Fick äntligen bort windows 8!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Det l
åter lite som att det mer är användaren här som har problem än att det är Windows det är fel på.

Exempelvis så beskriver du inte vilken grafikkortsdrivutin du använde dig av i W8 när du skall titta på Youtubeklipp. Övriga drivrutiner är inte ens nämnda... Lägger man inte in Shipsettets drivrutin så är det la inte så himla konstigt om nämnda och en hel del andra problem uppstår som har med instabilitet eller tröghet att göra. Exkluderat ett tidigt Os system(utan servicepack 1) och en pixel för där kan man väll förstå...

Över det hela så har ju vartannat OS från Microsoft floppat < det är bara att räkna bakåt och se att jag har rätt

Bör väll då nämna att 8 an har jag inte ens bytt mig om men nästa som kommer han man ju kasta sitt öga på. Detta är ju en trend som hållit i sig i ett decennium minst så----om dom gör annorlunda näsa gång vore ju konstigt.

En sp skal inte behövas för att fixa problem som redan är fixade på äldre operativsystem.

Varför är det fel på mig? Jag köpte en laptop på siba och det var windows 8 på den. Istället för som windows 7 där man kunde direkt köra igång en låt så är det i w8 direkt kopplat till metro interface. Jag bad inte om metro interface o varken fick jag möjlighet o välja bort detta o slippa det helt. Jag förstår verkligen inte varför någon skulle vilja ha sina appar på start screenen o inte på skrivbordet. Start är verkligen inte en bra workspace och väljer man att inte använda metro så är det endast där o irriterar. Metro för mig ser endast ut som en dedign fråga och vill jag ha något sånt för media o musik så fanns media center. Metro är bara en pain in the ass. Jag vill inte ha skiten. Förut var det när man installera ett operativsystem att man installerar program. Nu i w8 sitter man o tar bort program det första man gör. Vadå aktier, vadå sport rrs feeds. Skiter i allt sånt. O tar bort det. Men vill ändå inte använda metro, men tar bort det iaf så det inte står o drar på en massa o updaterar o skit.

Och jätte många har raporterat att program etc hänger sig ofta i w8 samt att w8 samlar på sig så mycket skit att det segar ner datorn fortare och mycket mer än något annat operativsystem i denna världen.

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie10_cp-windows_c...

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Skrivet av Kanzaki:

En sp skal inte behövas för att fixa problem som redan är fixade på äldre operativsystem.

Varför är det fel på mig? Jag köpte en laptop på siba och det var windows 8 på den. Istället för som windows 7 där man kunde direkt köra igång en låt så är det i w8 direkt kopplat till metro interface. Jag bad inte om metro interface o varken fick jag möjlighet o välja bort detta o slippa det helt. Jag förstår verkligen inte varför någon skulle vilja ha sina appar på start screenen o inte på skrivbordet. Start är verkligen inte en bra workspace och väljer man att inte använda metro så är det endast där o irriterar. Metro för mig ser endast ut som en dedign fråga och vill jag ha något sånt för media o musik så fanns media center. Metro är bara en pain in the ass. Jag vill inte ha skiten. Förut var det när man installera ett operativsystem att man installerar program. Nu i w8 sitter man o tar bort program det första man gör. Vadå aktier, vadå sport rrs feeds. Skiter i allt sånt. O tar bort det. Men vill ändå inte använda metro, men tar bort det iaf så det inte står o drar på en massa o updaterar o skit.

Och jätte många har raporterat att program etc hänger sig ofta i w8 samt att w8 samlar på sig så mycket skit att det segar ner datorn fortare och mycket mer än något annat operativsystem i denna världen.

När det gäller själva advändandet av Windows 8 så tror jag på dig och har inget att invända alls. Dock när det kommer till drivrutiner och i ett evenuett användade som i sig inte rör ett OS så mycket, tex att titta på dom där Youtubeklippen. Men i vilket fall så gör du rätt i at avinstallera skiten, kör på 7 an tills dom får igång något som fungerar.

8 an är ju som jag förtått det något hastigt hopsläng för dom där nya skärmarna som man skall ta på. Skitiga flottiga fingrar som kladdar på skärmar där dom inte hör hemma, förstår inte alls det där. Nog på en liten skärm som är lätt att ta med, då kan jag förstå det...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

När det gäller själva advändandet av Windows 8 så tror jag på dig och har inget att invända alls. Dock när det kommer till drivrutiner och i ett evenuett användade som i sig inte rör ett OS så mycket, tex att titta på dom där Youtubeklippen. Men i vilket fall så gör du rätt i at avinstallera skiten, kör på 7 an tills dom får igång något som fungerar.

8 an är ju som jag förtått det något hastigt hopsläng för dom där nya skärmarna som man skall ta på. Skitiga flottiga fingrar som kladdar på skärmar där dom inte hör hemma, förstår inte alls det där. Nog på en liten skärm som är lätt att ta med, då kan jag förstå det...

Ahaw haha okej. Jao windows har ju redan intel, nvidia och ati kompatiblitet som är godkänt. Och jag testade iaf att installera de senaste ati drivrutinerna för win8 64bit från ati hemsidan för att åtgärda problemet men det gick ej.

Aoo det är verkligen så! Det är metro iden som förstör allt. Tycker det är nog snyggt på en Touch TV som standalone men inte på pc! Det är så mycket som saknas för att det ska vara pc brukligt. Som t.ex flikar i metro samt en quick bar på toppen eller botten för musik video o andra popdown fönster. Flexibilitet är vad det saknar. Samt att w8 fps droppar på vissa spel. Kanske är detta ett utvecklar problem att w8 är nytt men de lovar ju full bakåtkompatiblitet, jao.. men fortfarande så är det fps drops.
Metro är snyggt, för touch screen tvn på väggen. Inte snyggt alls för en pc.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Jätte jobbigt o stänga av datorn. Måste hoover musen på osynligt område för att få fram en panel o klicka sig 3 klicks inne i panelen. Och det tar upp till 1-3 minut/er o stänga av datorn.

Detta är lite WTF för mig -- Är allt du gör stänga av/sätta på datorn när du sitter vid den? Jag stänger av och sätter på datorn en gång per dag. Möjligtvis två.

Win8 > Musen till högra hörnet > settings > power > välj och klicka
Win7 > Musen till vänsta hörnet > klicka på startmenyn > klicka för att få upp menyn att välja vad du vill göra > klicka för att stänga av/starta om osv.

Ungefär samma. Varför gör du inte bara ett .bat skript som du fäster på taskbaren så klickar du en gång för att stänga av datorn? Det verkar ju vara en sån jävla big deal. Tar 1-2 sekunder för min dator att stänga av sig btw.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Du säger att metro ligger i bakgrunden drar kraft och länkar sen till en artikel som förklarar varför metroappar går i dvala när de hamnar i bakgrunden... Inkonsekvens deluxe.

Swec skrev för ca 2 år

Citat:

I PCMark Vantage märks den största skillnaden. Den stora mängd medföljande mjukvara påverkar den allmänna prestandan markant och båda maskinerna presterar 10-15 procent sämre. Detta märks även vid vanligt användande, att "klicka runt" känns betydligt trögare än vad det borde vara.

Datortillverkarnas bloatade installationer kan vara förskräckliga, oavsett windowsversion.

Man behöver inte gilla win8, men att skylla på win8 när datortillverkaren förstör operativsystemet med allehanda onödiga program är i mitt tycke fel.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Detta är lite WTF för mig -- Är allt du gör stänga av/sätta på datorn när du sitter vid den? Jag stänger av och sätter på datorn en gång per dag. Möjligtvis två.

Win7 > Musen till vänsta hörnet > klicka på startmenyn > klicka för att få upp menyn att välja vad du vill göra > klicka för att stänga av/starta om osv.

Ungefär samma. Varför gör du inte bara ett .bat skript som du fäster på taskbaren så klickar du en gång för att stänga av datorn? Det verkar ju vara en sån jävla big deal. Tar 1-2 sekunder för min dator att stänga av sig btw.

