Permalänk

Black & White

Nytt skrivbord och ny stor skärm, trodde skärmen skulle vara för stor men man anpassar sig fortare än man tror..

Cpu Intel quadcore i5-4670K ,,
Moderkort Gigabyte Ga- z87-hd3 ,, -
Grafik Asus Radeon RX 580 strix
Hårddisk samsung ssd evo 250 gb+ 2ggr western digital caviar 500gb
Nätagg EVGA SuperNOVA G2 850W
Minne Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600Mhz 16GB
Lurar Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm+Qpad QH 90
Tangentbord- corsair k55 rgb
Mus- logitech G403
Ljudkort- Asus xonar dg+ Fiio e10
Högtalare- Swans m10
Chassi- Fractal Design R4 Vit
Skärm AOC 32" AGON AG322QCX Curved 144Hz
Saitek x52 Hotas

Besök galleriet här

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

Antar att det är ett kylskåp på golvet på bild 1? Öppna det när det blir varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Antar att det är ett kylskåp på golvet på bild 1? Öppna det när det blir varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis min tanke!!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

Problemet är då att ett kylskåp eller en frys producerar mer värme an vad det ger kyla om du har det öppet så funkar INTE.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

^^ Funkar inte, värmen kommer ju ut igen på baksidan, bättre att ta ut det där ifrån och minska värmebelastningen i rummet med ca 100 W.

Gillar dock iden skarpt, en riktig Man-cave

Permalänk
Medlem

nice! fin hörna!

Vad är det för grej till höger på skrivbordet vart du kopplar in dina lurar? usb ljud eller? såg ut som något jag sökt efter...
Hoppas det är en startknapp också men det tror jag inte...
Jag har nämligen stängt in min dator i ett skåp så den är tyst, men då måste jag ju öppna detta skåp varje gång jag vill starta datorn =/ Har nu länge sökt efter en startknapp med ljudutgångar eller en startknapp överhuvudtaget!

Suck, antar man får bygga en egen.

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm du har?
Trodde att jag hade en likadan fast jag tror inte att jag kan ta bort hela foten.

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Jag har nämligen stängt in min dator i ett skåp så den är tyst, men då måste jag ju öppna detta skåp varje gång jag vill starta datorn =/ Har nu länge sökt efter en startknapp med ljudutgångar eller en startknapp överhuvudtaget!

Enkelt, skaffa ett uttag med strömbrytare på som sitter utanför garderoben (finns grenuttag med brytaren sittandes på en kabel, typ: http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/gre...) Gå in i BIOS och satt att datorn skall starta varje gång den får tillbaka strömmen.
Så kör jag, och tack vare det har jag inte använt startknappen på länge, endast de gångerna något krånglar.

Ursäkta för OT i din tråd.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Antar att det är ett kylskåp på golvet på bild 1? Öppna det när det blir varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en frys!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Skrivet av Kel:

nice! fin hörna!

Vad är det för grej till höger på skrivbordet vart du kopplar in dina lurar? usb ljud eller? såg ut som något jag sökt efter...
Hoppas det är en startknapp också men det tror jag inte...
Jag har nämligen stängt in min dator i ett skåp så den är tyst, men då måste jag ju öppna detta skåp varje gång jag vill starta datorn =/ Har nu länge sökt efter en startknapp med ljudutgångar eller en startknapp överhuvudtaget!

Suck, antar man får bygga en egen.

Det är en konig ljudkontroll som används för att skifta mellan högtalare och hörlurar men en knapptryckning, mycket smidig pryl ( tror att jag köpt den på claes olsson.

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Skrivet av Kimpa454:

Vad är det för skärm du har?
Trodde att jag hade en likadan fast jag tror inte att jag kan ta bort hela foten.

Det är en benq g2420hd 24 tums, mycket nöjd med den!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

Det är en frys!!

Ännu bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Enkelt, skaffa ett uttag med strömbrytare på som sitter utanför garderoben (finns grenuttag med brytaren sittandes på en kabel, typ: http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/gre...) Gå in i BIOS och satt att datorn skall starta varje gång den får tillbaka strömmen.
Så kör jag, och tack vare det har jag inte använt startknappen på länge, endast de gångerna något krånglar.

Ursäkta för OT i din tråd.

Eller så förlänger man kablarna från moderkortet eller skarvar på ett par nya kablar på de befintliga och köper en startknapp som man sätter i ngn fin godisbox (10x10 cm) Fanns ett galleri eller ngt här på SweC med en som gjort det tror jag. Funkar startknappen på datorn också om man skarvar ihop dem eller så trär man bara på de nya kablarna på pwr pinnen på moderkortet och drar ut dem ur chassit och upp till bordet till en brytare. Finns på Kjell och Company

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av jycken:

Det måste ju bli jävulskt varmt där inne i ditt heta "paradis"

Får sitta naken på sommaren!!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

Varför tar du inte ut den övre HHD buren om du inte använder den? du har ju bara vridit den och tagit ut vaggorna nu ju..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Varför tar du inte ut den övre HHD buren om du inte använder den? du har ju bara vridit den och tagit ut vaggorna nu ju..

Har just gjort det ! om du tittar på dom uppdaterade bilderna......

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Varför tar du inte ut den övre HHD buren om du inte använder den? du har ju bara vridit den och tagit ut vaggorna nu ju..

Det är ochså så att buren fungerar som en vindtunnel för fläkten ( när den är tom ) därför satt den kvar- sen märkte jag att tempen inte påverkades nåt nämnvärt så ja plocka bort den...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

Hallå!
Jag är intresserad av hur du gjorde med den extra "paddingen" på lurarna, är den bara påklistrad, eller använder man något annat, typ som kardborreband eller så?
Sen undrar jag också om man kan köpa den någonstans eller om man får tillverka den själv.
Cheers

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Hallå!
Jag är intresserad av hur du gjorde med den extra "paddingen" på lurarna, är den bara påklistrad, eller använder man något annat, typ som kardborreband eller så?
Sen undrar jag också om man kan köpa den någonstans eller om man får tillverka den själv.
Cheers

Hej! jag använde kardborreband som jag klistrade fast med tyglim sen tog jag "kudden" från mina logitech g35- det ingick 3 st huvudkuddar,men du kan ju använda vad du vill med lite fantasi.
Ha de bra!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

hur låter högtalarna du har? blev intresserad

Permalänk
Skrivet av basse_bamse:

hur låter högtalarna du har? blev intresserad

Låter mycket bra, lite mjukt ljud, basen drar på rejält- kör på 45% . De var lite för bra för min lilla gaminggarderob, så har flyttat dom till vardagsrummet!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit