Sony tillkännager Xperia Tablet Z i Japan

Permalänk
Melding Plague

Sony tillkännager Xperia Tablet Z i Japan

Sony lanserar en ny ultratunn surfplatta för den japanska marknaden. Nya Xperia Tablet Z har en superslimmad profil, låg vikt och är precis som föregångaren vattentålig.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ny möjligheter i duschen?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Entusiast

Suck, hade den varit ~1cm tunn hade man kunna tryckt in ett mycket större batteri, vem bryr sig om den är 6,9mm eller 1cm egentligen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Suck, hade den varit ~1cm tunn hade man kunna tryckt in ett mycket större batteri, vem bryr sig om den är 6,9mm eller 1cm egentligen?

Håller med.
nu kommer det köpas powerpackskal istället och så blir den 1,5 cm tjock istället......

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Skrivet av samus.fl:

Håller med.
nu kommer det köpas powerpackskal istället och så blir den 1,5 cm tjock istället......

Tur man redan bestämt sig att man inte ska köpa tablets då. Kanske ultrabook med löstagbar skärm. I framtiden....håller mig till min fina speldator och skol laptopen

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Suck, hade den varit ~1cm tunn hade man kunna tryckt in ett mycket större batteri, vem bryr sig om den är 6,9mm eller 1cm egentligen?

Hade den varit ~1cm tjock hade någon på Sweclockers gnällt på att allt över 0,7cm är för tjockt. Så det är bara att singla slant och se vilka det är man ska göra nöjda denna gången.

EDIT: Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är samma personer som hade gnällt då också.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishg33k95:

Tur man redan bestämt sig att man inte ska köpa tablets då. Kanske ultrabook med löstagbar skärm. I framtiden....håller mig till min fina speldator och skol laptopen

Jovars. Tablet fyller sitt syfte. Men det slår ju aldrig en ultrabook när det kommer till produktivitet. Ska själv köpa en ultrabook när jag har sparat lite till. vill ju ha en med lite krut under skalet.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk

Riktigt snygg surfplatta! Älskar verkligen designen på denna från Sony.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Äntligen slipper man använda sig av enbart fantasin när man står där i duschen....

Permalänk
Medlem

Superb för frugan när hon ska baka eller laga mat. Bara att sätta en hållare på väggen så slipper hon oroa sig över att den ska ta styrk av blöta eller kladdiga fingrar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Har Sony helt förlorat sin verklighetstro? :annoyed:

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nipe:

Hade den varit ~1cm tjock hade någon på Sweclockers gnällt på att allt över 0,7cm är för tjockt. Så det är bara att singla slant och se vilka det är man ska göra nöjda denna gången.

EDIT: Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är samma personer som hade gnällt då också.

Så du menar att jag skulle klaga om den varit 1cm? Nej jag råkar nämligen ha en surfplatta som är 1,1cm tunn och jag tycker den tjockleken är perfekt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Hade den varit ~1cm tjock hade någon på Sweclockers gnällt på att allt över 0,7cm är för tjockt. Så det är bara att singla slant och se vilka det är man ska göra nöjda denna gången.

EDIT: Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är samma personer som hade gnällt då också.

Högst troligt. I övrigt verkar den här jäkligt läcker från Sony.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Håller med.
nu kommer det köpas powerpackskal istället och så blir den 1,5 cm tjock istället......

Skrivet av MrAdde:

Suck, hade den varit ~1cm tunn hade man kunna tryckt in ett mycket större batteri, vem bryr sig om den är 6,9mm eller 1cm egentligen?

Om tableten har ett liknande läge som den nya Xperia Z telefonen har, kallat "Stamina mode", som ger upp till 4 ggr längre batteritid, så kan den ju ändå närma sig konkurenterna gällande batteritid.
Så har man tur kan det finnas tanke bakom galenskaperna.

(http://www.youtube.com/watch?v=Xa86s-tGHO4)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CIA_SWE:

Om tableten har ett liknande läge som den nya Xperia Z telefonen har, kallat "Stamina mode", som ger upp till 4 ggr längre batteritid, så kan den ju ändå närma sig konkurenterna gällande batteritid.
Så har man tur kan det finnas tanke bakom galenskaperna.

(http://www.youtube.com/watch?v=Xa86s-tGHO4)

Stamina mode är bara en rad olika mjukvaru-optimeringar, har ett liknande mode i min PadFone 2 där den stänger av t.ex mobildata när man inte använder telefonen.
Batteritiden vid vanlig användning kommer inte vara fyra gånger bättre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Stamina mode är bara en rad olika mjukvaru-optimeringar, har ett liknande mode i min PadFone 2 där den stänger av t.ex mobildata när man inte använder telefonen.
Batteritiden vid vanlig användning kommer inte vara fyra gånger bättre.

jo, finns liknande på nästan alla "smart-devices", det jag läst om denna påstår att den är väldans bra dock, och jag sa upp till(allt detta beror givetvis på hur en en person andvänder sin platta), så sitter du å pillar på den konstant 6 timmar i sträck eller så, så spelar detta ju ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Suck, hade den varit ~1cm tunn hade man kunna tryckt in ett mycket större batteri, vem bryr sig om den är 6,9mm eller 1cm egentligen?

Jag kan anmärka på det men har inte någon större betydelse.. jag vet dock andra som hojtar om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tur man redan bestämt sig att man inte ska köpa tablets då. Kanske ultrabook med löstagbar skärm. I framtiden....håller mig till min fina speldator och skol laptopen

Hur kan man må bra utan en bra platta? Jag fattar det inte.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar att de sparar på måtten och batteriet för att få ner vikten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Stamina mode är bara en rad olika mjukvaru-optimeringar, har ett liknande mode i min PadFone 2 där den stänger av t.ex mobildata när man inte använder telefonen.
Batteritiden vid vanlig användning kommer inte vara fyra gånger bättre.

Jag kan säga att Stamina mode inte är så simpelt som att bara stänga av mobildata när man inte använder telefonen. Men visst det förlänger inte batteritiden om man kör på för fullt med telefonen.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Hur kan man må bra utan en bra platta? Jag fattar det inte.

Simple, du har tre stycken, Ipad's runt sig (ingen jag själv äger) och sen inser man att den har ingen funktion överhuvudtaget. Man kan inte göra ett smack på den. Bär hellre runt på min stationära dator om det skulle va så illa. För en tab kan nog vara den mest ofunktionella elektronik produkten jag vet just nu.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Äntligen slipper man använda sig av enbart fantasin när man står där i duschen....

"If you know what i mean.." *Insert MrBean.JPG*

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Bara jag som fått uppfattningen att Sony är experter på att släppa halvfärdiga produkter när det kommer till mjukvaran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Simple, du har tre stycken, Ipad's runt sig (ingen jag själv äger) och sen inser man att den har ingen funktion överhuvudtaget. Man kan inte göra ett smack på den. Bär hellre runt på min stationära dator om det skulle va så illa. För en tab kan nog vara den mest ofunktionella elektronik produkten jag vet just nu.

"den har ingen funktion överhuvudtaget" Javisst Och den tror du på själv då eller?

Ärligt talat; det du beskriver, låter mer som ren avundsjuka.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

"den har ingen funktion överhuvudtaget" Javisst Och den tror du på själv då eller?

Ärligt talat; det du beskriver, låter mer som ren avundsjuka.

Hade haft pengarna att köpa en, får gärna låna min brors Ipad 3. Men finns för mig inget använding område. Kanske Youtube, men där är många filmer blockerade på ipad. Har ju en iphone i värsta fall. Den gör precis det en ipad skulle göra. Skulle villja ha en Nexus 7. Men det är mest för jag gillar linux i sig. Så visst är man alltid avensjuk på saker man inte ha. Men tablets är något jag faktiskt inte ser som en produkt jag skulle kunna tänka mig att ha över en laptop :/

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ortovox:

Jag kan säga att Stamina mode inte är så simpelt som att bara stänga av mobildata när man inte använder telefonen. Men visst det förlänger inte batteritiden om man kör på för fullt med telefonen.

Lägg märke till "t.ex". Den underklockar väl olika delar av telefonen också, men då kan flytet bli lidande.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit