Släng ut Windows 8 åter till Win 7

Permalänk
Medlem

Släng ut Windows 8 åter till Win 7

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloy:

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

1.Installera Samsung Kies.
2. Programmet är inte kompatibelt med Windows 8 tack vare Samsung.
3.Skyll på Windows 8

Permalänk
Medlem

Japp vet att Windows 8 är det sämsta OS Microsoft har gjort någonsin
Förhoppningsvis blir nästa bättre, men tvivlar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloy:

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

När du nu har chansen, gör en ren windows installation. Problemet du beskriver behöver nödvändigtvis inte vara ett win8 problem (även fast win8 bör undvikas av en rad anledningar). Mircosofts uppgraderingsalternativ har historiskt sätt varit väldigt bra på att både uppgradera och skapa nya buggar och systemkonflikter. Därför formaterar jag alltid innan jag installerar nytt operativ. Samt vid behovet av att köra recovery formaterar jag alltid om efteråt, då problemet förmodligen bara blivit översminkat snarare än löst.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk

jag tycker det är synd att ni klagar på nåt som fungerar så bra för många andra. å att samsungs mobil program inte är kompatibelt med win 8 så kan ni ju för guds skull inte skylla på win 8 när samsung bygger sin programvara på en kod som är för NT5.0 å inte NT6.2 som win 8 bygger på men dom fixade ju så den funka till win 7 efter många om och men som bygger på NT6.1 .... så de kommer väll att funka till win 8 med förr eller senare

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Windows 8 fungerar utmärkt för mig och många andra, men som vanligt är det väl jobbigt för vissa med nyheter. Att sedan fly till Vista är humoristiskt då det OSet var minst lika hatat som Win 8, om än av vettigare skäl

Permalänk
Medlem

Kör också windows 8, helt utan problem. Det gäller att man är lite datorkunnig om man vill arbeta snabbt i det. Många kortkommadon att memorera.

Jag kör också med en MS touch mus och tycker det är fruktansvärt skönt att hoppa mellan helskärms appar. Det är precis som att sitta på en macbook i helskärmsläge.

Sen att vissa program inte fungerar är väl inte MS fel. Det är väl ändå utvecklarna.

Det låter också som om du kört det i 3 minuter och sedan fallit för alla andras ord. Du hatar för att de hatar!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det många som ts som får det hela om bakfoten. De tror att det är Windows som det är fel på fastän det i själva verket är den som gjort tredjepartsprogrammet, i det här fallet Samsung, som det är fel på eller som helt enkelt har ett program som inte stödjer Windows 8 ännu. Samma sak är det med hårdvara som t.ex. trådlösa nätverkskort; många tror att när en viss hårdvara inte fungerar så är det alltid Windows som det är fel på, men det är ju företaget bakom produkten som är ansvarigt för att göra fungerande drivrutiner, inte Microsoft.
Det klassiska exemplet är när okunniga användare slår på själva datorlådan när datorn hänger sig för de förstår inte att det egentligen är fel på mjukvaran, inte hårdvaran som de slår på.

Permalänk
Medlem

Windows 8 är grymt!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Aloy:

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

Ta några djupa andetag och fundera lite till...

Samsung Kies är ett riktigt j***a skitprogram även på Win7 med massor av små och stora buggar och sjukt dålig optimering. Att förutsätta att det ska funka direkt på Win 8 är milt sagt optimistiskt. Lär inte vara MS fel.. Synd på en så väldigt bra telefon att PC-kommunikationen är värdelös.

Observera även att jag utelämnar diskussionen om W7 vs W8 här. Jag är jättenöjd med 7an och kommer inte byta förrän jag blir starkt övertygad om att 8an är bättre på något antal viktiga punkter. 8an verkar dock ha några bra ideer. Blir intressant att se vad som följer med Service Pack 1... Windows Vista ska vi helst inte ens prata högt om

Visa signatur

Antec P280, Corsair AX760, Asus P8Z77-V, Asus HD7970-DC2T, Corsair Vengeance 8GB DDR3,
Samsung 840 250 (?) GB, WD Red 2TB, Creative X-Fi Titanium HD m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Japp vet att Windows 8 är det sämsta OS Microsoft har gjort någonsin
Förhoppningsvis blir nästa bättre, men tvivlar.

Du har uppenbarligen aldrig använt Vista eller ME.

Permalänk
Skrivet av thomasr_15:

Observera även att jag utelämnar diskussionen om W7 vs W8 här. Jag är jättenöjd med 7an och kommer inte byta förrän jag blir starkt övertygad om att 8an är bättre på något antal viktiga punkter. 8an verkar dock ha några bra ideer. Blir intressant att se vad som följer med Service Pack 1...
Windows Vista ska vi helst inte ens prata högt om

Får man fråga viilka de är?

