FSP Aurum Xilenser AU-500FL och Silver Power SP-S460FL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kilroy:

Var tar värmen vägen?
Den stiger uppåt och stannar där?

Kanske funkar, men knappast utmärkt eller optimalt...

Värmen går ju från baksidan och uppåt genom taket. Du ska bara veta hur svalt det är, det är inte ens ljummet men kanske inte så konstigt då det är Platina certat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Värmen går ju från baksidan och uppåt genom taket. Du ska bara veta hur svalt det är, det är inte ens ljummet men kanske inte så konstigt då det är Platina certat.

Ah, ja, man har hål där i Antec Solo II.
Jag tänker ju mig så här när jag tänker Antec Solo:

Då är det ju perfekt, optimal placering av ett passivt nätagg skulle jag tro, jag tänkte bara på fel chassi.
Jag ber om ursäkt!

Permalänk
Skrivet av Andreas951:

Har ett Seasonic X-460 monterat i ett Fractal Design XL och driver i7 3770 / HD 7850 / 16GB / 1 SSD / 1 seagate 2TB Green med gott resultat. Har 2x140mm i fronten som snurrar ljudlöst i 500rpm och 1 140mm bak.

Vet inte något bra sett att mäta tempen men tog iallafall en utomhustermometer och monterade givaren så den hängde fritt ca 2cm från agget för att kunna så hur varmt det blir i utrymmet där agget är.

Blev faktiskt förvånad att tempen bara ligger mellan 25-29 grader. Trodde det skulle vara varmare. Lägger jag handen på agget så är det knappt ljummet. Ingen värme att tala om.

Själva agget och kablarna som följer med tycker jag ger ett bra kvalitets intryck + förpackningen är lite "lyxig" om man nu tycker sådant är trevligt.

Edit: Har kanske inte helt rätt chassi. Antec solo 2 kanske skulle varit ett bättre val då man kan topp montera PSUn men valde XL då jag tyckte det var snyggare och tror det är bättre ljuddämpat och har mer utrymme för kablar mm

Jag har mitt monterat i ett TJ08-e och det driver i5 3550 / HD 7950 / Vertex 4 helt utan problem.

Förpackningen är riktigt fin. Tygpåsen är ett bra alternativ mot moderkortslådan att ha extra kablar och skruvar i.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Ni som klagat på priset på Silverpower agget, ni har väl sätt att det är på rea på komplett nu, för 749 kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657501&cks=ASS&assoc=B99...

Jag kunde inte stå emot - jag köpte ett"bara för att" utan att egentligen ha något användningsområde för det precis just nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.