Wuut, på min windows installation så ligger shut down redan i startmenyn. Är det så på alla installationer av win7, har för mig dock att jag har sett vila eller "hibernate" där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Nej men när man väl ska göra det så är det obehagligt. Det är heller inte 100% av gångerna sidopanelen har gått fram för mig. Och dessutom så ligger den en milimeter ifrån krysset att stänga ner fönster. Så den poppar fram random då o då eftersom jag har mycket o göra med flera olika mappar och fönster, dvs det händer att jag trycker på krysset rätt ofta. Att man måste sikta bättre nu är bara wack. Sidopanelen känns grovt felplacerad. Även då man ska skrolla upp och ner utan att använda scrollen på musen.

Nej på win 7 är "shut down" en direkt knapp, själva menyn är en pil bredvid shutdown.

Visa signatur

Permalänk

Windows 8 är så otroligt mycket bättre och snabbare än windows 7 , sedan att man måste trycka 3-4 gånger för att få stänga av datorn är ju upp till var och en jag kör desktop hela tiden och trycker alt + f4 så får jag välja "shut down" så en knapp för mig som vanligt. Sedan är det bevisat att windows 8 ger mer fps i dom flesta spelen eller minst lika bra.

Jag fick mer fps ca 10-15 mer fps i swtor och bf3 med windows 8.

Sedan att folk är bakåtsträvande är ju faktiskt ingen nyhet ( inget illa menat då alla inte gillar det så klart )
Jag personligen älskar windows 8 ha en taskbar på vardera skärm tex slippa tappa fullscreen spel och mycket snabbare i allt man gör.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du säger att metro ligger i bakgrunden drar kraft och länkar sen till en artikel som förklarar varför metroappar går i dvala när de hamnar i bakgrunden... Inkonsekvens deluxe.

Swec skrev för ca 2 år
Datortillverkarnas bloatade installationer kan vara förskräckliga, oavsett windowsversion.

Man behöver inte gilla win8, men att skylla på win8 när datortillverkaren förstör operativsystemet med allehanda onödiga program är i mitt tycke fel.

Ja det är två helt olika saker det är jag medveten om.

§1.5 i citat rensat
Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Jag håller med dig, delvis. Det är ändå så att Microsoft säljer licenser till OEM-tillverkarna och jag tycker att Microsoft borde kunna ställa lite högre krav på dem så att deras Windows 8 inte blir beskyllt för problem som inte har med Windows 8 att göra.

Samtidigt kan jag tycka att Modern UI är det mest icke-bloatade som finns på en PC. Detta tack vare att alla appar är så enkla att avinstallera och att de inte lämnar några spår efter sig när de är avinstallerade.

En Windows RT-maskin är med andra ord OMÖJLIG för OEM-tillverkare att bloata sönder. Även om de förinstallerar 30 appar så tar det ca 30 sekunder att avinstallera dessa och när man har gjort det så är datorn tillbaks till en helt ren installation.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Windows 8 är så otroligt mycket bättre och snabbare än windows 7 , sedan att man måste trycka 3-4 gånger för att få stänga av datorn är ju upp till var och en jag kör desktop hela tiden och trycker alt + f4 så får jag välja "shut down" så en knapp för mig som vanligt. Sedan är det bevisat att windows 8 ger mer fps i dom flesta spelen eller minst lika bra.

Jag fick mer fps ca 10-15 mer fps i swtor och bf3 med windows 8.

Sedan att folk är bakåtsträvande är ju faktiskt ingen nyhet ( inget illa menat då alla inte gillar det så klart )
Jag personligen älskar windows 8 ha en taskbar på vardera skärm tex slippa tappa fullscreen spel och mycket snabbare i allt man gör.

Skulle gärna vilja känna på en annan dator med SSD som kör Win8 då för mig blev datorn bara segare.
Har känt på en laptop i butik som jag lyckades frysa på 3sec genom att öppna 3 olika fönster i IE och öppna upp datorn, bilder.
Exakt samma som hände med min burk, explorer blir överbelastat och dör.

Att hoppa mellan olika mappar i Win8 tar längre tid mot Win7, att alla tumbnails ska ladda in tog också längre tid och gör man för mycket så kraschade det också explorer ^^

Nej tyvärr, Win8 ä fail och ska redan ersättas av Blue i sommar.
Själv låter jag pekplattor få ha sitt egna OS mot tangentbord och mus, fungerar bäst så

Edit: Anledningen till att du fick mer FPS beror mer på att du kör med nyare drivrutiner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Nej men när man väl ska göra det så är det obehagligt. Det är heller inte 100% av gångerna sidopanelen har gått fram för mig. Och dessutom så ligger den en milimeter ifrån krysset att stänga ner fönster. Så den poppar fram random då o då eftersom jag har mycket o göra med flera olika mappar och fönster, dvs det händer att jag trycker på krysset rätt ofta. Att man måste sikta bättre nu är bara wack. Sidopanelen känns grovt felplacerad. Även då man ska skrolla upp och ner utan att använda scrollen på musen.

Nej på win 7 är "shut down" en direkt knapp, själva menyn är en pil bredvid shutdown.

Än en gång tryck på strömbrytaren på datorn, då har du tom en fysisk knapp där du får ett direkt och tom fysiskt gensvar.
Varför gör du saker och ting svårare än de egentligen behöver vara, är det möjligtvis så att du tycker om att komplicera saker och ting eller är det helt enkelt diskussionerna på forumet som driver dig?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nä så besvärligt är det faktiskt inte. Du kan börja skriva direkt i "startskärmen" för att söka. Du behöver inte "hovra up sidopanelen och klicka på sök". Det fungerar med andra ord precis som när du har starmenyn framme i Windows 7.

nej man trycker bara på windowsknappen, sen skriver man bara i startskärmen vad man vill söka på

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noob:

nej man trycker bara på windowsknappen, sen skriver man bara i startskärmen vad man vill söka på

Ja det var väl det jag sa?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Citat:

Win 8 hat

Ville bara klargöra en sak ang. sökningen i windows 8.

Om du är i metro kan du bara skriva direkt för att börja söka. Och är du ute i skrivbordsmiljö behöver du bara klicka på windows-knappen och börja skriva direkt för att söka.

Det gör det mycket lättare!

Jag tycker windows 8 är mycket skönt när man börjar lära sig det. Dock använder jag inte massa appar osv utan har det egentligen som Windows 7 fast använder dock metros startsida mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Än en gång tryck på strömbrytaren på datorn, då har du tom en fysisk knapp där du får ett direkt och tom fysiskt gensvar.
Varför gör du saker och ting svårare än de egentligen behöver vara, är det möjligtvis så att du tycker om att komplicera saker och ting eller är det helt enkelt diskussionerna på forumet som driver dig?

Varför ska jag tvingas o använda den? Den fysiska knappen sitter olika på alla bärbara, och alla stationära datorer sitter på olika ställen. Och om ens det när man ska starta om datorn, menar du att man ska klydda till fysiska knappen flera gånger om dagen när starta om o stänga av var en kontinuerlig grej? O ännu värre, ska jag behöva stå ut med charms baren att luckra fram den hela tiden ur ett osynligt område där den ej ens går fram varje gång... vill jag verkligen byta ut en stabil start knapp mot detta? Är du verkligen seriös med dina argument? Windows 8 är en försämring helt ärligt talat. Och det bästa av all!! (Sarkasm) att man ska komma ihåg dolda direkt kommandon som windows knappen på tangentbordet och skriva blott ut vad man ska söka efter eller de med ctrl w för en specifik sökning eller windows - c för charmsbaren är något som påminner mog grovt om ms-dos tiden INNAN windows 3.11 där man fick lära sig specifika kommandon för varje grej man vill göra. Cd.. cd windows. Dir. X copy x.. etc... och det dära med att bilder o gamla pdf dokument som poppar upp o täcker hela skärmen när man t.ex sitter o surfar på webben har jag klurat ut vad det handlar om.. MUS RÖRELSER!!!!!! DE AKTIVERAR GREJJER!!!!!!! whaaaaattttaaa fuuuuuuck

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kanzaki:

Varför ska jag tvingas o använda den? Den fysiska knappen sitter olika på alla bärbara, och alla stationära datorer sitter på olika ställen. Och om ens det när man ska starta om datorn, menar du att man ska klydda till fysiska knappen flera gånger om dagen när starta om o stänga av var en kontinuerlig grej? O ännu värre, ska jag behöva stå ut med charms baren att luckra fram den hela tiden ur ett osynligt område där den ej ens går fram varje gång... vill jag verkligen byta ut en stabil start knapp mot detta? Är du verkligen seriös med dina argument? Windows 8 är en försämring helt ärligt talat. Och det bästa av all!! (Sarkasm) att man ska komma ihåg dolda direkt kommandon som windows knappen på tangentbordet och skriva blott ut vad man ska söka efter eller de med ctrl w för en specifik sökning eller windows - c för charmsbaren är något som påminner mog grovt om ms-dos tiden INNAN windows 3.11 där man fick lära sig specifika kommandon för varje grej man vill göra. Cd.. cd windows. Dir. X copy x.. etc... och det dära med att bilder o gamla pdf dokument som poppar upp o täcker hela skärmen när man t.ex sitter o surfar på webben har jag klurat ut vad det handlar om.. MUS RÖRELSER!!!!!! DE AKTIVERAR GREJJER!!!!!!! whaaaaattttaaa fuuuuuuck

Jag tyckte heller inte om Windows 8 i början, men det finns verkligen ingen anledning av vara arg och svära över det. Det skadar bara dig själv. Kolla upp de saker du inte gillar med Windows 8, och de saker som är bra med Windows 8. Jag tycker till exempel att stödet för flera skärmar (med aktivitetsfält) är underbart och en stor anledning varför jag verkligen inte skulle vilja gå tillbaka till Windows 7. Identifiera de sakerna du verkligen tycker är nödvändiga och så bra i Windows 7 och försök lösa dessa problemen på bästa sätt i Windows 8. Ta del av de bra funktionerna så kommer du må mycket bättre och du slipper att sitta o skrika på internet Sen har du självklart rätt att uttrycka dina åsikter, men det kommer antagligen inte ge dig mycket.

För att ge dig lite hjälp på traven:
Om du nu stör dig så ofantligt över att det är jobbigt att stänga av dator (vilket jag gör med) så kan du enkelt lägga till en egen stäng av-knapp i "startmenyn": http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57392988-285/how-to-creat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Jag tyckte heller inte om Windows 8 i början, men det finns verkligen ingen anledning av vara arg och svära över det. Det skadar bara dig själv. Kolla upp de saker du inte gillar med Windows 8, och de saker som är bra med Windows 8. Jag tycker till exempel att stödet för flera skärmar (med aktivitetsfält) är underbart och en stor anledning varför jag verkligen inte skulle vilja gå tillbaka till Windows 7. Identifiera de sakerna du verkligen tycker är nödvändiga och så bra i Windows 7 och försök lösa dessa problemen på bästa sätt i Windows 8. Ta del av de bra funktionerna så kommer du må mycket bättre och du slipper att sitta o skrika på internet Sen har du självklart rätt att uttrycka dina åsikter, men det kommer antagligen inte ge dig mycket.

För att ge dig lite hjälp på traven:
Om du nu stör dig så ofantligt över att det är jobbigt att stänga av dator (vilket jag gör med) så kan du enkelt lägga till en egen stäng av-knapp i "startmenyn": http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57392988-285/how-to-creat...

Det jag är arg över är att den följer med förinstallerat på laptopen man köper idag. Och för mig är windpws 7 det självklara valet. De borde gjort två versioner av windows 8 för de som vill slippa metro helt o hållet. Finns inget överhuvudtaget windows 8 har med sig som är bättre för mig. Att man ska sitta o modifiera sig runt är bara bevis på att operativsystemet är med brister. Alltså helt ogenomtänkt. Ungefär som touchscreen mobilen samsung jet som inte hade stöd för landscape mode gjorde det omöjligt att använda mobilen som man ville när man t.ex ligger i en säng. Alltså klumpigt. Att du får en förbättrad mutliskärmsmöjligheter nu är bra, det är em bra sak. Men att tvinga på dig metro interface, tyckte du det var nödvändigt? Jag gillar det inte iaf.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kanzaki:

