Ska sälja en telefon och ett PS3 till England

Permalänk
Medlem

Ska sälja en telefon och ett PS3 till England

Jo, jag la ut en annons på blocket idag kl 10:00 och efter 2 timmar ungefär så mailade en brittisk herre att han ville att jag skulle svara han och räkna ihop vad det kostar att skicka varorna. Efter lite räknande så är han grymt på att betala med en gång utan någon överenskommelse om adress osv.
Det blev paypal. jag gav ut min paypal mail och efter 2-3 minuter fick jag ett mail där det står såhär:

Dear Valued Client,
PayPal deserves the right to hold down your payments, until the package has been confirmed shipped. This is to make sure that all transactions made through PayPal are abiding to our online payment policies. We urge you to make the shipment soonest, The money has already been deducted from your buyer's account which is ready to be credited to your account. Please carefully note that the money have been fully deducted from your buyer's account and cannot be refund back to the buyer's.

We hereby inform you that, your money will be transfer within 48 hours .After the verification of your shipment in our custody and we are waiting for you to get back to us with the shipment information. So that your fund can be activated immediately.

Once again, we are very sorry for any inconveniences these Updated PayPal Policies might have caused you. As you know, we are striving to protect both parties online from any form of fraudulent activities. So your cooperation is highly vital. Be rest assured that you are secured using PayPal.

Från Paynotify@secureroot.com

Min frågan är då jag läste om massa bedragare i andra länder, är det här legit? eller är det här en bedragare? Han vill att jag ska skicka det idag innan klockan fyra helst då hans "son" fyller år på fredag och vill att det ska anlända då.

Behöver hjälp snarast!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Men herregud, tror du inte de har telefoner och PS3 där. Solklart bedrägeri. Skit i honom.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av topfuel:

Jo, jag la ut en annons på blocket idag kl 10:00 och efter 2 timmar ungefär så mailade en brittisk herre att han ville att jag skulle svara han och räkna ihop vad det kostar att skicka varorna. Efter lite räknande så är han grymt på att betala med en gång utan någon överenskommelse om adress osv.
Det blev paypal. jag gav ut min paypal mail och efter 2-3 minuter fick jag ett mail där det står såhär:

Dear Valued Client,
PayPal deserves the right to hold down your payments, until the package has been confirmed shipped. This is to make sure that all transactions made through PayPal are abiding to our online payment policies. We urge you to make the shipment soonest, The money has already been deducted from your buyer's account which is ready to be credited to your account. Please carefully note that the money have been fully deducted from your buyer's account and cannot be refund back to the buyer's.

We hereby inform you that, your money will be transfer within 48 hours .After the verification of your shipment in our custody and we are waiting for you to get back to us with the shipment information. So that your fund can be activated immediately.

Once again, we are very sorry for any inconveniences these Updated PayPal Policies might have caused you. As you know, we are striving to protect both parties online from any form of fraudulent activities. So your cooperation is highly vital. Be rest assured that you are secured using PayPal.

Från Paynotify@secureroot.com

Min frågan är då jag läste om massa bedragare i andra länder, är det här legit? eller är det här en bedragare? Han vill att jag ska skicka det idag innan klockan fyra helst då hans "son" fyller år på fredag och vill att det ska anlända då.

Behöver hjälp snarast!

Bedrägeri. Googlar man en paypal mejladress kommer det typ 46748939347 hits. Denna ger nada.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Rekordmedlem

Bedragare som vill flytta pengar, undvik och anmäl det !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Lego Master

Låt bli, låt bli, låt bli.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Skicka ett pappers ps3.

Nej, men OnT

"Paynotify@secureroot.com" är nog inte en paypal adress. För övrigt, varför skulle en kille i england köpa ett ps3 från sverige, när det blir billigare att köpa ett där?

Permalänk

Falskt!
Du kan ju alltid skicka en lapp där det står LURAD
Eller liknande

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jo, jag la ut en annons på blocket idag kl 10:00 och efter 2 timmar ungefär så mailade en brittisk herre att han ville att jag skulle svara han och räkna ihop vad det kostar att skicka varorna. Efter lite räknande så är han grymt på att betala med en gång utan någon överenskommelse om adress osv.
Det blev paypal. jag gav ut min paypal mail och efter 2-3 minuter fick jag ett mail där det står såhär:

Dear Valued Client,
PayPal deserves the right to hold down your payments, until the package has been confirmed shipped. This is to make sure that all transactions made through PayPal are abiding to our online payment policies. We urge you to make the shipment soonest, The money has already been deducted from your buyer's account which is ready to be credited to your account. Please carefully note that the money have been fully deducted from your buyer's account and cannot be refund back to the buyer's.