Permalänk
Medlem

Windows 8 är bäst, trevligare än 7an

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kies är skräp håller jag med om men funkade här på Win8 utan klydd av någon anledning

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

som många sagt så kan det ju också vara fel på tredje programmet eller rent av din dator

Permalänk
Medlem

NI som säger att windows 8 är det sämsta oset har verkligen NOLL KOLL. Så trött på folk men orkar inte ens argumentera emot längre. Knappt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Mr_no_one:

Får man fråga viilka de är?

Bra fråga:)

Sanningen är att jag inte vet det än eftersom jag som sagt är jättenöjd med Windows 7.

Det handar väl främst om ifall jag skulle upptäcka att diverse olika manövrer jag gör i 7an kan göras smidigare/snabbare i 8an, samt att det kanske finns nya funktioner jag inte insett att jag saknat i 7an..

Vidare skulle det så klart påverka ifall spel/program jag kör inte hade kompatibilitet med 7an, men det lär inte hända på flera år..

Jag säger på intet vis att Windows 8 är dåligt. Vad jag kan säga är att jag har sett metro och jag tycker kort och gott att det är ett helt sanslöst fult gränssnitt (i standardutförande i alla fall), och jag fattar inte varför eländet ska vara i helskärm. Jag behöver inte 24 tum startmeny. Jag tittar genom fönstret för att kolla vädret. Jag skiter i nyhetsflöden och annat sånt. Mail vill jag inte se in nån blinkande ruta. Dock vet jag att man ju kan kringgå allt detta och lägga genvägar på skrivbord/taskbar istället om man vill så skit samma...
Jag har även läst om att man pushar för mer användning av snabbkommandon med Windows-knappen, vilket är ointressant för mig då jag inte vill sitta och peta på tangentbordet i mörkret då musen funkar så bra...

Det finns säkert även vägar runt dessa småsaker. Och som många skriver slipper man oftast se metro om man inte vill dit. Jag är övertygad om att jag skulle lära mig uppskatta dom (förmodligen) existerande fördelarna med W8 på kort tid. Det har helt enkelt inte infunnit sig någon som helst vill-ha-faktor... Dessutom skulle jag aldrig köpa ett MS operativsystem innan första service packet släppts...

Visa signatur

Antec P280, Corsair AX760, Asus P8Z77-V, Asus HD7970-DC2T, Corsair Vengeance 8GB DDR3,
Samsung 840 250 (?) GB, WD Red 2TB, Creative X-Fi Titanium HD m.m.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

NI som säger att windows 8 är det sämsta oset har verkligen NOLL KOLL. Så trött på folk men orkar inte ens argumentera emot längre. Knappt

Vad skulle ett forum vara utan subjektiva och ofta ej fullt faktagrundade diskussioner där folk kör huvudet i väggen tills grisar kan flyga och månen trillat ner?

Schysst burk förresten

Visa signatur

Antec P280, Corsair AX760, Asus P8Z77-V, Asus HD7970-DC2T, Corsair Vengeance 8GB DDR3,
Samsung 840 250 (?) GB, WD Red 2TB, Creative X-Fi Titanium HD m.m.

Permalänk
Skrivet av thomasr_15:

Bra fråga:)

Sanningen är att jag inte vet det än eftersom jag som sagt är jättenöjd med Windows 7.

Jag slutade nästan läsa där.
Är du nöjd med det du har, kör då med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasr_15:

Vad skulle ett forum vara utan subjektiva och ofta ej fullt faktagrundade diskussioner där folk kör huvudet i väggen tills grisar kan flyga och månen trillat ner?

Schysst burk förresten

haha ja det stämmer ju bra men endå, alla skriker verkligen uhääääääääääääää windows 8 har en fullskärms startskärm jag vägrar lära mig nu är det de sämsta oset evaaaaaaar!

haha , mmm tackar den e grymt kan maxa crysis

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Du har uppenbarligen aldrig använt Vista eller ME.

Alla konsument OS från Microsoft utom ME så nej, dock Vista som är en dröm att använda jämfört med Windows 8, men sjuan är bättre än Vista.
Och nej har inga problem att använda windows 8 eller navigera i det eller div kortkommandon osv, men tål inte se eländet.
Ju förr det går hädan desto bättre, hellre Windows 7 även om det skulle innebära sämre prestanda.

Skrivet av Oneone:

NI som säger att windows 8 är det sämsta oset har verkligen NOLL KOLL. Så trött på folk men orkar inte ens argumentera emot längre. Knappt

Eller så är det för att vi har koll, och helt enkelt inte accepterar Microsofts idioti

Men det där med OS är också mycket en smaksak, Windows 8 funkar bra för en del, men för dom flesta inte.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloy:

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

Jag är ingen hard-core användare men tycker win 8 funkar kanon! Var skeptisk till det först pga alla kommentarer men är glad över att jag bytte.

Min personliga åsikt!

