Multiplayerspel rekommendation?

Permalänk
Medlem

Multiplayerspel rekommendation?

Hej,

började min spelresa ca sex år sedan när jag var tio år gammal med spelet BF2142 som jag älskade otroligt! Bytte sedan till WoW och har spelat det sedan dess, wow tappade sin älskvärdhet i samband med cataclysm för mig men jag har ändå försökt komma in i det igen i etapper.

Syftet med denna tråd är att ni rekommenderar en genre/spel som ni tror att jag kommer gilla, spel i allmänhet känns urvattnat för mig för tillfället men jag vill hitta något spel som man blir beroende av/kan spela utan att behöva tvinga sig själv till. Vill kunna sätta mig vid datorn och känna att det går för segt och jag förlorar värdefull tid när jag sitter och väntar på att den startas, tid som jag istället kan spendera på spel XXXXX.

Spel som beskriver en genre som jag gillat/ogillat

WoW - Sjukt kul i början, man gick runt och önskade man var lika kraftfull som blablabla och allt var fantastiskt! Känns numer urvattnat. X-faktorn var otroligt stark, nästan som en drog. Om jag inte hade pengar till ett gamecard så kändes det som att gå på avgiftning, hela min kropp ville spela det. Hela tiden.

CoD 4,CoD 6 CoD: BO CoD MW3: MW2 hade den dära "X faktorn" som bara drar en in i spelet i början, men det förlorade sin charm efter ett par månader. Det drog en till spelet med en väldig kraft. Har ej testat BO2.

BF3&BFBC2&BF2142: Väldigt lika spel som är i princip ospelbara utan en klan, med en klan så finns motivationen att spela men utan en så faller det pladask. Letar efter ett spel som man kan spela själv online men också med kompisar. BF3 höll väldigt länge, men efter ett tag blir jag väldigt statsfixerad och det förstör spelet för mig, letar efter ett spel man kan skita i det en aning och där stats inte är speciellt påtagligt medans spelet förblir relativt kompetetivt. BF3 funkar att spela och det är kul, men det saknar dragningskraften, alla tre spelen har haft x-faktorn och jag kommer definitivt att köpa BF4 då det definitivt är värt pengarna.

Magicka - kul men ospelbart, var bara så sjukt tråkigt.

Day Z - köpte det men kom aldrig in i det, kände mig tvungen att spela det och lade ner det när jag insåg att det var inte det som var meningen med ett spel.

CS 1.6: kul som satan, hade också den dära obeskrivliga x faktorn i början när man satt som 11/12 åring och lirade det,

GTA: Spel som man ändlöst man leka i och man aldrig blir trött på (nästan), kul som fan men när man inser att man inte klättrar i grader eller liknande grips man av en svag ångest och byter spel.

Diablo/SC2: Diablo 3 kom jag aldrig riktigt in i, kul som satan i början dock. Minns inte att den hade x-faktorn. SC2 hade en alldeles för brant lärningskruva och jag tyckte aldrig att jag blev särskilt mycket bättre på det. Började använda cheesetaktiker som jag steg våldsamt i rankerna med men som snabbt blev kontrade och jag förlorade intresse när det var dags att lära sig andra taktiker.

Minecraft: Spelade det tills jag hade ett hus på en klippa och jag kände mig allmänt swag, sen hittade jag inget annat kul att göra! Stagnerade efter ca 1 vecka.

Halo 1 & Reach: När jag var liten kände jag en otrolig dragningskraft inför detta, alla fordon gjorde mig alldeles till mig. Detta begär fylldes dock upp av BF2142, jag tror det var fordonen som gjorde hela attraktionen till Halo möjlig.

Skyrim: Var helt okej tills det var utklarat, ett tipiskt singleplayerspel.

League of legends & HoN: HoN var alldeles för svårt och svårigheten med att spela det avskräckte mig, är inte rädd för lite motstånd i början. Men det finns flera typer av motstånd när det gäller att vara noob, i CoD t.ex äggade svårigheten mig bara att spela mer och samma med CS. I HoN förstörde den bara. League of Legends har jag spelat sönder, det hade en aning x-faktor som sedan förstördes när man steg i rankerna. Spelar lol med polare men även när man spelar med polare så är det inte speciellt kul. Det är liksom helt lagom, funkar att fördriva tiden med men inte så mycket mer.

Har även spelat många singleplayerspel men det är inte det jag letar efter, har säkert glömt något här.

Tips som trillar in kommer jag att kolla lite youtube klipp på och se om jag känner den där dragningskraften inför vilket jag gjorde med spelen jag verkligen fastnade för (BF2142, WoW etc). Som ni ser har jag spelat de flesta mainstream blockbusterspelen, kanske ett indiespel skulle kunna väcka elden igen?

