Baka in cdkeyn i installen

Permalänk
Medlem

Baka in cdkeyn i installen

Tänkte fixa en usbsticka med win7.
Och går det att baka in nycklen i installationen utan att själv behöva fylla i?

Dels slipper jag ha nycklen på papper eller att efteråt behöva fylla i den.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Toivo83:

Tänkte fixa en usbsticka med win7.
Och går det att baka in nycklen i installationen utan att själv behöva fylla i?

Dels slipper jag ha nycklen på papper eller att efteråt behöva fylla i den.

Självklart, mycket enkelt.

Du kan om du vill göra det mycket enklare (som i snabbare) använda autounattend.xml (för en version, inte alla)
Du kan även använda DISM för att baka in den i avbildningsfilen för W7 (install.wim)

Dism add productkey på google eller mitt skript 7Integrator.

Permalänk
Medlem

Kalas! Blir att titta på det i helgen
Tusen tack

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara återkomma om nåt dyker upp, är inte helt säker på att jag kan lösa det men iaf:P

Permalänk
Medlem

Finns även http://www.rt7lite.com/
Där du kan göra detta plus väldigt mycket mera som att lägga till sp packs,uppdateringar,drivrutiner,program som ska installeras automatiskt och en del till.

väldigt enkelt att jobba med och funkar bra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av grizzly666:

Finns även http://www.rt7lite.com/
Där du kan göra detta plus väldigt mycket mera som att lägga till sp packs,uppdateringar,drivrutiner,program som ska installeras automatiskt och en del till.

väldigt enkelt att jobba med och funkar bra.

Visserligen kan det funka men notera att det inte utvecklas längre tyvär, programmet hade en bra början men vid SP1 eller strax innan så "fortsatte utvecklaren vidare på sin egen hemsida" istället för msfn där han uppdaterade det normal och detta var ju ett tag sedan SP1 släpptes än har vi ingen uppdatering.

7Customizer funkar det med.
Mitt skript funkar.
Manuellt funkar.
På wincert finns det en applikation som också funkar och kan så mycket mer.

Permalänk
Medlem

Å fan det hade jag missat har ju inte lekt med rt7lite på ett tag :).
Och 7Customizer har jag lyckats missa men titta lite snabbt och det verkar ju helt ok så får nog ta och leka lite när jag orkar

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av grizzly666:

Å fan det hade jag missat har ju inte lekt med rt7lite på ett tag :).
Och 7Customizer har jag lyckats missa men titta lite snabbt och det verkar ju helt ok så får nog ta och leka lite när jag orkar

Märkte det också för ett litet tag sen, hade en stor potential
vad jag vet så har han inte fortsatt släppa uppdateringar men snokar man runt lite kanske man hittar nåt.

Permalänk
Medlem

Det vore ju de optimalaste med ett program som man kan mixra in updates,program som ska autoinstalla osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det vore finast jo, 7Lite kunde det men den utveckligen har lagts ner. Visserligen fungerar ju programmet men det lär vara en del onödig buggar.

Att skapa en egen setupcomplete.cmd är dock inte svårt (som används för just det blandannat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det vore finast jo, 7Lite kunde det men den utveckligen har lagts ner. Visserligen fungerar ju programmet men det lär vara en del onödig buggar.

Att skapa en egen setupcomplete.cmd är dock inte svårt (som används för just det blandannat)

Hej. Hur skapar man en egen Setupcomplete.cmd ? Fattar nada. Mvh HellCatZ

Permalänk
Medlem

Använd microsoft MDT så har du alla verktyg du behöver för att installera , och baka in allt du vill ha på din usb installation eller hur du nu väljer att installera

http://technet.microsoft.com/en-us/solutionaccelerators/dd407...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Använd microsoft MDT så har du alla verktyg du behöver för att installera , och baka in allt du vill ha på din usb installation eller hur du nu väljer att installera

http://technet.microsoft.com/en-us/solutionaccelerators/dd407...

Det är ju dessvärre inte helt straightforward och kräver ett par timmars konfiguration om man vill ha det bra.
Men definitivt väldigt kompetent.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Det är ju dessvärre inte helt straightforward och kräver ett par timmars konfiguration om man vill ha det bra.
Men definitivt väldigt kompetent.

njae inte så jättesvårt att lära sig få igång en img men det är ju sant, kan behöva en virtuell client för att skapa img osv.
.
lite hot to guide
http://technet.microsoft.com/en-us/windows/ee410767.aspx?ocid...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200