Jonas och Emil på jakt efter resmål inför höstens satsning "Hemma hos ..."

Permalänk
Medlem

nu ska allt ett mail knåpas ihop:p

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Asbra gubbar! Det här kommer bli skoj Se bara till att få tag på några riktigt sköna original!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta väldigt mycket!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kom hem till mig... jag är desperat *dregglar*

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Så jävla kreativt !!!!! GRYMT!

Permalänk
Medlem

Neat! ^^ Synd bara att jag bara har lite Kaspersky-prylar och en ovanlig lägenhet att visa upp. Om jag hade annat än detta, skulle jag garanterat skicka iväg ett e-postmeddelande till dem.

Och nej. Jag skrev inte allt det där för att imponera och/eller skryta. Jag var bara för ärlig eller nått -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Själv har man väl inget speciellt att bidra med, men om Jonas och Emil befinner sig i Jönköpingstrakten någon gång så bjuder jag gärna på en öl eller tre

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Premiärprogrammet borde handla om Sweclockers-redaktionen, hur det ser ut på er arbetsplats och hemma. (Känn ingen press på städning)

Dom har pratat i ett avsnitt på fredagspanelen att dom inte kommer att filma inne på redaktionen osv pga vissa saker så som stöld/inbrotts risk, " med andra ord dom vill inte visa va de finns för värde saker dära "

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Utan att ha läst något i tråden känner jag spontant, å nej!

Fan, har "vi" inte nog med utvikningsprogram/hemma-hos-program/dokusåpor och annat där vanliga kändiskåta "Svenssons" ska vika ut sig och söka uppmärksamhet.

Jag vet, jag behöver inte titta på det och kommer så heller inte göra, jag är dock emot dessa typ av program och det känns tråkigt att även teknik/dator-världen ska börja med detta.

Permalänk
Medlem

Underbar ide om du frågar mig. Skulle lätt kunna tänka mig att ställa upp men har tyvärr inget häftigt och visa.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

"ett e-post" ?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriohm:

Utan att ha läst något i tråden känner jag spontant, å nej!

Fan, har "vi" inte nog med utvikningsprogram/hemma-hos-program/dokusåpor och annat där vanliga kändiskåta "Svenssons" ska vika ut sig och söka uppmärksamhet.

Jag vet, jag behöver inte titta på det och kommer så heller inte göra, jag är dock emot dessa typ av program och det känns tråkigt att även teknik/dator-världen ska börja med detta.

Tror du blandar ihop olika koncept. Reportage kan väl knappas anses vara något nytt för teknik/dator-världen.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

"ett e-post" ?

Man skickar "ett brev" inte "en brev".

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Man skickar "ett brev" inte "en brev".

Jo, men fundera mest på meningen som helhet. Har aldrig hört någon säga "skicka ett e-post".

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Skulle vilja titta in hos er och kanske vara med under ett test av något slag och lära mig ett å annat, eller gästa fredagspanelen eller liknande

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

Dom har pratat i ett avsnitt på fredagspanelen att dom inte kommer att filma inne på redaktionen osv pga vissa saker så som stöld/inbrotts risk, " med andra ord dom vill inte visa va de finns för värde saker dära "

Tack, men du är nog den sjunde i ordningen som påpekar samma sak.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Jo, men fundera mest på meningen som helhet. Har aldrig hört någon säga "skicka ett e-post".

Välkommen till det korrekta språket - svenska Att blanda engelska ord (till exempel "email") med svenska ord är ju bara helfläng.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt kul!
Hoppas att många anmäler sig!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Välkommen till det korrekta språket - svenska Att blanda engelska ord (till exempel "email") med svenska ord är ju bara helfläng.

Det finns ett svenskt ord som heter "mejl". http://sok.saol.se/pages/P566_M.jpg
Att skriva att "skicka ett e-post" låter minst sagt fel.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Vilken rolig plan! Jag tror att det kan bli riktigt bra så länge det sköts seriöst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsla5h:

Det finns ett svenskt ord som heter "mejl". http://sok.saol.se/pages/P566_M.jpg
Att skriva att "skicka ett e-post" låter minst sagt fel.

Ja. Ordet "mejl" är ett svenskt sådant, men e-post står för elektronisk post. Brev som man postar till vanligtvis andra personer, är som bekant det traditionella sättet, men eftersom man idag kan skicka liknande brevpost genom datorer (elektroniskt), så heter det e-post. "Email" betyder för övrigt "electronic mail". "Mejl" ser bara lite konstigt ut, om inte lite svengelska. Jag får dock "taskiga" vibbar från Lunarstorm-tiden, när jag läser "mejl". Det är ju som att skriva "dej" istället för "dig", vilket är det korrekta sättet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

låter väldigt trevligt Hade varit kul med ett besök!
synd man inte har ngt utöver det "vanliga" att komma med/visa upp

* gaming rigg
* nvidia surround/eyefinity
* galen katt
* traggig käring

Tror många av oss har ovanstående "saker" hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

gå ut på stan och filma snygga gothbrudar ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Man skickar "ett brev" inte "en brev".

Exakt. Ett brev. Inte "ett post". Alltså: "ett e-brev" eller "ett mejl". INTE "ett e-post"...

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB

Permalänk
Medlem

Hur många har ansökt? skicka min precis, hopas det blir ett gött gäng nu

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Hur går det nu då? Hösten är snart gången, blir det något av den här idén?

Permalänk
Medlem

Är det här dött?

Permalänk
Medlem

Oerhört trist att det verkar ha runnit ut i sanden. Lät som en oerhört intressant satsning.