Tänkte resa till Paris, behöver tips på hotell!

Permalänk
Medlem

Tänkte resa till Paris, behöver tips på hotell!

Hade tänkt resa till Paris nu nånstans mellan maj-juli nångång i en vecka eller två, har aldrig varit där tidigare men har bara hört att fransmännen är otrevliga i allmänhet!

Jag behöver tips på hotell eller om man kan hyra lägenhet eller så runt centrala paris, eller om någon har tips på andra områden!

Är inte efter ett svindyrt hotell men inte något skabbigt hotell heller, mest så man kan sova utan att oroa sig för diverse äckelheter.

Har ni tips på vad man kan göra i Paris så är det också en bra knuff i ryggen!

Tack på förhand.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Har inte jättemycket att komma med, men bodde på Concorde Montparnasse Hôtel i september förra året. Var ett bra hotell med promenadavstånd till (30min) till eifeltornet och runt där. Funka riktigt bra att gå därifrån och vidare, även nära till en tunnelbana som är skitsnabb och enkel.

Kör klassikerna, tornet, lovren notre dame och gå runt och käka på fik. Finns även några katakomber med skelett delar och liknande nånstans som ja hade velat se.

https://maps.google.se/maps?q=Concorde+Montparnasse+H%C3%B4te...

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Såg ju rätt bra ut ändå, har hittat lite olika hotell, vissa skitbilliga, typ 3k för en vecka men då är det ju lite tråkigare hotellrum... men där lär man ju inte spendera så mycket tid!

Hur är shoppingen i paris? några speciella gator man bör sticka förbi?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Terrass Hotel, ligger i Montmartre.

http://www.terrass-hotel.com/index.php?lang=en

Shoppingen i Paris är väldigt bra. Men är det något speciellt du letar efter?

Le Marais (gamla judiska kvarteren) har lite mer småbutiker, inte så mycket stora kedjor och så, väldigt mysigt kvarter.

Om du vill köpa lite finare kläder finns det flertalet butiker kring Place Vendôme, t.ex. Charvet. Där har du även många av flagskeppsbutikerna för dyrare klockmärken och smycken. Ganska nära kan du även hitta märken som Kiton, Brioni och andra bra klädmärken.

Lite längre upp har du även Galleries Lafayette och Printemps Haussmann. Det är lite som NK fast större. På andra sidan floden (rive gauche) har du St Germain, det är ganska fint och mindre turistigt, där finns t.ex. Le Bon Marché. Rue Royale och Rue de la Paix har massa fina klockbutiker och klädmärken.

Andra saker som är trevliga att göra är ju att gå i diverse parker/trädgårdar, Sacre Coeur, Montmartre, museum, operan, Seine och äta macarons.

Permalänk

Något du nästan måste göra är ju att besöka katakomberna! Var där i februari förra året och det var väldigt "fint" på nåt sätt... Att se alla ben och skallar snyggt uppstaplade är lite morbit och konstnärligt på samma gång. Finns ju även en marmorplatta där med citat av Oskar II.

Ligger ganska nära Montparnasse om jag inte minns fel, ligger iaf en metro station väldigt nära ingången.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Var beredd på att det är väldigt mycket "försäljare" som springer runt i stan och försöker pracka på dig allehanda skit. Ett knep jag såg att dom kör är t.ex. att dom vill visa armband som dom sätter på din arm som sedan inte går att ta av utan att ta sönder dom. Då känner du dig nästan tvingad att köpa det... Och runt eiffeltornet är det fruktansvärt många som är väldigt påträngande med att sälja krimskrams... Tydliga NEJ är viktigt där i.m.o.!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Var beredd på att det är väldigt mycket "försäljare" som springer runt i stan och försöker pracka på dig allehanda skit. Ett knep jag såg att dom kör är t.ex. att dom vill visa armband som dom sätter på din arm som sedan inte går att ta av utan att ta sönder dom. Då känner du dig nästan tvingad att köpa det... Och runt eiffeltornet är det fruktansvärt många som är väldigt påträngande med att sälja krimskrams... Tydliga NEJ är viktigt där i.m.o.!

Hehe, brukar vara rätt bra på att avfärda sånt folk snabbt så är inte speciellt orolig, tack för tipset dock!

Då jag är en matfantast, några speciella restauranger man ska spana in?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hehe, brukar vara rätt bra på att avfärda sånt folk snabbt så är inte speciellt orolig, tack för tipset dock!

Då jag är en matfantast, några speciella restauranger man ska spana in?

Vad hade du tänkt dig för prisklass/nivå?

Permalänk
Medlem

Inget överdrivet dyrt, typ michelin restauranger som tar 1000 spänn för en förrätt, svensondyrt kanske

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Inget överdrivet dyrt, typ michelin restauranger som tar 1000 spänn för en förrätt, svensondyrt kanske

Ok, Le Fumoir kan jag rekommendera då, det är rätt bra prissatt, 35-40 euro för en trerätters (exkl dryck). Om det är för dyrt finns det en kedja i Frankrike som heter Sushishop som har bra sushi till bra priser, fungerar även bra att ta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElDiablo:

Ok, Le Fumoir kan jag rekommendera då, det är rätt bra prissatt, 35-40 euro för en trerätters (exkl dryck). Om det är för dyrt finns det en kedja i Frankrike som heter Sushishop som har bra sushi till bra priser, fungerar även bra att ta med.

400 för en trerätters ser jag som rätt så billigt, ska definitivt prövas

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370