Windows 8 Pro, hur många datorer?

Permalänk
Medlem

Windows 8 Pro, hur många datorer?

Tjena,

köpte och uppgraderade till Windows 8 Pro, och jag har nämligen aldrig haft ett äkta Windows tidigare så jag är lite ny när det gäller detta, men hur är det om man har fler datorer hemma i huset? Kan man installera det på alla utan problem eller? Eller kommer det bli nån sorts konflikt om fler datorer har samma nyckel som körs?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du får bara installera det på en dator och använda det på en dator. Vill du ha det på en dator till får du köpa licens till den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Du får bara installera det på en dator och använda det på en dator. Vill du ha det på en dator till får du köpa licens till den också.

Okej, det besvarar en av frågorna. Men vad händer om jag ändå försöker installera det på en till dator? Kommer den säga att nyckeln redan används?

Permalänk
Medlem

Det blir problem så snart du kopplar upp dig på internet och windows registrerar sig med sin nyckel.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Du får bara installera det på en dator och använda det på en dator. Vill du ha det på en dator till får du köpa licens till den också.

Gäller inte för mig iaf, kör en licens på två datorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Gäller inte för mig iaf, kör en licens på två datorer!

YES!

"Snåla jävel..." tänker ni säkert, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av loeric:

YES!

"Snåla jävel..." tänker ni säkert, haha

Ändå gratis för min del

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om vad man KAN göra. Utan vad man FÅR göra. Det är olagligt att installera på mer än en dator.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Du får nog mer hjälp i Windows 8 forumet.

Visa signatur

Meow