningar, den är som gjord för studenter med tangentbordet och office-suiten.
Appropå apps så är det gamsla tomt som måmga vet i ms store men det avhjälps för min del helt på grund av att IE RT är såpass bra.
Vissa småbuggar finns i os:et men i överlag är jag helnöjd med min surface.

Atom plattorna med windows 8 verkar ha väldigt bra batteritid så jag vet inte varför du ha fått för dig att ARM skulle vara så mycket bättre än x86.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge oss x86 så jag kan kasta mina pengar på er MS! Nej, men ska bli riktigt spännande och prova den och se vad den går för:)

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk

Köpte min Surface i New York i november och är riktigt nöjd med den. Tänkte först köpa en Nexus 10 men när jag väl fått prova Surface'n i butik så var valet lätt.
Jag skulle bara ha en platta att surfa och kolla på film med. Farsan har en Ipad och jag kör Android i mobilen.
Surface är grym att surfa med, flash fungerar på de flesta sidor vilket gör att du slipper alla play appar för tv streaming.
Mailklienten är mycket bra och skärmtangentbordet tycker jag också fungerar bättre än Ipads. Explorer i Surface'n är nog den bästa webbläsaren i en mobil enhet jag har provat.
Det inbyggda stödet är perfekt för bild eller filmvisingar och med den fullstora USB porten är det lätt att lägga in bilder från kameran. Har inte hittat många USB tillbehör som den inte stödjer. Till tvn kopplar jag den bara med en HDMI kabel. (Utan adaptrar)
Apputbudet är som sagt lite skralt och jag saknar tex Spotify.
Ända jag ångrar är att jag inte köpte till tangentbordet men eftersom jag bara var ute efter en surfplatta verkade det onödigt då.
Nu är det lite svårt att få tag i Sverige.
Tycker att det är trist att inte Microsoft släpper plattan i Skandinaven!...

Permalänk

1 miljon sålda plattor verkar vara väldigt mycket enligt mig, vad jag kommer ihåg var denna platta rätt dyr också

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

1 miljon mot Äpplets 14 miljoner i samma kvartal
Nåja, det kan ju bero på en mängd faktorer andra än hur bra den egentligen är.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Tycker samma sak där.
iPads är riktigt bra pga storleken, inte för bred eller för lång skärm.
Surface skulle varit najs om det inte vore före den så himla fula designen.

Gissar att iPad är anpassad till pappersformatet US Letter snarare än ett A4-papper.

Har inte sett något om varför de har fått de format de har fått, varken iPad, Android eller Surface.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Vi har köpt in några Dell XPS 12or till jobbet för test och det är en härlig hybrid. Klart..det är inte gratis men om man tänker vad en ipad kostar så är en xps 12 en riktig ultrabook som förvandlas till platta på ett kick.. Bra, smart och kvalietet.. Så snart surface pro kommer skall jag köpa in en sånn för test..

Permalänk
Medlem

Microsoft har nog prisat bort sig lite vad gäller Surface RT, antingen av rädsla för att stöta sig övriga tillverkare av Windows 8 datorer/plattor eller också har man helt enkelt misstagit sig vad gäller efterfrågan.

Sen är givetvis global tillgång ett stort problem, finns det inte enheter att köpa ute i handeln så kommer man inte heller få enheter sålda. Skulle kunna tänka mig en om det inte vore för Tegra 3 som känns rätt stendöd i nuläget (var inte ens imponerande när den kom), kommer det däremot en uppdaterad Surface RT med lite kvickare hårdvara och tillgång i Sverige så kan det nog bli ett köp.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

köpte en Surface 32gb i sydney strax innan jul. Galet tryck på plattan här. Då var den slutsåld nästan överallt.
Jag är förövrigt toknöjd.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

Det här är inte verkliga siffror, det är en uppskattning från en analytiker.

Jag beställde min från tyskland, det tog 3 dagar. Supernöjd.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Meningslös tycker jag inte alls att den är, det går bara att tolka på ett sätt. Vill du ha? Ja jag vill

Nä, jag tror du har helt fel! Isåfall hade dom skrivit "hade du kunnat tänka dig att köpa en..." Så som dom alltid gjort innan! Jag kan ha fel, eller så har Swec tänkt/skrivit fel. Men vilket fall som helst så är det en stor skillnad! Och rätt ska vara rätt

Vill du ha en Ferrari? Vem svarar nej på den frågan

Tycker att man får tänka efter lite. Kan det stämma att man får den gratis ?

Vet inte heller om det är fel/felskrivet av swec att skriva "vill du ha" Det spelar ändå ingen roll för dom kommer inte sälja en.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Vill ha surface pro....

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av stn1337:

Även om jag ogillar Apple som företag så är iPad's i särklass bäst på marknaden. Konkurrenterna är inte ens i närheten

De kan jag hålla med om, men skoj att de kommer alternativ och att det utvecklas!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Njää... Sett till konkurrenten Android så har iOS tillgång till fler (och bättre) appar för professionellt bruk och får dessutom tillgång till bättre spel. Om Nexus och Droid plattorna skulle rikta sig mot "äldre" så visar det sig inte åtminstone på detta forum. Fördelen att inte behöva vänta 14 månader på uppgraderingar kan också sägas väga över till stor del för iOS.

Fast Android får bättre stöd och fler appar hela tiden och växer snabbare än iOS, ditt resonemang skulle vara givet för några år sedan men nu... definitivt inte.

Professionellt är ett fint ord och 14 månader är taget från luften. Japp...

Uppdateringar säger inte mycket när du jämför utan att kolla på hur många förändringar du får med uppdateringen och hur OS:et ser ut från början delvis om man gillar det eller inte helt enkelt.
Android har gång på gång haft större förändringar till det bättre med uppdateringar, iOS ser i princip likadant ut har gjort i många år nu.
Man kan inte köra på samma tema hur länge som helst även om det var bra från början så kommer det inte alltid vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Även om jag ogillar Apple som företag så är iPad's i särklass bäst på marknaden. Konkurrenterna är inte ens i närheten

Fast så enkelt är det inte. iPad har vissa egenskaper som slår Androidplattorna med hästlängder. Men å andra sidan har Androidplattorna vissa egenskaper som slår iPadarna med hästlängder. Vilka egenskaper man föredrar är en smaksak. Så ska det vara och båda varianterna kommer nog leva ett tag till.
Nu kommer även RT och rör om lite. Microsoft bör dock se över sina priser eller komma med något nytt om de vill vara med att leka på riktigt.

Permalänk
Avstängd

Najs, den x86:an skulle jag vilja ha. Kan jag utföra mina MathCAD-beräkningar OTG så att säga.
Men vet inte alltså om den är värd summan.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz