Letar efter snyggt mmorpg (i klass med aion?)

Permalänk

Eve Online, visserligen sci-fi o så men tycker de e skitkul faktiskt fast de kostar ju med typ 100-200/månad(ifall du köper av andra säljare än eve själva) men blir ju gratis så fort du kan tjäna ihop tillräckligt med ingame pengar för att försörja dig så

Permalänk

Jag har ingenting emot jättebröst och avslöjande fantasirustningar, så jag sökte vidare på screenshots från Tera Online, och... uhm... seriöst? Den här rasen Adorable Elins känns ju... hur ska jag uttrycka mig... ganska japansk.

Haha, herregud det finns en "nude characters" patch till Tera.

tog bort ett screenshot som kanske rentav är olagligt
Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

[QUOTE="Christoffer1989;13142555"]Ja Secret World är snyggt och jäkligt smart koncept med inga klasser, alla kan lära sig allt! tyvärr är det väldigt repetivt på max nivå, dvs instancer

Är inte alla mmo samma sak när du når maxnivå? Farma instancer för bättre saker, farma material för att kunna crafta bättre saker och lite pvp emellanåt...

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Hmm, blev en fail citering

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Tera må vara snyggt Men ibland känns det som det är lite för lite kläder ändå.. Kort kort klänning och ett armband är allt min Priest har just nu -.-
I Aion har man iaf "klännig", boots etc. Täcker betydligt mer av karaktären.

Men Tera är bättra än Aion grafiskt och spelmässigt iallafall ^^

Alla har rätt till en åsikt och man har hört den förr om Bluehole studios designval men undrar bara varför det är så farligt
Det är annorlunda och asiatiskt på sitt sätt vilket tillför sin charm utan att nödvändigtvis gå in på faktumet att det är lite mer lättklätt än andra spel

Skrivet av Bananas2thebeat:

Haha, herregud det finns en "nude characters" patch till Tera.

Man blir fett bannad om man kör den patchen Sen är det ju inget nytt med "nude characters" patches i allmänhet då det finns till Max Payne 2, Skyrim, WoW osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Intressant får man titta till imrn då

Lotro är verkligen en skön spelupplevelse

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Bästa saken med TSW är ju levlandet, alla investigation quests osv är helt underbara! Grafiken är också verkligen outstanding.

Ja investigation quests är så fantastiska. Att Funcom lyckades kombinera lore med sån otroligt pusselpyssel är en makalöst bedrift.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Ja Secret World är snyggt och jäkligt smart koncept med inga klasser, alla kan lära sig allt! tyvärr är det väldigt repetivt på max nivå, dvs instancer

Är inte alla mmo samma sak när du når maxnivå? Farma instancer för bättre saker, farma material för att kunna crafta bättre saker och lite pvp emellanåt...

Inte i de good ol days. Där kunde folk pvp:a och hålla på utan att bry sig om ranker gear osv osv, folk hade mer roligt helt enkelt Nu MÅSTE ju allting ha ett mål, därför alla mmo är så väldigt osociala överlag numera.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Inte i de good ol days. Där kunde folk pvp:a och hålla på utan att bry sig om ranker gear osv osv, folk hade mer roligt helt enkelt Nu MÅSTE ju allting ha ett mål, därför alla mmo är så väldigt osociala överlag numera.

Dom enda målen man har är ju dom man själv sätter. Vill du bli bäst så får du offra en massa tid för att bli bäst. Vill du bara pvpa socialt, gör det. Ta upp din friends list/skriv i chatten. Få med lite folk, spring rundor och slakta/bli slaktad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MilkDrop:

Dom enda målen man har är ju dom man själv sätter. Vill du bli bäst så får du offra en massa tid för att bli bäst. Vill du bara pvpa socialt, gör det. Ta upp din friends list/skriv i chatten. Få med lite folk, spring rundor och slakta/bli slaktad.

Jag menade dock långt ifrån bara pvp, detta påverkar ju alla aspekter. Detta är ju en stor anledning till att de flesta mmos som gör nu är så innehållsfattiga. Utvecklarna fokuserar bara på simplare saker, så som enkel crafting, snabb och smidig pvp med uppsatta tidsramar och belöningar.

När det inte finns möjlighet att grinda pvp på samma sätt så gör det ju att folk letar efter själva och kanske då egentligen bryr sig om själva pvp:andet istället för bara rating/gear/kills.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Jag menade dock långt ifrån bara pvp, detta påverkar ju alla aspekter. Detta är ju en stor anledning till att de flesta mmos som gör nu är så innehållsfattiga. Utvecklarna fokuserar bara på simplare saker, så som enkel crafting, snabb och smidig pvp med uppsatta tidsramar och belöningar.

När det inte finns möjlighet att grinda pvp på samma sätt så gör det ju att folk letar efter själva och kanske då egentligen bryr sig om själva pvp:andet istället för bara rating/gear/kills.

Har aldrig gillat pvp i wow liknande spel. Vill jag ha pvp spelar jag Darkfall, Mortal Online eller EVE. Ska man spela pvp ska det svida ordentligt om man dör.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har aldrig gillat pvp i wow liknande spel. Vill jag ha pvp spelar jag Darkfall, Mortal Online eller EVE. Ska man spela pvp ska det svida ordentligt om man dör.

Håller helt med! Det ska inte bara vara att "spawna" 10 sek senare och kötta på som vanligt. Det är då ett spel bara blir meningslös grind, men det är ju det folk verkar vilja ha. Folk vill inte ha spel där det är extra belönande att gör andra saker än att levla och pvpa. Craftingen i dagens spel för det mesta räknar jag inte ens med.

Hur som helst är detta väldigt Offtopic, föreslår TSW igen som är ett mycket vackert spel grafikmässigt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av madland:

Jag la ner WoW för ett par år sedan så fanboy-rollen tänker jag inte ta på mig. Vad jag menar är att du i dina inlägg hyllar Tera om och om igen, och då förstår jag inte varför du helt enkelt inte spelar det - om det nu är så fantastiskt? Sluta bete dig som om du vore efterbliven och tro att jag lipar över ett spel.

Men om du läst mina inlägg så har jag INTE dissat wow i spelmässigt. Men om du läst vad tråden handlar om så letar jag efter ett grafiskt snyggt spel. Och det är inte WoW! det är bara att inse, det har sin charm med sin "teknade" grafik. Men det är inte "snyggt" som i mera verklighetstroget.

Jag hyllar inte det mer än annat spel. Men detta har blivit mycket omtalat i tråden än så länge. Och det är grafisksnyggt.. Och jag spelar det för att testa det.
Och jag beter mig efterbliven? ursäkta? du som tror jag klankar ner på wow...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Aceofcakes:

Eve Online, visserligen sci-fi o så men tycker de e skitkul faktiskt fast de kostar ju med typ 100-200/månad(ifall du köper av andra säljare än eve själva) men blir ju gratis så fort du kan tjäna ihop tillräckligt med ingame pengar för att försörja dig så

Jasså dom har sådant system? Fungerar så i Aion oxå. Att man kan köpa 30dagars av folk ingame. Så man kan spela oändligt

[QUOTE="Gurrasson;13150901"]

Skrivet av Christoffer1989:

Ja Secret World är snyggt och jäkligt smart koncept med inga klasser, alla kan lära sig allt! tyvärr är det väldigt repetivt på max nivå, dvs instancer

Är inte alla mmo samma sak när du når maxnivå? Farma instancer för bättre saker, farma material för att kunna crafta bättre saker och lite pvp emellanåt...

Kan försöka sammanfatta detta kort. PvP i Secret World är väldigt "enformigt" då dom felsta spelar dailys quest för marks. Ingen fart i "BG's", inte när jag spealde det iaf
Och crafting finns typ inte i Secret World, då man inte lär sig något eller progressar, och man kan inte crafta bra skit i spelet. Utan är mer något att fylla ut slots på vägen up mot "QL10" som är bästa gearet

Och ja det går ut så på många av mmo's, men som i WoW, så har du instancer, sen raids.

I Secret WOrld så har du bara 5manna instancer, dessa tar med en bra grupp 20minuter? sen får du vänta tills nästa dag (16timmar) för att köra det igen. Så du kan inte speciellt farma. Och med tanke på instancerna tar så kort tid. Och är relativt enkla så blir det väldigt segt i längden tyvärr.

Nu har dom även "blurprints" man kan farma för bossar, (zone -> region -> world) men går ej att jämnföra PvE gameplay med WoW, SWTOR osv. Då det är bara instancer

Och gearet byter man aldrig ut, när du farmat instancer ett tag så kan du uppgradera ditt item, sen farmar du 3-4 till så kan du uppgrader det igen. Så man känner inte samma "wow ett nytt item, skönt" som man kan känna i wow efter att kört samma instanc 3-4 ggr för samma item

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Att GW2 skulle ha en tecknad och liknande stil som WoW fick mig att skratta så mkt inombords att jag kissade på mig!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Att GW2 skulle ha en tecknad och liknande stil som WoW fick mig att skratta

Jag vet inte riktigt var OP fått det ifrån att Aion skulle ha särskilt avancerad eller realistisk grafik. GW1 är mycket likt Aion i grafik, det är direkt svårt att se skillnad om man bara ser screenshots. Det är samma firma (ncsoft), samma grafiker, och vissa modeller används tillochmed i bägge spelen (t.ex. kan man stöta på "Reyna" i Aion, och Aion-vingar är en promotional item i GW1).
GW2 har uppdaterad grafik med fler och mer detaljerade objekt, men det är fortfarande mycket likt i stil. Och långt från WoW och mycket långt ifrån Modern Warfare 3.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Håller helt med! Det ska inte bara vara att "spawna" 10 sek senare och kötta på som vanligt. Det är då ett spel bara blir meningslös grind, men det är ju det folk verkar vilja ha. Folk vill inte ha spel där det är extra belönande att gör andra saker än att levla och pvpa. Craftingen i dagens spel för det mesta räknar jag inte ens med.

Hur som helst är detta väldigt Offtopic, föreslår TSW igen som är ett mycket vackert spel grafikmässigt

Loggade in på TSW i går för första gången på ett tag. Håller med dig om att det är vackert.
TSW är förmodligen det snyggaste mmo som finns just nu.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Efter att ha givit båda spel en chans ska jag ge ett ärligt svar.

Jag tycker att både RaiderZ och Tera har stor potential. Enligt mig är det mest ett krig om vilket spel som har bäst F2P modell när man väljer vilket man ska köra.

Båda har underbar grafik, Tera kanske snäppet bättre. Men den där kvalitetskänslan som får dig att känna att man själv är sin gubbe saknas i Tera, men finns snarare i RaiderZ. Ni som spelat WoW vet den känslan. Snabb responstid och korrekt movement är en av några faktorer som får fram det.

Leveling är dessutom mycket mer epic och roligare i RaiderZ. Redan i låg level och framåt får man konstant möta epic boss fighter i sina quest. Detta saknas i Tera. Jag tycker även att animationerna är för långsamma, detta får combaten att kännas slö och tråkig.

RaiderZ har snäppet mer avancerad combat också genom att man inte bara kan undvika attacker vilket även går i Tera, men man kan även blockera.

I slutändan valde jag att fortsätta med RaiderZ. Det är väldigt underskattat och har stor potential. Den episka kvalitetskänslan som ett MMO ska ha finns där.

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk

Den här diskussionen gjorde att jag försökte starta upp Aion igen igår. Mitt konto var borta så jag fick regga om mig, och jag vill ge NCSoft utmärkelsen "jobbigaste registreringen någonsin för ett gratis spel". Jag har fortfarande inte kunnat spela för att "there is no connection to the authorization server" sen igår. NCSoft har alltid varit kassa på organisation, och det har helt klart inte ändrats.

För att få min nostalgi-fix hämtade jag istället ned Guild Wars 1 från Arenanet och var igång på tio minuter. Otroligt nog är det fortfarande rätt mycket folk på GW1 servrarna i USA, jag trodde spelet skulle vara helt tomt. Jag upptäckte också att jag fortfarande är jäkligt trött på GW1.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Age of Conan har riktigt bra grafik tycker jag. Och är free2play med vissa begränsningar.
http://www.ageofconan.com/

Permalänk
Medlem

Tycker att The Secret World är riktigt nice.
Man får lite annat än den typiska fantasyvärlden Inte F2P dock.

