Office/Outlook 2013 synkning av pst-filen

Permalänk
Medlem

Office/Outlook 2013 synkning av pst-filen

Hejsan
Hoppas ni kan hjälpa mig med en liten fråga. Är så att jag gått och väntat på Office 2013 och speciellt då Outlook. Idag får ja använda 3e partsprogram som funkar så där för att ha synkning mellan min bärbara dator och hemma dator. Har ej Exchange server och inte tänkt skaffa det heller.
Gott och trott att med nya Outlook kommer de bli väldigt enkelt med .pst filen och ha den uppdaterad identiska i bägge datorerna och snart surfplatta via typ Skydrive. Verkar ej bli så.
Men detta nämns inte så mycket om så de verkar som de är som de varit innan, man måste ha SharePoint etc.
Ja kan mycket väl tänka mig ha Office 365 men hittar ej riktigt bra info om de.
Kommer de förenklad version av synkning av .pst filen mellan olika datorer?

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare (och billigar) att ha webmail så slipper du allt strul med synkning mellan datorer.

Permalänk
Medlem

Använd imap och lämna kopia på servern.

Permalänk
Medlem

Imap körde ja med från början men slog i taket ganska snabbt både på våran domän adresser samt Telias så de gick bort. Vill egentligen bara synca min pst fil på ett smidigt sätt. Provat syncing.net men funkar så där...

Permalänk
Medlem

Skaffa gmail, låt det hämta alla andra mail via pop, kofigurera outlook att hämta gmail(och i förlängningen alla andra mail) med imap

Permalänk
Medlem

Problemet med att synca pst filer ofta på det sättet du beskriver är att de ofta blir korrupta, de är inte skapta för att fungera på det sättet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Om du väljer att ha mailen på Office365 så behöver du inte krångla mer med pst-filer.
Det fungerar på samma sätt som en Exchange-server, du får alltså full synkning mot servern i Outlook och på telefoner, plattor med mera.