Win 7 --> Win 8, kompabilitet och funtionalitet?

Permalänk
Medlem

Win 7 --> Win 8, kompabilitet och funtionalitet?

Såg att det fortfarande är bra pris på W8, således lurar jag på om jag skall uppgradera mitt Win 7.

Funderar dock: hur ter sig Win 8 mot spel? Någon som märkt av några problem av väsentlig karaktär?

Om jag uppgraderar från 7 Ulti till 8 Pro, vad "förlorar"/"vinner" jag?

Är det någon mening med denna uppgradering?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några som helst problem med spel eller program. Fungerar skitbra. Jag gillar det!

För de hundralappar det kostar så är det lätt värt det. Har kört det nu ett par månader och jag vill inte gå tillbaka. Känns mycket rappare än Win 7

Permalänk
Medlem

har inte haft några som helst problem med nånting i windows 8 än iallfall.
Alla spel jag provat funkar utan problem, viserligen lite äldre men funkar perfekt.
Men om man kollar igenom swecs forums så är det inte direkt många som klagat på att spel inte funkar.
Men dom spelen som syns i din sign ska funka utan problem enligt annat folk i forumet

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt några kompatibilitetsproblem i Windows 8 och inte hört talas om någon som haft det heller.

Du "vinner" ett nytt gränssnitt och tillgång till app-butiken med de program som finns där.

Permalänk
Medlem

Min laptop förlorande originalstödet för kontroll av skärmens ljusstyrka, volym, touchpad av/på, tangentbordsbelysning osv. Det fanns en version för windows 8, men den låste sig till och från.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med en OEM version om jag skulle vilja formatera? Har alltid haft skivor tidigare. Bättre att lägga på 250:- och få... ...ja vad... ...möjligheten att installera på flera maskiner?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: