Permalänk

Hjälp med Java!

Jag visste inte vart jag skulle skriva detta inlägg.

När jag läste på Aftonbladet att man bör stänga av Java, så gjorde jag det. Jag kommer inte ihåg hur jag stängde av det eller om jag raderade det.
Men nu installerade jag den nya uppdateringen till java. Och det stog att det hade installerats och allting var klart.
Men när jag har gått in på hemsidor som behöver java, står det att jag behöver Java RunTime Environment för att det ska fungera.
Så jag letar och hittar det. Och installerar, står att det blev installerat korrekt och att allting ska fungera. Men samma sak kommer upp igen.
Och när jag skulle installera Minecraft på datorn kommer det här meddelandet upp, och det har kommit upp på andra program jag har försökt att installera.

" Launch4j

The registry refers to a nonexistent Java RunTime Environment installation or the runtime is corrupted.

Det går inte att hitta sökvägen. "

Och det här hände när jag tog bort java. Och när jag går in på Google Chrome står det att jag inte har den senaste uppdateringen av Java fast jag har installerat om det minst 5 gånger, och Chrome.

Jag vet inte vad jag ska göra. Vill helst slippa att använda säkerhets skivorna och installera om alltihopa. Vet inte vad jag ska göra. Har ju installerat om alla java saker jag har hittat runt 5 gånger.

Permalänk
Vila i frid

Avinstallera all form av JAVA från din maskin. Använd även REVO UnInstaller. STARTA OM DATORN. Installera JAVA x86. Använd IE x86, inte IE 64-bitars.

Permalänk

Nu fungerar det, tack för hjälpen