Permalänk
Medlem

RaiderZ EU är rätt roligt faktiskt och speciellt om man har tröttnat på de klassiska "click and target systemet". En svensk guild har dragit igång på servern Livingstone - EN. Guildet heter SweClockerZ och finns på RaiderZ EU forumet https://forum.raiderz-europe.com/showthread.php?t=20093 för de som är intresserade att lira RaiderZ. Vi använder oss också av RaidCall som voice chat.

Permalänk
Medlem

Det som är absolut närmast i klass med Aion är väll ändå Tera Online som känns som Aion 2.0 rakt av. Dock flyger man inte och combat systemet är bättre.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

The secret world för quests.
Eve online för PVP.

Swotrortr - skräp

Permalänk
Avstängd

Dom är förvissa inte så lika men jag tycker att både ArcheAge och B&S är två väldigt snygga MMO's. Du lär ju inte kunna få en account på ett två tre vilket är den stora nackdelen : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Den här diskussionen gjorde att jag försökte starta upp Aion igen igår. Mitt konto var borta så jag fick regga om mig, och jag vill ge NCSoft utmärkelsen "jobbigaste registreringen någonsin för ett gratis spel". Jag har fortfarande inte kunnat spela för att "there is no connection to the authorization server" sen igår. NCSoft har alltid varit kassa på organisation, och det har helt klart inte ändrats.

För att få min nostalgi-fix hämtade jag istället ned Guild Wars 1 från Arenanet och var igång på tio minuter. Otroligt nog är det fortfarande rätt mycket folk på GW1 servrarna i USA, jag trodde spelet skulle vara helt tomt. Jag upptäckte också att jag fortfarande är jäkligt trött på GW1.

Använder du din gamla skiva? I så fall släng den, NCSoft hostar inte längre servicen för Europa, de har inget mer än att utveckla spelet att göra all annan service sköts av Gameforg, ett företag som inte kan ett skit. De lyckades T.ex. döda EU releasen av Tera på mindre än 2 månader. Inte nog med det de har kört Aion i graven totalt i Europa, t.ex. med att de bland annat låg efter med över ett halvår med pacher efter NCsoft.

Sä tja vet ej vilken service du använder men ja är det EU så har t.ex. registreringen inget med NCSoft att göra.

I alla fall, ska du spela Aion, gå till NA servern, tanka ner klienten och spela, rör inte EU oavsett vad du gör.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Använder du din gamla skiva? I så fall släng den, NCSoft hostar inte längre servicen för Europa, de har inget mer än att utveckla spelet att göra all annan service sköts av Gameforg, ett företag som inte kan ett skit. De lyckades T.ex. döda EU releasen av Tera på mindre än 2 månader. Inte nog med det de har kört Aion i graven totalt i Europa, t.ex. med att de bland annat låg efter med över ett halvår med pacher efter NCsoft.

I alla fall, ska du spela Aion, gå till NA servern, tanka ner klienten och spela, rör inte EU.

För att inte nämna att GameForge begränsar de sociala interaktionerna för spelare som inte betalar för guldmedlemskap.
TS, spela på NA-servrarna, gratis och obegränsat.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Måste säga att Aion är skapligt snyggt ändå: http://i.imgur.com/QU9pb6j.jpg

Letar efter MMO-RPG som är ungefär i samma kailber utseendemässigt. Föredrar verkligne om det är Free2play.
Nackdelen med Aion är att man inte har tillgång till world chat osv =/ väldigt synd för en ny spelare då man ska leta efter Instanser

Så tipsa gärna om mmorpg som är mer utav den snygga varianten

Att du inte har tillgång till worldchat om du inte betalar är så grymt positivt att det finns inte... Detta förhindrar goldsellers att spamma ner worldchatten så att spelare inte längre kan sälja items, diskutera eller söka grupp.

Inskaffa dig ett goldpack isf! Folk säljer det för ingame gold, så det går allt att farma ihop.