Det jag är arg över är att den följer med förinstallerat på laptopen man köper idag. Och för mig är windpws 7 det självklara valet. De borde gjort två versioner av windows 8 för de som vill slippa metro helt o hållet. Finns inget överhuvudtaget windows 8 har med sig som är bättre för mig. Att man ska sitta o modifiera sig runt är bara bevis på att operativsystemet är med brister. Alltså helt ogenomtänkt. Ungefär som touchscreen mobilen samsung jet som inte hade stöd för landscape mode gjorde det omöjligt att använda mobilen som man ville när man t.ex ligger i en säng. Alltså klumpigt. Att du får en förbättrad mutliskärmsmöjligheter nu är bra, det är em bra sak. Men att tvinga på dig metro interface, tyckte du det var nödvändigt? Jag gillar det inte iaf.

Nej, jag gillar inte metro men jag har lärt mig att leva med det, allt annat väger upp. Sen syns det endast när jag startar program, och det tar inte så lång tid. Har för övrigt stängt av alla animationer, själv animationen när man öppnade startmenyn störde mig ordentligt. Sen är det stora ikoner så man lätt hittar rätt och chansen att klicka fel är inte så stor när man är i farten. Tycker du ska ge det en chans och försöka fixa det du inte gillar.
Denna tråden listar endel bra (och dåliga för den delen) saker: http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Att jämföra en riktig installation av Windows 7 med en Windows 8 installation du får med en OEM dator tycker jag inte gör Windows 8 rättfärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Ja jag är seriös, hela din tråd handlade från början om att du tycker att Windows 8 inte fungerar på din bärbara och att du bla är irriterad på hur bökigt det är att slå av din bärbara dator. Och förutsagt att tillverkaren av din dator inte har varit helt inkompetenta när de designade din bärbara så har jag har mycket svårt att se att du hittar ett smidigare slå av och på din datorn än mha strömbrytaren.

Många av dina andra frågor/påståenden är redan besvarade i tråden men detta är nu mitt sista inlägg i tråden eftersom jag fortfarande inte är säker på om du ens har de problem du säger att du har eller om du egentligen bara är ute efter att skapa konflikter (t-ordet).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av celoz:

Win7 > Winknapp > klicka stäng av

= dubbelt så snabbt

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck| SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: Ryzen7 1700 | RX580 | Win10
[Stationär3]: AMD A10 |Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

...på personangrepp o dyl. Se §1.5/§1.6 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Ja jag är seriös, hela din tråd handlade från början om att du tycker att Windows 8 inte fungerar på din bärbara och att du bla är irriterad på hur bökigt det är att slå av din bärbara dator. Och förutsagt att tillverkaren av din dator inte har varit helt inkompetenta när de designade din bärbara så har jag har mycket svårt att se att du hittar ett smidigare slå av och på din datorn än mha strömbrytaren.

Många av dina andra frågor/påståenden är redan besvarade i tråden men detta är nu mitt sista inlägg i tråden eftersom jag fortfarande inte är säker på om du ens har de problem du säger att du har eller om du egentligen bara är ute efter att skapa konflikter (t-ordet).

Använder inte win 8 längre. Jag kunde inte stå ut med att den öppnade upp bilder från galleriet eller pdf'er och täckte hela skärmen så jag var tvungen på måfå trycka "windows knappen > skrivbordet" eller trycka "alt + f4" flera gånger.

Att även säga det argument att "men det är förklarat hur du ska göra" är inget att gå på, verkligen... Om de släppte ut en ny version av MS-dos som tog över windows helt o man var tillbaka till ms-dos, och fick lära sig massor med koder för olika grejjer man ska göra. Hade du då också sagt "dina frågor är besvarade, lär dig hur man gör. MS-dos gör exakt alla de grejjer du behöver som i windows 7" eller är det en DESIGNfråga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Använder inte win 8 längre. Jag kunde inte stå ut med att den öppnade upp bilder från galleriet eller pdf'er och täckte hela skärmen så jag var tvungen på måfå trycka "windows knappen > skrivbordet" eller trycka "alt + f4" flera gånger.

Du använder inte längre Windows 8, för att det öppnar bilder och pdf'er i respektive associerade program.
Det är bättre med Windows 7, för att det öppnar bilder och pdf'er i respektive associerade program.

Jag förstår. Mycket bra anledning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*