We hereby inform you that, your money will be transfer within 48 hours .After the verification of your shipment in our custody and we are waiting for you to get back to us with the shipment information. So that your fund can be activated immediately.

Once again, we are very sorry for any inconveniences these Updated PayPal Policies might have caused you. As you know, we are striving to protect both parties online from any form of fraudulent activities. So your cooperation is highly vital. Be rest assured that you are secured using PayPal.

Från Paynotify@secureroot.com

Min frågan är då jag läste om massa bedragare i andra länder, är det här legit? eller är det här en bedragare? Han vill att jag ska skicka det idag innan klockan fyra helst då hans "son" fyller år på fredag och vill att det ska anlända då.

Behöver hjälp snarast!

har inte paypal något kontor du kan ringa och fråga?
men låter skumt att nån i England vill ha ett PS3 från Sverige :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jo, jag la ut en annons på blocket idag kl 10:00 och efter 2 timmar ungefär så mailade en brittisk herre att han ville att jag skulle svara han och räkna ihop vad det kostar att skicka varorna. Efter lite räknande så är han grymt på att betala med en gång utan någon överenskommelse om adress osv.
Det blev paypal. jag gav ut min paypal mail och efter 2-3 minuter fick jag ett mail där det står såhär:

Dear Valued Client,
PayPal deserves the right to hold down your payments, until the package has been confirmed shipped. This is to make sure that all transactions made through PayPal are abiding to our online payment policies. We urge you to make the shipment soonest, The money has already been deducted from your buyer's account which is ready to be credited to your account. Please carefully note that the money have been fully deducted from your buyer's account and cannot be refund back to the buyer's.

We hereby inform you that, your money will be transfer within 48 hours .After the verification of your shipment in our custody and we are waiting for you to get back to us with the shipment information. So that your fund can be activated immediately.

Once again, we are very sorry for any inconveniences these Updated PayPal Policies might have caused you. As you know, we are striving to protect both parties online from any form of fraudulent activities. So your cooperation is highly vital. Be rest assured that you are secured using PayPal.

Från Paynotify@secureroot.com

Min frågan är då jag läste om massa bedragare i andra länder, är det här legit? eller är det här en bedragare? Han vill att jag ska skicka det idag innan klockan fyra helst då hans "son" fyller år på fredag och vill att det ska anlända då.

Behöver hjälp snarast!

Solklart Bedrägeri, mailadressen tillhör inte PayPal själva och att köparen sätter krav på snabb leverans är en klassiker kring bedrägeri så att säljaren inte ska hinna tänka efter om vad det egentligen man håller på att göra.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ringa någon, bara strunta i det. Ingen mening att lägga mer tid på detta. Om du är sugen på att anmäla gör det, men det är bara för statistikens skull. Ingen kommer att åka fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

har inte paypal något kontor du kan ringa och fråga?
men låter skumt att nån i England vill ha ett PS3 från Sverige :/

Hmm jag vet inte, läste precis massa skit om bedragare från utlandet som vill använda paypal. Han var verkligen på som fan att få skicka över pengarna?! Det hade inte jag varit om jag köpte något från utlandet av en okänd person, jag hade velat ha mer info samt en kontakt person, iaf när det handlar om 3500kr.

Känns som en bluff rakt igenom, en kompis föreslog att jag skicka en sten till han och ser om jag får pengarna då och sen skicka han varorna om de är legit.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Inaktiv

Solklar bedrägerist!

Permalänk
Rekordmedlem

Paynotify@secureroot.com
Vad kan man hitta om det då ?
http://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=45103
http://antivirus.about.com/cs/emailscams/a/blebayscam5.htm

Tydligen en vanlig adress som används för att snylta på ett säkerhetsföretags "rykte" när man ska göra bedrägerier via paypal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

10721a;13143564]Solklart Bedrägeri, mailadressen tillhör inte PayPal själva och att köparen sätter krav på snabb leverans är en klassiker kring bedrägeri så att säljaren inte ska hinna tänka efter om vad det egentligen man håller på att göra.[/QUOTE]

Funderar på att skicka en sten till han. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Solklar bedrägerist!

Va?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Att folk fortfarande går på sånt här:/.
Alla svar på annonser som man får från utlandet är bara att skita i då 99.9% ändå bara är bluff. Ska du inte sälja en limited Rolex klocka eller nåt annat exclusivt så är det sannolikt en bluff då man ofta får betala mer i frakt än varorna är värda.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Att folk fortfarande går på sånt här:/.
Alla svar på annonser som man får från utlandet är bara att skita i då 99.9% ändå bara är bluff. Ska du inte sälja en limited Rolex klocka eller nåt annat exclusivt så är det sannolikt en bluff då man ofta får betala mer i frakt än varorna är värda.

Har ju inte gått på det?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Hmm jag vet inte, läste precis massa skit om bedragare från utlandet som vill använda paypal. Han var verkligen på som fan att få skicka över pengarna?! Det hade inte jag varit om jag köpte något från utlandet av en okänd person, jag hade velat ha mer info samt en kontakt person, iaf när det handlar om 3500kr.

Känns som en bluff rakt igenom, en kompis föreslog att jag skicka en sten till han och ser om jag får pengarna då och sen skicka han varorna om de är legit.

Tycker du inte att du fått tillräckligt med argument i den här tråden för att inse att det är bluff? Vill du verkligen lägga pengar på porto för en sten till England? Lägg ner nu

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Tycker du inte att du fått tillräckligt med argument i den här tråden för att inse att det är bluff? Vill du verkligen lägga pengar på porto för en sten till England? Lägg ner nu

40kr, hade varit ett kul skämt som bedragaren får bita i.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

Jag börjar spekulera om det inte finns "blocket-bottar" som spammar alla nya annonser. Varje annons jag har jag lagt ut har jag fått svar på först gången inom ett par timmar på engelska, som vill att jag ska skicka iväg det långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag börjar spekulera om det inte finns "blocket-bottar" som spammar alla nya annonser. Varje annons jag har jag lagt ut har jag fått svar på först gången inom ett par timmar på engelska, som vill att jag ska skicka iväg det långt.

Stavar dåligt gör då boten iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

40kr, hade varit ett kul skämt som bedragaren får bita i.

Haha ja

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

40kr, hade varit ett kul skämt som bedragaren får bita i.

På vilket sätt skulle han/hon få "bita i" det menar du?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Funderar på att skicka en sten till han. Tack för hjälpen!

Det här är inte en slumpmässigt vald privatperson du ha att göra med utan professionella scammers. Det sämsta du kan göra är att försöka "ge igen" genom att skicka något trams. Det finns ingen i andra ändan som blir upprörd över ditt hyss, du slösar bort tid och jag kan garantera dig att deras bok i jävelskap är bra många gånger tjockare än din. Avsluta kontakten och var glad att du lärt dig någonting istället, det lär hända fler gånger om du säljer pryttlar någorlunda regelbundet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Bedrägeri. Men med det sagt så har jag sålt saker via ebay till både USA och Tyskland utan problem.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det här är inte en slumpmässigt vald privatperson du ha att göra med utan professionella scammers. Det sämsta du kan göra är att försöka "ge igen" genom att skicka något trams. Det finns ingen i andra ändan som blir upprörd över ditt hyss, du slösar bort tid och jag kan garantera dig att deras bok i jävelskap är bra många gånger tjockare än din. Avsluta kontakten och var glad att du lärt dig någonting istället, det lär hända fler gånger om du säljer pryttlar någorlunda regelbundet.

Javisst.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Om du får in några pengar på din paypal, så vänd bara tillbaka dom till avsändande adress.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kan bekräfta att det är bedrägeri, fick ett liknande mail i somras när jag skulle sälja en telefon på Blocket. Förstod att det var bedrägeriförsök och kontaktade Blocket som sa att de hade problem med att det var flera säljare som blev kontaktade av "britter med barn som fyllde år om några dagar".

Och nej, det är inte ens värt att skicka stenar till bedragarna.

Permalänk
Medlem

skicka en sten till personen och sätt ut fel adress så att paketet kommer till en närliggande stad.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

We hereby inform you that, your money will be transfer within 48 hours .After the verification of your shipment in our custody and we are waiting for you to get back to us with the shipment information. So that your fund can be activated immediately.

Tror den här meningen räcker för att man ska se att det är äkta. Jag hade skickat på en gång! Hade fan skickat med mitt bankkort också så han kan hämta ut pengarna själv om han inte är nöjd med sakerna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken