AMD anställer processorutvecklare från Qualcomm och Apple

Permalänk
Melding Plague

AMD anställer processorutvecklare från Qualcomm och Apple

För att stärka sin mobila satsning rekryterar AMD två högprofilerade chefer från Qualcomm och Apple, båda med bred kunskap inom strömsnåla processorer för handhållna enheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så nu får vi 8 "kärnor" i mobilen också? Wunderbaum!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Nu ska bara amd släppa en bra mobil lösning också!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Kan ju va bra! Aldrig fel med många aktörer! Synn bara att inte fler kan börja med desktop processorer så det inte bara är Intel och AMD som tävlar.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Amd är riktigt bra på apuer så detta borde de klara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker bilden är grymt fin?!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Badass engineer-ninjas, förhoppningsvis kan detta ge ett lyft även för prestandasegmentet hos AMD.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

16kärnor med 6moduler varav 2 är baconchips!
AMD GÖR DET IGEN!

Bästa bilden på länge

Permalänk
Medlem

grym bild!

Permalänk
Medlem

Detta inger framtidshopp.
Gällande bilden, så tycker jag den ser bekant ut...

Edit: Japp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15143-amd-ger-upp-agandet-i-...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Utvecklare från Apple? Tja, oavsett om de gör bättre processorer nu eller inte, så drar det nog upp stämningen på kontoret lite i alla fall

Permalänk
Inaktiv

Haha fet bild.

OnT : Kul att AMD satsar igen, just mobila kretsar kanske inte var sådär jätte upphetsande dock.

Permalänk
Medlem

Trevlig nyhet! Kanske blir skillnad på sikt.

Permalänk
Medlem

Tycker de är för mycket teknologi utveckling hela tiden..Varför ens ha fler kärnor i handhållna enheter..tycker människor börjar bli allt för upphetsade när de gäller hastighet/minne/ osv i sina fickor..Seriöst..snart får vi en mobil som torkar arslet på en när man blinkar..:S
Varför ens ha "snabbare teknologi"...Jag menar...Quadcore i mobilen är redan för snabbt, fattar inte, snart blir de så pass snabbt att man inte hinner se vad man gör..

Börjar bli för mycket...och antar att de bara är jag som tröttnat på de?

Permalänk

Man får hoppas att det här ger dem lite pengar att hälla ner i utvecklingen av desktopprocessorer.

Visa signatur

Desktop) Chassi: Fractal Design Define R3, GPU: 2xGTX 560ti @1000mhz, CPU: Phenom II X4 965, HDD: Seagate 1TB , PSU: Corsair TX 850W, Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3, RAM: Corsair Vengeance 8GB, Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC360.
Laptop) MacBook ~ 2010

Permalänk
Hedersmedlem

Intergalactic Planetaryyy!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Bra drag av AMD!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

En Bulldozermodul räcker, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Den fallande försäljningen av persondatorer och den explosionsartade utvecklingen av surfplattor och mobiltelefoner har försatt AMD i ett utsatt läge."

Taget direkt ur "Billiga standardursäkter som alla kan skylla på 101"?

Men det är självklart utmärkt att de plockar in dessa individer; det låter som en mycket bra satsning framåt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tycker de är för mycket teknologi utveckling hela tiden..Varför ens ha fler kärnor i handhållna enheter..tycker människor börjar bli allt för upphetsade när de gäller hastighet/minne/ osv i sina fickor..Seriöst..snart får vi en mobil som torkar arslet på en när man blinkar..:S
Varför ens ha "snabbare teknologi"...Jag menar...Quadcore i mobilen är redan för snabbt, fattar inte, snart blir de så pass snabbt att man inte hinner se vad man gör..

Börjar bli för mycket...och antar att de bara är jag som tröttnat på de?

Du har extremt låga krav. Var glad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tycker de är för mycket teknologi utveckling hela tiden..Varför ens ha fler kärnor i handhållna enheter..tycker människor börjar bli allt för upphetsade när de gäller hastighet/minne/ osv i sina fickor..Seriöst..snart får vi en mobil som torkar arslet på en när man blinkar..:S
Varför ens ha "snabbare teknologi"...Jag menar...Quadcore i mobilen är redan för snabbt, fattar inte, snart blir de så pass snabbt att man inte hinner se vad man gör..

Börjar bli för mycket...och antar att de bara är jag som tröttnat på de?

Så länge extra prestandan (vare sig det är bättre kärnor eller fler) inte påverkar batteriförbrukningen negativt bryr jag mig inte. Försöker man inte gå frammåt så kommer man inte på nya saker grejerna kan göra. Och vad menar du med att quadcore är för snabbt? Hinner du inte med att svara i telefonen längre?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så länge extra prestandan (vare sig det är bättre kärnor eller fler) inte påverkar batteriförbrukningen negativt bryr jag mig inte. Försöker man inte gå frammåt så kommer man inte på nya saker grejerna kan göra. Och vad menar du med att quadcore är för snabbt? Hinner du inte med att svara i telefonen längre?

Nä men med så mycket tekonlogi som företag skiter ut hela tiden är mer negativt än positivt..tänk efter..nya generationer hela tiden med nya versioner som kostar mer och mer, med mindre utveckling osv...menade inte att jag inte hinner svara..eller att telefonen är för snabb...Menade att "man" inte behöver en snabbare telefon t.ex..För vad liksom? Jag gillar inte synen av de världen håller på att bli, eller jo, redan blivit..

Folk går runt med mobiler överallt..pratar med varandra utan ögonkontakt, för ögonen stirrar i mobilen...De jag försöker komma fram till är att nu när jag är vuxen, så är jag orolig över nästa generation av barn..De kommer ju växa upp som maskiner..känslo lösa varelser..

Vet inte hur jag ska beskriva de..

Men vet iaf att jag blir riktigt arg när en människa går över gatan t.ex. och KOLLAR rakt i mobilen...När jag växte upp var de fan Vänster och Höger kontroll först..kolla om bilar kommer...men nej fan inte idag...Människan går bara över, bryr sig inte om de is på vägen, att bilarna kan glida och köra över en, fan eller..Den människan ska ju Twitta..-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Nä men med så mycket tekonlogi som företag skiter ut hela tiden är mer negativt än positivt..tänk efter..nya generationer hela tiden med nya versioner som kostar mer och mer, med mindre utveckling osv...menade inte att jag inte hinner svara..eller att telefonen är för snabb...Menade att "man" inte behöver en snabbare telefon t.ex..För vad liksom? Jag gillar inte synen av de världen håller på att bli, eller jo, redan blivit..

Folk går runt med mobiler överallt..pratar med varandra utan ögonkontakt, för ögonen stirrar i mobilen...De jag försöker komma fram till är att nu när jag är vuxen, så är jag orolig över nästa generation av barn..De kommer ju växa upp som maskiner..känslo lösa varelser..

Vet inte hur jag ska beskriva de..

Men vet iaf att jag blir riktigt arg när en människa går över gatan t.ex. och KOLLAR rakt i mobilen...När jag växte upp var de fan Vänster och Höger kontroll först..kolla om bilar kommer...men nej fan inte idag...Människan går bara över, bryr sig inte om de is på vägen, att bilarna kan glida och köra över en, fan eller..Den människan ska ju Twitta..-.-

Jo klart människor har blivit lite o sociala med sina telefoner men jag brukar säga ifrån, hatar när någon går o smsar osv hela tiden. När man umgås med folk ska man göra det på riktigt och visa intresse. Men det är ju inte något vi kan beskylla dual eller quadcore cpuerna för. Sen fanns nog detta betendet hos många innan smartphones blev poppis fast då var det sms och msn i mobilen istället:P
(och jag skojade med dig när jag frågade om du inte hann svara)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo klart människor har blivit lite o sociala med sina telefoner men jag brukar säga ifrån, hatar när någon går o smsar osv hela tiden. När man umgås med folk ska man göra det på riktigt och visa intresse. Men det är ju inte något vi kan beskylla dual eller quadcore cpuerna för. Sen fanns nog detta betendet hos många innan smartphones blev poppis fast då var det sms och msn i mobilen istället:P
(och jag skojade med dig när jag frågade om du inte hann svara)

Jojo, förstår de
Men tkr bara att samhället idag borde iaf ta lugna ner sig med all utveckling..ta de mer långsamt, så folk hinner tröttna på de gamla, hitta fler alternativ, få smaka på 3000 kronors processorn något år eller 2 innan den nya kommer, istället för att släppa ett var 3-6 månad och Bi***slappa alla som nyligen köpt ett
Osociala har de alltid funnits, men du måste erkänna att Smartphones hjälpte de osociala öka med flera %

Permalänk

De nya anställda kanske tar med sig några dokument från förra jobbet och det är därför de får jobb hos AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Tycker de är för mycket teknologi utveckling hela tiden..Varför ens ha fler kärnor i handhållna enheter..tycker människor börjar bli allt för upphetsade när de gäller hastighet/minne/ osv i sina fickor..Seriöst..snart får vi en mobil som torkar arslet på en när man blinkar..:S
Varför ens ha "snabbare teknologi"...Jag menar...Quadcore i mobilen är redan för snabbt, fattar inte, snart blir de så pass snabbt att man inte hinner se vad man gör..

Börjar bli för mycket...och antar att de bara är jag som tröttnat på de?

Håller fullkomligt med, speciellt med tanke på att ingen av produkterna utnyttjar Quadcore

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toxid_Fox:

Kan ju va bra! Aldrig fel med många aktörer! Synn bara att inte fler kan börja med desktop processorer så det inte bara är Intel och AMD som tävlar.

"tävlar"

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Är det tävling i att skriva isär i denna tråd eller? :-/ USCH!

Permalänk
Medlem

Kan inte några av amds ninjas sno tillbaks lite dokument><?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async