Permalänk
Medlem

Typiskt. Först skryter man vitt och brett om Windows 8's förträffliga bakåtkompatibilitet. "Allt som funkar på W7 ska funka på W8", men när det sedan visar sig att ett program som funkar i Windows 7 INTE funkar i Windows 8, ja då är det plötsligt programtillverkarens fel.

Jag tycker i alla fall man kan begära att folk ska vara konsekventa i sina åsikter, oavsett vad man sedan tycker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Uppgraderade han från Windows 7 till Windows 8 så lär han ha fått en varning innan om att det programmet inte var kompatibelt. Uppgraderar man ändå får man skylla sig själv lite grann kan jag tycka.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Du har uppenbarligen aldrig använt Vista eller ME.

Har inte själv testat 8:an, men det känns som detta OS är på väg in i samma grupp som ME och Vista. Jag ser heller ingen mening att prova W8 eftersom W7 fungerar så bra.

Edit: MS har gjort 2st riktigt bra och stabila OS. Windows 7 och Windows 2000.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Bäst eller sämst, bla bla bla...

Kör det ni trivs med och som funkar för er. Windows 7 har väl långt kvar till EOL så vill man inte byta så behöver man inte det.

Men måste ändå skriva en rad om Win 8; tekniknörd som jag är så kunde jag inte hålla mig ifrån Windows 8 när det kom som beta, minns inte nu vilken version jag började med, men har kört det seriöst sen developer preview i alla fall.

Jag har ännu inte stött på något kompabilitetsproblem. Allt fungerar, även gamla skrivare, scanners samt speltillbehör som joystick etc. Jag har inte haft någon blåskärm. Om prestandan är bättre eller sämre än med Win 7 kan jag inte riktigt avgöra, jag vet bara att jag inte har några prestandaproblem.

Däremot hade jag i många år stora problem med mina gamla Battlefield (1,2,2142) bl.a. med punkbuster i Windows 7. När jag hade installerat Win 8 skarp samt inköpt spelen (igen!) via Origin så kan jag ÄNTLIGEN spela dessa spel igen utan problem!

Så min (spel)situation är på det hela bättre med Win 8 än tidigare.

Med det sagt så var jag otroligt nöjd med Win 7. Och till sist, den eviga diskussionen om Startskärmens vara eller icke vara: jag har inte heller haft något direkt problem med den, men jag måste erkänna att jag har testat diverse start-meny ersättningar, och den jag kör nu är Pokki Menu vilket fungerar jättebra. Annars är Classic Shell min favorit. Så även jag har lite svårt att släppa startmenyn

Stavfel, meningsuppbyggnad
Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloy:

Har flera opprativ system på min PC tack och lov för detta, uppdaterade Win 7 till windows 8
Som var det sämste jag har gjort o mitt datorliv.
Sist installerade jag ett Samsung program för att logga min GT-i9300 mobil, sen var Windows 8 SLUTT
Kan icke starta systemåterställning fungerar icke CD-DVD kommer man icke åt, för ögonblicket kör jag med Wista på en annan enhet, det system man talar så illa om men det fungerar i allafall.
En sista varning håll er ifrån WINDOWS 8 sämre skitt fins icke.
Önskar ett gott råd för att få tillbaka Win 7 som ochså er installeradpå disken men en system fil fattas som win 8 har saboterad

Använd inte Samsungs mjukvaror, de är ulvar i fårakläder. De kan göra paneler och minneskretsar, men tyvärr slutar det där. De är så dåliga på mjukvaror att det är löjligt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att Win8 passar en viss grupp av samhället men som många andra här är jag rädd för förändringar hehe Jag har dock bara testkört Win8 lite grann och jag kan bara säga det att jag kände mig relativt förvirrad. Jag som många andra här är inkörda med Win7 och personligen passar det mig utmärkt. Jag är inte så insatt i Win7 vs Win8 men det låter som om det är väldigt mycket smaksak. (Smaken är som baken?)

Permalänk
Medlem

Om jag vore TS skulle jag ta ett par djupa andetag och återgå till skolbänken och kolla hur det är med svenska språket.
Sen att säga att Vista / Win 7 är bättre är fel då du antagligen vant dig vid dom och dom har support för det mesta programmen idag. Så ja Win 8 kanske inte gillar din Samsung men det beror på Samsung inte Microsoft.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Har inte själv testat 8:an, men det känns som detta OS är på väg in i samma grupp som ME och Vista. Jag ser heller ingen mening att prova W8 eftersom W7 fungerar så bra.

Edit: MS har gjort 2st riktigt bra och stabila OS. Windows 7 och Windows 2000.

Dör att vara ärlig märker jag ingen större skillnad på windows 7 och 8. När jag använder min dator så använder jag program största delen av tiden. Och när man sitter i ett program så påverkas man inte av pekplatta interfacet.