Hjälp som kan få mig att känna att spel är roligt igen uppskattas enormt! Letar efter ett spel som en likasinnad verkligen kände X-faktor dragningskraften inför, fyfan vad jag vill bli fäst vid ett spel igen! Tror att GTA 5 kommer vara en stor lättnad, men bara ett litet tag. SNÄLLA TIPSA!!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Haha alltså!:)

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 kanske kan vara värt en titt?
Beror ju lite på vad du är sugen på för typ av spel just nu?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 är väldigt kul om man har någon/några att spela med

Permalänk
Medlem

Dota2 skulle kanske kunna varan något (beta på steam, finns en tråd på forumet där du säkert kan få en nyckel). Iof en ganska brant inlärningskurva där, likt sc2. Men man är iaf 5mot5 hela tiden så finns folk som kan tipsa om vad du ska göra hela tiden.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Du borde testa BO2 är helt klart bättre en MW3

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa både Starwars the old republic, Startrek Online och Age of empires online. Alla är "free to play" även fast jag har mina funderingar runt de konceptet på AoE.
Inga av dem kräver någon enorm klan aktivitet, allafall inte i början.
Och som sagt, de är gratis att testa.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Du kan ju testa både Starwars the old republic, Startrek Online och Age of empires online. Alla är "free to play" även fast jag har mina funderingar runt de konceptet på AoE.
Inga av dem kräver någon enorm klan aktivitet, allafall inte i början.
Och som sagt, de är gratis att testa.

Tack, ska testa dom!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Guild Wars 2 kanske kan vara värt en titt?
Beror ju lite på vad du är sugen på för typ av spel just nu?

Det är det jag verkligen inte vet!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera spelet "TERA".

Spelet är ett mmorpg (liksom t.ex. WoW) som fungerar lite som ett hack & slash spel (Liksom t.ex. Diablo).
De har för tillfälligt något de kallar för "Unlimited trial" men är inte riktigt säker på hur det funkar, då jag själv inte har ett trial account. Spelet i sig blir dessutom f2p i Februari.

Tycker verkligen att det är värt ett försök med tanke på att du ej behöver betala. Grafiken är även top notch för den kategorin av spel.

Edit: Själv spelar jag på PvP servern: Killian. Men nu i samband med den enorma ökningen av spelare pga unlimited trial så har de öppnat en ny PvP server som heter "Ishara".

Om du inte tycker om att bli pk'ad under ditt questande så råder jag dig dock till att välja en PvE server.

Annars kan du ju testa lite övriga f2p spel så som Planetside 2, Team Fortress 2, Blacklight: Retribution.. osv.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem

Hej Klemze! Om du är sugen på någonting avancerat, spännande, hållbart och fritt så skulle jag rekommendera Path of Exile. Det släppts free to play i open beta imorgon. Jag är så sjukt sugen på det just nu. Det har varit under utveckling i 6 år, closed beta i 1.5 år, och nu är det dags!

Detta är ett Action RPG av rang, i klass och stil med diablo 2, så köp 2 eller 3 möss, det lär behövas och hoppa på tåget! Googla Path of Exile, registrera och vänta i cirka 18 timmar, sedan är det dags!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk

Ser att du har testat många moderna spel. Ja dem är moderna för mig. Jag skulle dock tipsa om en lite snabbare del av FPS. Quake. För att inte göra det för omodernt för dig finns det idag community med servrar via www.quakelive.com vilket är quake 3 i ny form. Give it a try.

En video från dreamhack Winter 2012: http://www.youtube.com/watch?v=2kfwMqSbtm0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Hej Klemze! Om du är sugen på någonting avancerat, spännande, hållbart och fritt så skulle jag rekommendera Path of Exile. Det släppts free to play i open beta imorgon. Jag är så sjukt sugen på det just nu. Det har varit under utveckling i 6 år, closed beta i 1.5 år, och nu är det dags!

Detta är ett Action RPG av rang, i klass och stil med diablo 2, så köp 2 eller 3 möss, det lär behövas och hoppa på tåget! Googla Path of Exile, registrera och vänta i cirka 18 timmar, sedan är det dags!

Testar det!

Skrivet av Stefan.Jarl:

Ser att du har testat många moderna spel. Ja dem är moderna för mig. Jag skulle dock tipsa om en lite snabbare del av FPS. Quake. För att inte göra det för omodernt för dig finns det idag community med servrar via www.quakelive.com vilket är quake 3 i ny form. Give it a try.

En video från dreamhack Winter 2012: http://www.youtube.com/watch?v=2kfwMqSbtm0

Okej, ska testa!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*